Diskussion: Stora JB tråden

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Dingus, 12 jul 2012.

1. Lostpi

Lostpi Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hand upp alla som jobbar med:
    - Mjukvaru/Hårdvaru integrering/implementering
    - Kvalitet

HTC liksom alla andra företag vill ha en kontrollerad utrullning av en ny mjukvara. Produkten är numer mogen och den har nått allmänheten, inte bara "early adopters". Tidigt i produktens livscykel så är det "allmänt accepterat" att den inte är 100% stabil och optimerad. Nu har HOX nått en mycket bra nivå. Att riskera att försämra en sådan nivå, för att tillmötesgå en relativt liten skara användare (som många i denna tråd), är något inget moget företag skulle genomföra. Riskerna är för stora.

Kommunikationen från HTC har varit korrekta hela tiden. Sedan väljer man att förstå vad de säger eller så väljer man att fritt tolka vad de säger. Inte alltid korrekt att göra det sistnämnda.

Jag är övertygad om att INGEN användare kommer ta skada av att vänta några dagar/veckor till innan release! Jag personligen tycker det är rätt intressant att se frustration hos ett relativt stort formumanvändare. Tänk om den energin kunde användas till något värdefullt för individerna eller samhället? Tror världen skulle rentav bli lite lite bättre :)

2. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

De har ju uppenbart stoppat utrustningen pga buggar som upptäckts, fixat dem och sedan börjat om. Klart att det tar lite tid. Det är bra att det tar tid, för den mjukvara man till slut får blir ju bättre. Det känns helt okej att vänta om man vet att väntan är på grund av förbättringar av mjukvaran.

3. Rekcus

Rekcus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Du nämnde även kvalitet. Många av detta fåtal användare du refererar till har ofta en stor inverkan på den stor massan användare, d vs de som saknar egna preferenser. Därav finns goda skäl för ett (seriöst) företag t ex HTC att på ett strukturerat sätt kommunicera med sina, ska vi kalla dem, early adopters. Även gällande processen i sitt mjukvaruarbete.
    Kommunikation med sina kunder borde ligga extremt högt på "to do"-listan hos ett kundfokuserat bolag vars produkter är riktade till slutanvändare. Utan kommunikation förloras förtroende snabbt, sedan är det tufft att återvinna. Där löper företaget också en risk. Allt handlar inte om att släppa en produkt med korrekt spec och buggfri mjukvara. Se bara på Apple. De släppte 5:an ett år för sent dessutom inte ens buggfri.

Vart ifrån kommer det här behovet, moralpaniken, ifrån att behöva försvara uppenbara blunders från tillverkarna? Gör man bort sig ska det kännas. Sedan ska åtgärdsplan presenteras.

4. Spode

Spode Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96
    Telefon:
    Huawei P9 plus Dual-Sim

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P9 plus Dual-Sim
    Telefon 2:
    LG G4 Dual-Sim
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet
    Utav intresse, hur många av dessa "early adopters" här på forumet (som du refererar till) försöker kommunicera med HTC på något sätt över huvudtaget?

Jag tvivlar att HTC spanar in detta forum för att få ovärdelig info (som jag inte precis sett något av i denna tråd ännu) så dessa "early adopters" kanske borde får HTC att vända huvudet till detta forum?

Annars har ju inte gnället i denna tråd eller på detta forum inte speciellt stor effekt på HTC förutom x antal tappade användare som istället väljer att skaffa annan telefon istället för denna mycket bra telefon som egentligen fungerar väldigt bra och inte har så många problem...

5. Dakar

Dakar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag har i allafall varit i kontakt med HTC ett antal tillfällen

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

6. Rekcus

Rekcus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Det vet inte jag heller och det var inte heller vad diskussionen gällde. Men tycker du inte något är gravt fel ifall användare ska behöva vända sig i storm till bolagen för att någonting ska hända? Så vill inte jag ha det i alla fall. Borde bolagen inte vara proaktiva nog för att undvika det i möjligaste mån? Feedback kan de få via, egna etablerade kanaler.

7. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Ni verkar ha klart skiljda åsikter, och är det något som ni kanske kan lösa via PM?
    Jag personligen tycker att det är trist att man inte har fått JB än, men den här jävla "stormen" mot HTC (eller vilket företag som helst) är så jävla patetiskt låg.

Att HTC inte går ut med ett datum ser jag som en självklarhet, för de vet inte exakt. Det vore värre att gå ut med datum som man inte håller...

