Diskussion: Stora JB tråden

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Dingus, 12 jul 2012.

1. Norpan111

Norpan111 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Köpte en Nexus också men vad har det med saken att göra? Jag vill ha hox med jelly bean som kommer snart, då tror jag att jag kommer bli nöjd i alla fall. Man kan väl ha små önskemål utan att bli en otacksam bortskämd unge? Klart den funkar och jag är nöjd men det är så himla segt att vänta på uppdateringar... Inte så segt att jag är beredd på att gå ner såpass mycket i hårdvara och byta till Gnex på heltid dock... Men iomed nya nexus med ny hårdvara känns den väldigt lockande faktiskt

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

2. Adebisi

Adebisi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag är jättenöjd totalt sett, hårdvaran är fantastisk. Jelly Bean släpptes för 5 månader sedan. HOX är HTCs flaggskepp 2012 och det har ännu inte hänt något. Hade det funnits en Nexus med HTCs hårdvara hade det varit en no-brainer. Jag byter telefon rätt ofta, men vill egentligen inte byta denna gången, därav tvekan till Nexus 4. Man måste få ha önskemål och krav även om man är nöjd!?

3. ladyspike1

ladyspike1 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Starta en klagotråd! Köper du en bil och nästa årsmodell har lite mer lull lull, åker ni och kräver det på er gamla bil eller? Vi köpte Hoxen med ics borde inte vi vara nöjda istället för att klaga hela tiden! Eller?

4. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Fast just i denna branchen har konsumenterna blivit vana vid stora mjukvaruuppdateringar också efter att telefonen har slæppt. Det ær lite skillnad på att køpa en yxa och en mobiltelefon. Samtidigt har væl HTC också ingått det uppdateringsprogrammet om att erhålla uppdateringar i minst 18 månader efter lansering så længe hårdvaran klarar av det. Jag tror att många hoppar på Nexus-tåget nu, vilket bara ær bra eftersom det visar alla andra tillverkare hur stor efterfrågan ær på snabba uppdateringar.

5. LasseTM

LasseTM Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag sitter och trycker på uppdatera ett par gånger per dag, inte för att jag tycker att min hox är dålig men mest för att min nexus 7 har så mycket bättre flyt. Dock så sitter jag och kollar på om jag ska köpa en nexus 4 nu eftersom dom är så billiga i staterna och en kompis ska åka dit snart. Jag kan gärna vänta på uppdateringar men då vill jag veta när dom kommer och inte som nu när det blir något slags beroende att leta uppdateringar. Sålänge det inte blir som när jag hade min o2x där uppdateringarna blev uppskjutna ett par månader.

6. Norpan111

Norpan111 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Köper jag en bil för dyra för pengar kräver jag att dom ska serva den ordentligt (bugfix o uppdateringar) det är väl inte så konstigt? Det är ju inte så att jag förväntar mig att få en ny motor. Din dator va du väl nöjd med när den släpptes? Då tycker jag int. Nvidia ska göra ditt grafikkort bättre med nya drivrutiner och jag tycker inte Microsoft ska uppdatera så säkerheten blir bättre. Din gamla telefon funkade säkert också bra så varför uppgraderade du? Jag är ju nöjd säger jag... Vill du att jag ska säga nej till uppdateringen när den kommer eller vad vill du?

Rekcus, -WR-, polejam och 4 andra gillar detta.
  7. jkw

jkw Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har varit trogen HTC i ett par år. Men JellyBean till HTC One X har inte kommit ännu och det är nu 3:e November.
    * Vi skulle först få uppdatering i början av Oktober.
    * Sedan "någon gång i oktober"
    * I dagsläge kan man läsa sig till "någon gång i november"

Jag är sjukt nöjd med telefonen, men sjukt besviken över HTCs hantering av mjukvara och uppdateringar till deras såkallade "flaggskepp 2012"...

8. rickard81

rickard81 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

Köper man inte än nexus så får man vänta oavsett tillverkare och så har de ju alltid varit. Jag visste de när jag köpte min HOX och nu sitter jag också ivrigt och väntar men som sagt jag får skylla mig själv som inte köpte en Nexus :)

9. Krokben

Krokben Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

10. perkarn

perkarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
  11. Dunda

Dunda Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ingen skulle jag tro...

