Stora tillbehörstråden för våran underbara HTC Desire

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av draca, 16 apr 2010.

1. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    CC C200 levereras med en USB-kabel där korsningen är gjord både i kabeln och i själva pluggen. Kabeln går allså inte att använda för dataöverföring.

Eftersom att korsningen också är gjord i själva pluggen så kan den användas med valfri usb-kabel för AC-laddning.

Bra fråga jag blev också lite ställd men uppenbarligen så bör ju inte kabeln vara korsad eftersom den då inte går att använda till som det står dataöverföring.
    Så den borde ju då bara gå att använda till just laddning.Rätta mig om jag har fel
    Så då borde svaret på din fråga vara JA

2. RoidRage

RoidRage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

WiFi router för resa.

Var i Japan och Korea. Stor skillnad. I Korea fanns det mängder av fria hot spots. Koreanerna är uppenbarligen generöda med trådlöst bredband. I Japn fanns det endast betalvariant (och de var dyra typ 25 kr för en timme), men på hotellen fanns det alltid Ethernetkabel på rummet. Dock inte WiFi. Så därför tänkte jag att en liten behändig WiFi router man kan ta med på resor, gärna med inbyggd elkontakt som man kan fälla ut, klarar 100 - 240 V, som enkelt går att förinställa till kontakt med telefonen, skulle vara rätt praktisk. Har letat en hel del på olika sajter, utan att få något riktigt bra napp. Det närmsta har varit Apples, men den är ruskigt dyr med tanke på att den ju endast kommer att användas sporadiskt.

Vill samtidigt tips om en liten gizom jag plockade upp i Japan. I princip ett batter som du laddar och som har ett USB uttag, sedan är det bara att koppla in sladden och slå om en omkopplare och den börjar ladda telefonen. Praktiskt när man är mycket i rörelse.

3. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Batterigrejen finns tex på dustinhome. Kostar några hundra och kan ladda mobilen några gånger innan den behöver laddas..

4. CubaCola

CubaCola Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilken är den bästa ?

5. CubaCola

CubaCola Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har nu läst hela tråden i syfte att hitta ett bra skydd till min HTC Desire.
    Jag vill inte kasta bort pengar på att prova en massa olika skydd, utan hoppas att vår samlade erfarenhet kan hjälpa oss att uppfylla våra önskemål.

Jag har därför kommit fram till att en sammanfattning vore bra?
    Fyll gärna på och klistra tråden om möjligt!

Eftersom det inte verkar skilja i kvalitet beroende på var man köper så är det upp till var och en att handla i Sverige eller på Ebay. Jag länkar därför inte till olika säljare utan försöker hålla mig till egenskaper, samt för och nackdelar med olika typer av skydd.

Mina krav:

I mitt arbete rör jag mig i skitiga miljöer med skitiga händer och behöver ett skal som skyddar hela telefonen för att den ska behålla sitt värde så länge som möjligt. Jag vill att skyddet täcker hela telefonen, att det inte tappar formen och att det gärna är stötdämpande men utan att begränsa funktioner, knapptryckningar eller känsla.

Vad jag kommit fram till är:

Skal/fodral/väskor:

• Hard Case: + (?) – Går sönder lätt?
    • Silkon: + En del ser ut att kunna täcka hela telefonen - Tappar formen, begränsad åtkomst till skärm och knappar?
    • Läderväska: + Bra skydd, stötdämpande, förvaringsmöjligheter - Ser ut som man ringer från en plånbok, jobbig flärp, klumpigt, skyddar inte mot skitiga händer.
    • Läderfodral: + Bra skydd, lite stötdämpande- Jobbigt om man ofta måste fiska upp telefonen, skyddar inte mot skitiga händer.
    • Flexicase/Gelcase/TPU: (Antar att det är olika namn för samma produkt) + Ska tydligen sitta väldigt bra och hålla formen. Men skyddar det hela telefonen, även knapparna från smuts ?( kanske med ett skärmskydd som går runt knapparna?)
    • Case Mate barely there: + Kvalitet, bra passform, bygger lite – Dyrt, skyddar det hela telefonen? ( kanske med ett skärmskydd som går runt knapparna?)
    • Case-Mate Togh Cases: + Kvalitet, stötdämpande, tål smuts – Dyrt, bygger mycket?, klumpigt? Heltäckande? ( kanske med ett skärmskydd som går runt knapparna?)
    • Otterbox Defender: + Kvalitet, stötdämpande – Dyrt, bygger mycket? klumpigt ? Heltäckande ? ( kanske med ett skärmskydd som går runt knapparna?)

Displayskydd:

• Antiglare:+ (?) – Ansträngande för ögonen
    • Copter: + Segt och reptåligt - Försämrad känlsa och glid.

Övriga skydd:

• Invisible shield: + Bygger inte – Ingen stötdämpning
    • GelaSkins: Liknande invisible shield men med mönster och personliga tryck. Täcker även sidorna. - Inte stötdämpande.

