Stora tillbehörstråden för våran underbara HTC Desire

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av draca, 16 apr 2010.

1. the_wanderer

the_wanderer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Recension

En liten recension av de tillbehören jag skaffat till min Desire

Headset - Skullcandy Hölua wood
    Packade inte ens upp det medföljande htc-headsetet. Jämförde med mina gamla MP3 in ear från Creative, dom har ett stort omfång i mellanregistret och en definerad bas, något mindre markant och vass diskant än Creativs som kankse är i högsta laget
    + Helt OK ljud, coolt med lurar i trä.
    - sladden är i styvaste laget, inte jättebilliga.
    :)Nöjd med köpet även om de va i dyraste laget.

BT Headset - Jabra BT2050
    För att ha i bilen. sitter Ok på örat, inte perfekt men ingen risk att man tappar det eller att ljudet påverkas. kopplar upp utan problem. de 2 stora anledningarna att det blev det va att det laddas med micro-usb, en laddare mindre i bilen! och att de va billigt
    + micro USB, billigt, OK funktion
    - sådär passform men funkar
    :)Nöjd med köpet, den gör vad den ska.

Silikonskal - HTC N1 ORI SERIES
    Trots att skalet är gjort för Nexus One passar det otroligt bra (Nåja det är ju inte så stor skillnad mellan telefonerna) använder det mer lr mindre konstant, inte direkt knöligt att ta ur/sätta i telefonen heller om man så skulle vilja. jag uppskattar faktiskt att mobilen blev lite tjockare, den känns ännu mer robust och man får ett bättre grepp om den.
    + Skyddar mot de flesta tappningar, mkt bra passform, inte ngn ren silikonskal (Sladdrig å mjuk)
    - den täcker inte så mkt över framsidan, gör ju kanske inte moblilen snyggare.
    :DHelnöjd!

Bordställ - HTC desire desktop charging cradle
    Beställde ett bordställ från http://www.mobilefun.co.uk/htc-desire-desktop-charging-cradle-p24203.htm, bilden på websidan visar att passformen ska vara rätt ok men det jag fick ser mer ut att vara till en SE X-10, ev ett universal ställ, dock står det HTC Desire på en klisterlapp från mobilefun på förpackningen. den står där i men inte direkt stabilt, den får inte direkt stöd av kanterna runt om.
    + laddning och filöverförning fungerar
    - mobilefun.co.uk verkar inte ha koll och märkt upp fel. Man kan inte ha silikonskal på, kontakten når inte då.
    o_OInte direkt nöjd med ngt

Bilhållare - HTC Desire Car Pack
    Beställde en bilhållare http://www.mobilefun.co.uk/htc-desire-car-pack-p24202.htm, funkar mkt bra, OK passform, ingen chans att den åker ur oavsett om du har den stående lr liggande, dock gör detta att det är lite knöligare att ta ur mobilen.
    + laddare medföljde, vridbar i alla vinklar, ok kvalitet.
    - laddkabeln sitter inte monterad i hållaren. passar ej med silikonskal på
    :)Nöjd med köpet.

Billaddare - HTC CC C200
    Den laddar mobilen i bilen...
    + Vanlig USB ladd-utgång.
    - Den medföljande usb-kabeln fungerar ej för data om man skulle vilja ta den till sin dator, korkat å snålt.
    :)Nöjd

Bifogade filer:

Last edited: 23 maj 2010
  2. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Köpte en SonyEricsson HCB-108 för typ två veckor sedan. Den funkar perfekt med Desiren.

Förutom grym batteritid, 700h standby och 25h tal (har inte ens laddat den sen köpet :)), så stänger den av sig efter ett tag när den tappat kontakten med telefonen och så är den jäkligt snabb på att koppla ihop sig med telefonen.
    Om jag glömt slå på den så hinner jag slå på den och svara med den utan att det går för lång tid. :)

Ljudet är också bra. Både in och ut-gående.

3. desire.

desire. Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

4. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Köpte av samma kille den 17/5. Tar nog 10-20 dagar innan dom kommer.
    Han länkade till denna info vid köp.

Due to the disruption of flights caused by the volcanic eruption in Iceland, there is a backlog of international air mail items (including Speedpost) destined for European destinations currently held at Hongkong Post pending resumption of flights to Europe. With the huge demand built up for air cargo space to Europe, Hongkong Post expects that it may take weeks to clear the existing backlog after the frequency of flights to Europe returns to the levels before the volcanic eruption. Customers are therefore strongly advised to refrain from sending air mail to European destinations until further notice.

5. willexmen

willexmen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Last edited: 23 maj 2010
  6. alle090

alle090 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har inte fått luren än, men letar efter Stylus, finns det ens att köpa i Sverige. Ja, jag har sett de på Ebay och Amazon, tänkte bara fly från osäkerhet samt lång leverans

7. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jag köpte liknande produkt: http://www.themobilestore.se/se/art/antireflective-skarmskydd-anti-glare-till-htc-desire.php

Jag är inte helt nöjd!

Antireflex skyddet är hyfsat, men inomhus stör det mest då framförallt på allt som är vitt på skärmen, på mörka detaljer syns det inte... vit bakgrund (om man nu har det) blir heljobbigt att titta på!

Det som är bra är känslan, ytan blir okänslig mot fingeravtryck och känns mer glidande.