Dom är FORTFARANDE i ett test stadie med JB !

12. addeswe

addeswe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pocophone

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pocophone
    ROM:
    Xiaomi Eu
    Om dom fortfarande vore i dev-läge skulle dom väl inte släppt den skarp i asien? Tror nog snarare att dom släppt den i asien och hittat buggar så dom snabbt jobbat fram fixar och släpper en uppdatering. Sen hur långt bort den är? Ingen aning. Hoppas på att den kommer snart. Oavsett kommer jag beställa en Nexus från Tyskland eftersom jag är sjukt besviken på den information som HTC borde ha släppt gällande uppdateringarna.

13. jeo

jeo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Samsung har ju inte heller kommit med sin uppdatering till sverige.. någon enstaga SGSIII från Telenor som fått JB, men inte alla telenor-lurar heller..

HTC var först med ICS och lovade att de skulle börja skicka ut JB i oktober, vilket de också gjorde, så vad klagar du på?

14. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Samsung släppte sin uppdatering under v.43 till alla Nordiska enheter. Först den veckan släpptes den till de med 3s version. Strax efter så kom den till enheter med Samsungs generiska version. Jag tror nästan Samsung är helt klara med att uppdatera sina olika mjukvaruversioner.

Så läs på innan du försöker rätta mig eller liknande, tack.

Vad jag klagar på, inget. Jag menar väl mer på att man inte mår dåligt av mer information än vad man fått. De har sagt att de börjar rulla ut JB i oktober, Samsung sa iaf när vi norden skulle få uppdateringen - i oktober.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Last edited: 4 nov 2012
  15. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Det är helt uppenbart så att HTC stött på problem som de inte kunde förutse, och därför saktat in uppdateringen. Sådant får man faktiskt räkna med. HTC har troligtvis varit ärliga mot oss med de tidsramarna de gett oss, de kunde bara inte förutse de buggar som dykt upp. Det är ju för övrigt därför de medvetet rullar ut långsamt, så att om en bugg upptäcks ska inte redan halva världen vara drabbad.

Spaderess och bugiam gillar detta.
  16. reggy

reggy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 8 pro
    Läst någonstans att dom hade problem med WIFI på asien versionen så dom tod den tillbaka för att fixa problemet tror att jag läste detta på engadget.

17. FedEx

FedEx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Jag är så jävla trött på allt gnällande och klagande i denna tråd. Jag menar inte att det inte är berättigat, jag är också irriterad för jag måste vänta på JB. Men det är så tröttsamt att behöva scrolla igenom massa OT-inlägg där det bara gnälls och snackas om nexus/sIII osv osv.

Skapa en ny tråd om ni vill klaga på HTC uppdateringsfrekvens, snacka om vilken er nästa telefon kommer vara eller om ni bara vill ventilera irritationen.

Tillbaka till ämnet: Om detta stämmer så kanske man kan anta att de har fixat felen med JB-uppdateringen som släpptes i Taiwan och är redo att släppa den i resten av världen?

18. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Yep med all sannolikhet, nu är det lite oklart vad som egentligen buggat kraftigt mer än WiFi kontra 3G ??

Sen om man ser inläggen i detta forum så är det nog säkrast att försöka städa bort de flesta buggarna isf att chansa med en release som innehåller viktiga fel.....;)

(mjukvara blir sedan aldrig helt buggfri....)

19. STJO

STJO Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kan det inte vara så att dom väljer att rulla ut långsamt för att inte överbelasta sina servrar också. Det blir ju gigantiska data mängder dom ska ut med. Av någon anledning har HTC dev sida varit otroligt seg i ett par dagar..

Skickat från min HTC One X

20. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

För en server är det inga problem däremot är det nog mer problem med det mobila bredbandet hos de flesta operatörer.

OTAn är på cirkus 370MB och det är småpotatis för en server, sen obekräftat så har man tillgång till Googles servrar.

Som jag tidigare var inne på så skulle det förmodligen vara enklare att lägga ut filen och blocka den mobila OTAn och enbart tillåta WiFi eller via en PC tills "ruschen" lagt sig.