Stora tillbehörstråden för våran underbara HTC Desire

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av draca, 16 apr 2010.

1. Tobias Rydholm

Tobias Rydholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej
    Funkar det att ladda telefonen med AC-adaptern också? I beskrivningen står det bara att USB-kabeln är till för att ladda telefonen och AC-adaptern till det extra batteriet. Jag har tänkt att ha min vid sängen, och där finns ingen USB-anslutning. Funkar det så blir det helt klart köp.

2. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Japp den kan laddas med både och. Om du såg mina bilder så står min på mitt sängbord
    brevid sängen och där finns det bara vanlig ström (precis som du har det) och det fungerar
    utmärkt. Sätter mobilen där varje kväll så är den klar att köra dagen efter. :)

Du får 1 ac-laddare och 1 usb-sladd. Sedan finns det 2 uttag på enheten på baksidan.
    Det ena uttaget är för att ladda med Ac-laddaren och det är endast i det uttaget som
    du får ström till BÅDE telefon och batteri. Det andra uttaget är till för att endast ladda
    telefonen eller mer logiskt att köra in usbkabeln och synka data med.

Men det låter som du är ute efter precis samma sak som jag var, ett snyggt ställ / laddare
    som inte behöver datorn, då är detta laddaren för dig. Kolla bara annonserna på ebay så
    de skickar med EU-propp. Jag har sett några som bara skickar med US, men flera
    levererar korrekt propp.

3. Zadde

Zadde Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Jag köpte en sån här
    http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=360256602577
    Visserligen för Ajphåån och sånt larv men fungerar som det ska. Enda problemet är att hålet för hörlursjacket sitter på fel sida så jag fick klippa upp ett litet hål för det syftet.

Sen fick jag av någon anledning 2 stycken när jag beställde så jag kan ge bort det andra om någon vill prova.

4. Themilomax

Themilomax Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Letade efter en flipväska i skinn som var snygg och där "flippen" viks uppåt samt magnetknäppe så man slipper trycka som fan varje gång man stänger.

Ville heller inte att det skulle vara nått man stoppade ner den så det blir en kant ner till skärmen.

Det slutade med att jag köpte denna och det är livstids garanti samt förbannat bra kvalité.

Samt att fläppen har inbyggda aluskenor så man inte knäcker skärmen om man tex springer in i ett bordshörn osv.

http://cgi.ebay.co.uk/Proporta-Alum..._MobilePhonesCasesPouches&hash=item5d296d868a

5. Lindell

Lindell Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tackar för svaren. Beställde lite prylar ifrån Dustin och passade på att slänga med denna https://www.dustinhome.se/pd_5010367533.aspx. Påminner lite om din Zadde, dock är den lite dyrare :ehm:

Återkommer med omdöme så fort jag får den :)

6. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Fick för mig att göra ett eget bords och laddningsställ idag i trä.
    Var noga med att ta bilder på arbetet så jag skulle kunna visa skapelsen här sedan. Men snacka om Epic Fail :D
    Träet var gammalt och torrt som fnöske så när jag lyckats fräsa ut själva vaggan där telefonen skulle ligga och bara hade ytterkanterna kvar så fullkomligt exploderade träbiten. Det var flisor i hela garaget!
    Gör ett nytt försök i morgon efter att ha tänkt lite mer på hur uppgiften skall lösas med att få in laddkabeln också. Skiter det sig då med får jag krypa till korset och beställa någon av laddarna som nämnts i tråden.
    Wish me luck!

7. desire.

desire. Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Efter att jag tappat bort mitt desire fodral tänkte jag köpa en ny, den jag hade var en kopia av den som följer med i nexus one kartongen, det överväger mellan en ny sådan eller ett silikonskal, har displayskydd hemma, men den förstörde touchen helt och hållet så skippar den, några tips på fodral annars??? :)

8. cribbon

cribbon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Personligen fixade jag fordral dag 1, nästan gratis kan tilläggas. Vira ett a4 papper runt telefonen och vik upp över en kanten. Sen kör du ett par lager silvertejp över hela skapelsen och vips så har du ett schysst, stöttåligt och ganska unikt fordral. Behöver man köpa nytt p.g.a senaste krogrundan blev väl vild så är det inga problem, dessutom är det ju roligare att göra något själv än att köpa det. :)
    Vill man ha det extra stöttåligt så kan man med fördel sätta dit nån plåtbit eller dylikt på fram+baksida.

