Diskussion: Stora JB tråden

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Dingus, 12 jul 2012.

1. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Förstår ni nu varför jag är kritisk till alla dessa jävla fucking rykten hit och dit? Det bero på att det som citeras blir resultatet av för lite officiell information. Ryktes-cirkusen frodas så det bara skvätter och blir över. Vilken underbar värld Internet är va??

perkarn gillar detta.
  2. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Jag håller, faktiskt, med dig! Allt för många "vad jag har hört..." eller "jag läste nånstans..."!

3. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Men kom igen... det är ju hela grejen med rykten; att det är hear-say. Det är ju lite grann allas egna ansvar att ta det med en nypa salt.

FedEx gillar detta.
  4. anderssons91

anderssons91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Instämmer helt med dig. Jag försöker hitta rykten, får enbart gnäll.
    Förtusan folk, vi kan väll ta gnället annorstädes? Här är fel plats rycker jag!

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

5. Thiesen

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Och därmed har ni ingen som helst rättighet att klaga på att HTC inte håller datumen heller...

6. werty

werty Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Tycker HTC ter sig mer och mer som ett kalle anka företag. Hur jävla svårt kan det vara och skriva några rader på hemsidan?? Ni som gnäller om att vi gnäller angående simpel information till kunderna är ju inte bättre än oss som gnäller.

Om man nu skiter i vilket, om, när eller hur vi kommer få JB. Men låt oss som inte gillar denna brist på simpel information mot oss kunder få gnälla då. Sen ligger väl tråden fel angående om man ska prata om hur man upplever JB, då ingen fått den.
    Tråden borde väl legat i Rom&utveckling där det handlar om root och roms.

Grymt besviken på HTC!

7. FedEx

FedEx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Är du säker på att tråden ligger fel? Låt oss titta på trådstarten:

Vilket får mig att tänka på en av Swedroids regler för forumet:

Slutsats:

Ni som klagar, gör det i en annan tråd. Jag är lika irriterad på HTC som ni, men jag lika irriterad på alla off topic-inlägg som inte tillför denna tråd någonting.

Snurpan79 och ladyspike1 gillar detta.
  8. Threezool

Threezool Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Då kan jag förklara lite hur det funkar med information på ett företag då jag själv sitter i support för ett större Svenskt företag.

Ingen information ges ut i förtid när det kommer till uppdateringar eller nya funktioner osv då det oftast testas in i det sista. Skulle det visa sig att en bugg dyker upp i sista sekund så måste det dras tillbaka för att fixa och testas på nytt. Detta för att försöka släppa en så felfri produkt som möjligt.

Självklart kan alltid buggar krypa igenom som det nu visade sig vara med den första versionen och det verkar inte vara något de vill upprepa och vill då heller ej ge något datum.

Ger ett företag ut ett datum och det sedan måste förlängas så skulle du/ni säkert bli ännu mer förbannad över att de var tvungen att skjuta fram det. Därav har företag mer och mer gått mot att de helst inte ger några datum då även om de får skit för att inte säga något så skulle det ha varit värre om de faktiskt sa något och sedan var tvungen att bryta det.

Sedan tycker jag det är konstigt att ni som känner er så lurade av HTC har en känsla av att de är skyldiga er att berätta när det kommer. Vad jag vet så har de inte lovat något när du köpte mobilen mer att en uppdatering skulle komma. Så skärp er istället och bara vänta, det är inte precis som att era mobiler är trasiga bara för att en uppdatering inte har kommit till den ännu.

Räcker det inte med att ni otåligt hoppar runt nu när Julafton närmar sig?

yarre, Lamoken, h0nden och 7 andra gillar detta.
  9. Thiesen

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Är det nåt fel på nedanstående exempel?

