Hej allihop.
Blev precis medlem pga denna tråd.
Jag har varit iPhone-användare sedan den första versionen, men hoppade av äppeltåget och gick till Samsung Galaxy SIII efter min Iphone 4S.
Jag gillar android, jag älskar open source, linux och allt liknande. MEN... iPhone flöt alltid på bra. Mjukvaran är anpassad perfekt efter hårdvaran vilket självklart är svårare för Android där det ska passa hundratals modeller. Min SGS3 har bättre hårdvara men kan inte prestera hälften så bra som min iPhone kunde.
Jag är en av de där petiga jävlarna som stör sig på minsta lilla lagg när jag swipar höger eller vänster i hemskärmarna. Tyvärr är alla menyer och sånt även gräsligt (nästan olagligt) fula. Där ligger Apple ljusår före.
Av båda de orsakerna (då jag vägrar ge upp på min SGS3 än så länge) vill jag testa att sätta in en ROM. Har ni tips på ROM som uppfyller följande kriterier:
1. Stabilt (Krashar det då och då slänger jag till slut mobilen i väggen)
2. Snabbt (Hatar loading time lika mycket på mobilen som jag hatar loading screens i spel)
3. Snyggt (Vet att det mesta går att modda men för mig som är hyfsat ny till android, snygga menyer från början. Hemskärmar osv kan jag fixa och mycket annat också.)
4. Om möjligt, mindre hungrig på batteri... En av punkterna jag ser att SGS3 är helt värdelös på...
Sorry för wall of text, men det är ursäktat för att jag är ny här

Click to expand...