Last edited: 13 jun 2010
  9. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

skit i silikonskal å satsa på ett av dom nyare tpu gel skalen. är hårdare och inte lika elastiska. finns mängder på ebay för near to nothing. har två själv och en pouch med en pull funktion. smidigt men skulle nog vilja att det hade ett fönster så man såg vem som ringde.

10. Wolfy

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Jag letar efter möjligheten att göra om en bilstereo med usb-port så den fungerar
    med bluetooth. Det jag tänkte mig var att man satte i en bluetooth-mottagare i
    usbporten istället för ett usbminne med mp3. Så kan man sedan para ihop stereon
    och mobilen och streama över musik.
    Någon som vet om det finns eller har tips på produkt?

Jag vet att det finns bilstereo med inbyggd, men jag försöker alltså göra om
    en befintlig utan bluetooth utan att behöva köpa en helt ny

11. uncoloured

uncoloured Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Flasha om den med Android? :D

12. desire.

desire. Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Kan du skicka en länk isf, för jag hittade inte på ebay :)

13. SALVETA

SALVETA Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Haha, jag har precis samma funderingar med min stereo eftersom jag bara kommer åt mp3or via usbn men inte spotify mm. Men det blir nog svårt att köpa någon usb/bluetooth sak till stereon eftersom det antagligen behövs drivrutiner mm som bara finns till datorer. Men man kanske skulle kunna ha någon app som konverterar en stream till en mp3a som man kan lyssna på samtidigt som den skapas? Får du något att funka får du gärna skicka ett PM eller ngt...

14. Wolfy

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Precis, nu har jag förvisso löst det med en snygg och kort hemmagjord kabel från
    mobilens 3,5 uttag till stereons 3,5 uttag. Men min tanke var att kunna ta bort
    kabeln. Tror precis som du att en vanlig BT-sticka till datorn behöver drivrutiner,
    utan min tanke var mest att där borta i fjärran öster hittar de på det mesta så
    kanske någon hade sett något. :)

Hittar jag någon själv berättar jag det i denna tråden.

15. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Rent teoretiskt bör du ju kunna köpa tex Sony Ericsson MW600 och para ihop med telefonen. Och sedan istället för att koppla in hörlurar så kopplar du in BT-dongeln till bilens 3.5 mm-propp (förutsatt att bilen har det). Dyrt, men bör fungera :)

16. vic

vic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kan upplysa om att jag fick detta brev idag (i ett fult brunt kuvert med massa konstiga stämplar på och ibockat "gift" osv.. ja, första gången jag köper något på ebay ;) ), alltså en vecka sen jag beställde. Silikonskalet passar perfekt även om det är något halt (upplever det dock inte som halare än vad telefonen redan är) och även skärmskyddden verkar bra :)

17. ffodil

ffodil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Var faktiskt inne och skulle beställa det nu, men tyckte det såg ut som det täckte dom fysiska knapparna nertill, el. det gör det kanske inte?

Sen kom jag inte ricktigt underfund med hur man betalar med Paypal.
    Har aldrig handlat med sådant.

18. vic

vic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det gör den, men den har "knappar på gummit" alltså knapparna funkar lika bra ändå. Den är gjord för desire och har perfekt passform.

Paypal är enkelt, registrera dig sen betalar du med ditt visa-kort som vanligt.

19. blitz

blitz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

20. ffodil

ffodil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Tackar för det. Ser ut som jag skall gå tillbaka på sidan och beställa.
    Förresten känns displayskyddet ok. också?
    Har ett inviseblesheld liggande, men inte satt på, eftersom en del säger att det tar bort känslan på displayen.

Last edited: 14 jun 2010