8. Jakkal

Jakkal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Håller med till fullo, make till lyxproblem det här.
    Folk är sura och lipar över något så banalt som någon/ett par veckors väntetid.
    Som om det inte går att leva utan "senaste uppdateringen" till en mobiltelefon. Uppdateringen är på väg, vi får den så småningom. Varva ner.
    Om ni nu är så desperata så kan ni ju roota och lägga in en JB-rom själva.

Jag ser också fram emot Jelly Bean, men jag ser ingen som helst anledning till att basha HTC p.g.a. en smärre försening. HTC gör naturligtvis allt i sin makt, det handlar inte om att jävlas med sina kunder för skoj skull.

Last edited: 5 nov 2012
    crazyrobban, Lamoken och ladyspike1 gillar detta.
  9. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Nu ska jag lära dig ett bra ord; information. Det är ett ord som beskriver det man delar med sig av viktiga saker tex att det brinner på Konsum. Det är information. Eller att HTC råkade hitta en bugg i sin HOX. Det är oxo information.

Nu ligger det till så här att HTC är inte allt för kunniga om hur man delar med sig av information. De är kassa på att tala om att "ja, vi hittade en bugg i sista minuten och vi drar tillbaks FOTA'n tills våra programmerare har fixat felen, men vi gör allt för att släppa FOTA'n så fort som möjligt".

Det är detta som irriterar folk. Avsaknaden av relevant information.

Förstår du nu varför folk blir förbannade??

werty och Rekcus gillar detta.
  10. Jakkal

Jakkal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag är väl medveten om vad information är och innebär.
    Kul parallell till Konsum och eldsvåda, hur malplacerad den än må vara.

Du skriver viktiga saker, vad är viktigt i det här fallet? Att HTC omedelbart rapporterar via alla tänkbara kanaler om en eventuell mjukvarubugg? Till vilken nytta? Uppdateringen kommer inte snabbare för det. 95% av HOX-användarna bryr sig inte ett skvatt om den informationen, de enda man blidkar är resterande 5% som hänger på forum och sliter ut tummen mot "Sök Nu" under Programvaruppdateringar. Alla andra tar emot uppdateringen när den väl kommer, du får det att låta som om folk är fullkomligt strandsatta.

11. Exile82

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Eldsvåda på konsum vs. en uppdatering som inte kommer?!
    Om jag bortser från den där ruggigt irrelevanta jämförelsen så är det klart att du har en poäng i hur man kommunicerar. Å andra sidan, av alla de spaltmeter "information" som finns ute och mals i diverse forum, hur mycket kommer från HTC själva? Det har spekulerats och spritts rykten i vänstervarv, tacka fan för att 9 av 10 rykten inte stämmer.

Jag, personligen återigen, ser inte det här som något att hetsa upp sig för. HTC har valt att ligga lågt med information då man själva anser att den inte är tillräckligt tillförlitlig för att kommuniceras ut. Man vet helt enkelt inte när den kommer ut. Så länge jag vet att HTC jobbar på JB är i alla fall jag nöjd. En eldsvåda på Konsum skulle göra mig mer stressad...

12. Jakkal

Jakkal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Samma här. Tror du menade att citera Thiesen.

13. Exile82

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Hel korrekt, det var Thiesen som jag citerade egentligen! Nu har jag sagt det sista ordet här om vad jag tycker om gnället! Till syvende och sist är folk upprörda för att de inte har fått JB, inte för HTC är dåliga på att kommunicera.
    Är det någon som vill ta en diskussion finns jag att nå via PM...

14. arvesen

arvesen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    157
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Då har Taiwan fått sin 3:e JB uppdatering! Hoppas dom har betatestat klart snart...

15. perkarn

perkarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Kan man läsa om vad som är nytt i dom olika uppdateringarna någonstans?

16. Dezent

Dezent Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Vimla, Telenor
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telenor
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    iPad Air 2

Hoppas den kommer hit snart då! :)

17. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

hur vet du det här? Finns det nån källa?

18. arvesen

arvesen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    157
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1967980&page=8

19. bugiam

bugiam Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Lite update. Skönt att dom ger det tid istället för att släppa något buggigt.

Bild:

Edit: Var en bild här tidigare som tagits bort nu.. sorry.

Last edited: 6 nov 2012
    ladyspike1 gillar detta.
  20. Exile82

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Bra där! Hellre att de tar ett par veckor extra än att de släpper nåt halvfärdigt!