Sen rekommenderar jag inte att handla från TheMobileStore.... dom lovade 3 dagars leveranstid och att den fanns på lager men det tog 9 dagar att få dom och då skickas dom som ett brev. Jag var i kontakt med dom och undrade vad dom höll på med och då menade dom på att dom hade problem med deras mailserver?? vad har det med saken att göra undrar jag! :ehm:

8. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 899
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Last edited: 24 maj 2010
  9. Whylex

Whylex Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick hem billaddaren som var riktigt snygg och smart, samt Inv Shield.
    La på plats den för en timma sen, kändes jävligt konstigt att applicera så pass fukt på mobilen med flit.. Nåja, hoppas det blir bra när mikrobubblorna försvinner (inom 24 h)

10. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Min mobil mer eller mindre simmade när jag la på IS. :)
    Men mikrobubblor? Tror inte jag fick några sådana eller så var
    de så mikro att jag inte såg dem. :)

11. Elfson

Elfson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
  12. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Fick efter efter några veckors försenad leverans slutligen mitt SE MW 600 bluetooth stereo-headset. Upplever att den fungerar som jag tänkt. Inte riktigt lika bra bas som från telefonen och det är ett visst brus i bakgrunden. Men det är inget problem så länge man bara lyssnar på strömmad spotify...

Batteritiden på headsetet är tveklöst en dags lyssnande och på telefonen ungefär en dags lyssnande med strömmad musik (jag räknar mitt batteri som slut vid ~30% - resten är reservbatteri som man alltid bör ha.) Kör man med offline-mode eller den inbyggda spelaren så får man flertalet extra timmar då datatrafik drar massor ström.

13. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jag har nu fått min Piel Frama HTC Desire Leather Case: http://www.htcaccessorystore.com/se/p_htc_item.aspx?i=199691

Det var lång väntan... fick vänta 25 dagar! Men nu är den alltså här och jag lovade innan till någon (minns ej vem) en liten recension. Så här kommer den:

Piel Frama leather case är kvalité, där är det ingen tvekan. Du behöver bara öppna asken så luktar det kvalité. Jag blev dock direkt när jag tog upp den lite småbesviken på att dom kallar det att det ingår en portmonnä. Denna portmonnä är en liten ficka som du knappt får i ett kreditkort i. Det går efter lite slit, men att sedan få ut den är då intill omöjligt. Efter lite slit till så har det blivit lite lättare. Nu tänjer sig läder något så det kanske blir bättre med tiden...

Annars är passformen perfekt! Det enda att klaga på är att det läder som sitter runt skärmen gör att det blir svårt att komma åt och dra ner listen för att snabbt komma åt ev sms eller mail m.m.

Själva flip-luckan är det en del som stör sig på. Jag ser inget problem med den. Det är lätt att öppna och bara att vika bakom när man pratar i telefon eller gör annat. Jag tycker faktiskt att det känns "säkrare" att ha den än att inte ha den. Det blir lite mer att greppa tag i. Sen skyddar den ju väldigt bra!

Angående skydd så tror jag detta är det bästa skyddet för din mobil. Den är skyddad runt om och jag tror även att den klarar att man tappar den. Vågar dock inte testa det!! hehe

Bältesklämman som följer med fungerar bara bra! Inget att påpeka där.

Annars är jag faktiskt nöjd. Passformen är som sagt väldigt bra och det känns tryggt att ha mobilen i den!

Jag sammanfattar så här:

+ kvalité läder
    + välgjord. Sömmarna är så exakta dom kan bli.
    + bra skydd för mobilen utan att behöva ha Invisible Shield eller liknande skärmskydd.

- priset, den är väldigt dyr. Jag betalade 620:-
    - fickan som ska vara en portmonnä

Slutligen kan man väl säga att det finns nog massor med skydd som är minst lika bra men billigare. Så vill/kan man inte lägga ut massa pengar till ett mobilskydd är inte detta skyddet för dig :P

Edit: Lägger till lite bilder!

Last edited: 31 maj 2010
  14. willexmen

willexmen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

15. NiklasO

Mottagna gillanden:
    1 899
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag fick denna via eBay igår.
    http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170484370546&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
    Ser nästan likadan ut och funkar riktigt bra. Man klickar fast mobilen i en plasthållare som passar perfekt och mobilen sitter stadigt, inget syns alltså på framsidan av mobilen. Skymmer inte heller några sensorer eller knappar.

Ingen plats för kort och inte äkta läder men det får jag nog ta när jag betalade runt 65 kronor inkl frakt. Frakten tog 2 dagar. Lite negativt är att man öppnar den neråt eller vad man ska säga så man har en flärp som står upp vid örat men nu har jag vant mig.

Jag fick denna via eBay idag:
    http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370382857981&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
    INTE BRA. Tänkte inte på att man ser på bilderna att den skymmer bl.a. proximitysensorn. Skärmen är alltså alltid släckt vid aktivt samtal oavsett hur man håller mobilen. Man ser inte heller led-lampan och det är inte utskuret för kamera och högtalare. Skräp med andra ord. Betalade runt 100kr för den men det får man se som en chansning. ;)

Last edited: 28 maj 2010
  16. ActualRoyo

ActualRoyo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Snubben i videon använder ju en Nexus One, men när han skriver sms'et "This battery pwns" drar han linjer mellan bokstäverna. Nått speciellt för Nexus One eller är det nån sms klient? kanske bara en inställning? :)

17. NiklasO

Mottagna gillanden:
    1 899
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Antar att det är "Swype" som används. :)

18. ActualRoyo

ActualRoyo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tackar, Desire är min första android lur så man är ju lite grön på området ännu :D

Jag sökte efter det på market men det fanns inte där, hur hittar man det?

19. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Ändrar namn på tråden till stora tillbehörs tråden och klistrar den då det är en ypperlig tråd med mkt bra information i

20. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER