Diskussion: Stora JB tråden

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Dingus, 12 jul 2012.

1. vitkanin

vitkanin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

när snackade du med dom angående det? :)

2. vitkanin

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Det stämmer inte då HTC inte ens har fått något datum det ska släppas i Sverige.?

Samt att jag såg tidigare att någon hade lagt upp att Ryssland hade fått någon uppdatering, men dessa länder är inte i samma region som Sverige när det gäller uppdateringar som släpps via FOTA.

3. philipzandberg

philipzandberg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. vitkanin

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Det stämmer ju inte. Htc som jag snackade med precis så har dom inte fått reda på något datum när det ska släppas i Sverige.
    Sedan står där Prel. datum . och denna infon kan ha stått på hemsidan sedan htc gick ut med att det skulle börja släppas som sagt innan dom drog in det igen.

5. philipzandberg

philipzandberg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

man kan ju hoppas i alla fall :)

6. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Man kan ju i alla fall konstatera att de inte är många rykten eller spekulationer som stämt, som vanligt!

7. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Asså, jag vet att det inte rör siog om 4.2, men efter att ha läst det här så vet jag inte om jag vill ha JB längre...

Android 4.2-gate, bugglista

8. vitkanin

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Tror inte att vi ska behöva tänka tanken angående dessa felen som skrivits ut. Allt som står där är ju exakt allt tvärt om vad en uppdatering ska göra. Tror inte att htc släpper ut en uppgradering som försämrar våra mobiler? Sen är detta ju 4.2 och vi väntar på 4.1 så uppdateringen 4.2 är långt ifrån just nu:)

9. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Jo, jag är fullt medveten om att det är 4.1 som gäller för oss, men frågan är vilka buggar vi kan vänta oss? Om 4.2 kommer med en drös kritiska buggar, hur stabil är 4.1?

Finns det nånstans där man kan läsa om 4.1 och dess buggar? Varför står det så lite om JB i Stora JB tråden?

10. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Med tanke på att jag använt jb ett bra tag och just nu använder den. Så kan jag säga att jag inte upplevt några av de buggar som fanns med i androidpolice. Jag tycker mobilen känns otroligt stabil och snabb.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

vitkanin och -WR- gillar detta.
  11. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Tack för input. På en skala från typ inget till fett som fan, hur stor är upplevelseskillnaden mellan ICS 4.04 och JB 4.1?

Och kanske på en lite mer vetenskaplig grund, vilka är de största, mest gynnsamma förbättringarna?

12. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

De buggar som finns i 4.2 kommer nog garanterat vara fixade tills den uppdateringen når oss, inget att oroa sig över. :)
    Men det med den 26:e ifrån Tre, då kan den teorin stämma om att HTC har väntat in operatörerna så att de släpps samtidigt.

13. jkw

jkw Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Buggarna ni diskuterar om 4.2 hör inte hemma här egentligen, men här är en kort förklaring ur en programmerares synvinkel;

4.2 är en "minor" release från 4.1. Det vill säga att de kanske har skrivit om några funktioner för att i slutändan ska fungera bättre, fast i detta fallet så har de blivit kritiskt buggiga. Det vill säga att felen som listas på tidigare länk kan vara orsaken av funktioner som blivit omskrivna/tillaggda i 4.2 som inte ens existerar i 4.1.

Mer info om verisons nummer: http://en.wikipedia.org/wiki/Software_versioning

14. vitkanin

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Snackade med Htc igår och dom menade på att tre släppte dessa datum då Htc skulle släppt 4.1 från början. som sagt så har inte tre ändrat datum då det är prel.datum :)

15. werty

werty Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Hur svårt kan det vara och uppdatera till JB?! Lär väl komma 10 uppdateringar till innan vi fått JB.4.1. En sak är säker. Aldrig mer htc.

16. Norpan111

Norpan111 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Skönt att jag bytte tillbaka till min s3 som redan har officiell 4.1.1 och redan en läcka ute på 4.1.2 med nya features som multi window från note 2... Lider med er som sitter kvar på hox och väntar!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

17. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    334

MINA ENHETER

Personligen lider jag inte ett dugg. Tycker telefonen är hur bra som helst. Undrar mest hur mycket mer "butter smooth" den kan bli.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

ladyspike1 gillar detta.
  18. Norpan111

Norpan111 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Well, du har väl tur som inte upplevt något annat, gick från s3 till hox och tillbaka.. Den är inte i närheten av buttersmooth kan jag säga... Min galaxy nexus flyter mycket bättre! Sen menade jag att jag lider med dom som "lider" såklart.. :) saknar skärmen på hox dock.. Finaste skärmen jag vilat ögonen på

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

19. werty

werty Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Jag är nöjd med min HOX. Men jag retar mig på att det ska ta en sån tid att få tummarna ur röven att uppdatera. Det är en principsak imo. Även oviljan att ens nämna på hemsidan om vad som är på gång eller inte på gång när det gäller uppdatering. Det tar inte många minuter att skriva ett officiellt meddelande på hemsidan.

Min kollega har en S3 med JB, det är stor skillnad på hur snabb och rapp den är mot min HOX. Personligen tycker jag HOX är bra mycket snyggare än S3. Men sen är det det med uppdateringar, det är iaf viktigt för mig. Därav kommer jag förmodligen endast köpa Nexus i framtiden.

20. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Den stora skillnaden är egentligen flytet. Det skulle jag säga är det som utmärker sig mest. Utseendemässigt har det inte hänt speciellt mycket. Lite annorlunda notifikationsfält, och lite småändringar här och var.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

-WR- gillar detta.