Detta är ett exempel på bra och nyttig information.

puttepj, Dakar och werty gillar detta.
  10. Krokben

Krokben Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

11. arvesen

arvesen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    157
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Det är ju samma information som har stått på deras hemsida sen den 29 okt!
    http://www.htc.com/www/help/android41faq/

Tror att vi med olåsta lurar får JB den 23 nov, och alla med låsta lurar den 7 dec!
    Det motsvarar ca 45 dagar efter första utrullningen i Taiwan

Last edited: 15 nov 2012
  12. puttepj

puttepj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Det är rätt intressant att se hur upphåsade vi blir allihop över en ny uppdatering. Jag dras med även jag och går nu och väntar på en uppdatering jag inte ens vet varför jag vill ha de, bara att den måste komma snart.... Jag minns när man på mitten av nittitalet stod på tå och väntade på Windows 95 skulle släppas. Betor testades och vänder mer eller mindre ut och in. Jag spenderade en förmögenhet på tidningar som utvärderade och tipsade om en produkt som ännu inte var släppt..
    Jag börjar nog bli lite för gammal för det här (+55) men dras likförb..nat med i förväntansdrevet, trots att jag egentligen är tok-nöjd med min hoax....

-WR- gillar detta.
  13. vitkanin

vitkanin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Fick en liten "feeling" häromdagen att dom verkar hålla på JB tills efter one x+ släppts helt.
    Det kan inte alls vara som så att med jb i one x så skapar det inte så stor skillnad mellan dom två olika mobilerna egentligen och får kanske då inte lika stor efterfrågan på marknaden?. Bara en liten tanke som jag fick. Frågade en representant för HTC för nästan lite mer än en månad sedan angående jb till HTC one x. Svaret jag fick av honom var att "självklart kommer jb släppas först till one x innan one x+ kommer släppas i sverige. Bullshit delux :)

14. Dakar

Dakar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag misstänker också att det är en faktor som spelar in. Jag frågade också HTC support om det i slutet på oct och fick ett svävande svar. Dock så tror jag inte att de på HTC support vet så mycket mer om det.

Jag kan tänka mig att ett extra säljargument till en ny modell väger in en del. Sen om det var tänkt så från början vet jag ej. Men om uppdateringen ändå är försenad så varför inte vänta lite till så att HOX+ släpps först.

15. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nej, med största sannolikhet var det inte alls bullshit. Det var helt enkelt vad HTC helt ärligt trodde då. Som du borde veta vid det här laget uppstod det allvarliga buggar i jb-uppdateringen, vilket försenade utrullningen signifikant.

Å andra sidan, när man nu har lovat ett datum, borde man inte i alla fall kommentera saken om man nu inte kan hålla sin deadline? De behöver ju inte ge ett nytt datum för det.

16. pike

pike Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

kom en liten 11MB update idag, men den kanske inte var alldeles ny... (fick min HOX igår och detta är update #2 sen jag startade den)

min hox ligger numera på SW NO: 1.29.401.12 nu, fortf. Android 4.0.3

17. vitkanin

vitkanin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

kände bara att det blev ett mycket bättre tillfälle för HTC att skicka ut sina nya onex + ,när man inte har fått se röken av jb på one x. Trist som sagt med datum när man hoppas på just den dagen och det bara blir framflyttat hela tiden. Det är ju ovissheten som irriterar en.

18. fredroid

fredroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Hurra!

Tänk vad bra vi alla har det när vårt största problem i livet är när nästa uppdatering kommer till vår väl fungerande telefon.

tboyten, h0nden, Galmas och 1 annan gillar detta.
  19. jeo

jeo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Är ju en inbiten HTC-fan boy och har ständigt försvarat dem i alla väder, men nu börjar tom jag tvivla lite..

Bättre att inte komma ut med ett datum alls då, än att göra som bl.a samsung gjort nu och tidigare. lovat ett datum och sedan bara skjutit fram det..

20. Threezool

Threezool Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

De har ju inte gått ut med något datum utan det har varit personer som har gissat eller har skrivit om rykten och så har folk trott på det blint.

Lostpi och OzzyO gillar detta.