Last edited: 13 feb 2011
  6. dimaZ

dimaZ Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    OnePlus 8 Pro
    Söker en laddare till telefonen, typ "extra batteri", som ansluts till telefonen med
    micro usb sladd. Ett litet kompakt batteri...

7. ingels

ingels Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Motorola Moto G100

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Motorola Moto G100
    ROM:
    LineageOS 20-20230729-NIGHTLY-nio
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    LG G3
    Info:
    Nova
    Info:
    Nova
    Antar att många utav er känner till den utmärkta sidan dealextreme.com där man hittar allt möjligt billigt jox från Hong Kong, beställde en billaddare till min Desire.

http://www.dealextreme.com/p/usb-ca...-hd2-nexus-one-desire-black-92cm-length-40378

Kostade $3.85 och det är inklusive frakt (Allt skickas fraktfritt ifrån dealextreme.com) och de har även haft en mobiltelefon med inbyggd rakapparat :)

8. coachkalle

coachkalle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

´Dealextreme är så jävla klockrent. finns hur mycket nick nacks som helst där. Hur många mAh är laddaren på?

Tidigare då jag tipsat om dealextreme så har de flesta inte vågat handla därifrån. Men jag kan övertyga er att det är snabb service. Inga problem att byta prylar och att det är hur säkert som helst att betala med paypal. Dock så får man ju tänka på vad det är för kvalitet om man betalar 24kr för en billaddare :) men den jag köpte en för 2 bucks fungerar fortfarande (1000 mAh)... Snart 9 månader.

edit: Den du länkade var på 1200 mAh, hittade det precis.. *beställer*

Last edited: 25 feb 2011
  9. larzone

larzone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag köpte en bordsladdare för 124:- och en bilhållare för 58:- och bilhållaren är hur bra som helst. Bordsladdaren har inte micro-usb i ingången till enheten och kabeln som medföljer är cirka 1 meter och ganska styv. Annan rekommenderas men beställ rätt kabel tror det är modellen till kameror. Sen är det onödiga lampor, en blå på enheten och en röd på kontakten! :) Kina va? HAHA!
    Jag betalade direkt via min bank 22:30 på onsdagen, varorna skickades dagen efter men sen segade posten!
    Jag fick rabatt på mina grejer trots att jag inte är medlem. Jag rekommenderar butiken och bilhållaren. Sexigare bordsladdare finns! :)

http://www.mytrendyphone.se/shop/htc-desire-usb-27115p.html
    http://www.mytrendyphone.se/shop/htc-desire-7-30073p.html

10. Fettkeewl

Fettkeewl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Last edited: 7 mar 2011
  11. svartlock

svartlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

http://www.adisgladis.se/elektronik/solcellsladdare/power-plus-cobra-solcellsladdare

Kostar ju en aning mer än de du länkat men samtidigt en svensk affär och den laddar tydligen rekordsnabbt via solceller, ett par timmar endast.

12. Fettkeewl

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Farligt kostsam ;) men min senare länk ? Vad tror du om den, rätt bra batteri för priset och ger cirka 100 min taltid för 60 min laddning

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

13. svartlock

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Den senare länken såg helt klart intressant ut, synd bara att dom inte skriver ut hur lång tid det tar att ladda fullt batteriet med solcellerna.
    Men den har ju helt klart priset på sin sida om man jämför den med adisgladis laddare.

-edit-
    Adisgladis laddare än nog mer för mig ändå då det möjligheten att enkelt fästa den med remmar och kardborre på min 3day assault pack-väska är något av ett krav för mig då jag vill kunna ladda enkelt när jag är ute och vandrar.

Last edited: 7 mar 2011
  14. Fettkeewl

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Förstår ditt behov mitt är mer till stranden när man solar dock:)

För 164 kr är de självklart värt att pröva :) och de inbyggda batteriet är plus plus när solen inte är framme, kan ta med till skolan och använda under vintern !

Adis är mitt namn borde få rabatt om jag ville köpa den dyra;)
    Kan man ju tycka .... :D

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

15. hello

hello Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller med dig köpte mina case mate berely there på www.htcoutlet.com
    Har både ett svart och ett glossy white. Sitter som en dröm. Glossy white har en skön yta.

16. coffe09

coffe09 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

en fråga bara om jag byter batteri? för jag längre bateritid då? för de som sitter i är inte bra! måste ladda minst varje kväll =P

17. ToHell

ToHell Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO
    Hur laddar man extrabatteriet utan att behöva gå upp mitt i natten och switcha batteri i mobilen som sitter på laddning? Finns det laddare som tar lösa batterier, eller måste man fulkoppla? (hur?)

18. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    222
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Är lite sugen på det trådlösa headsetet MW600. Är det värt att köpa för 359:- tycker ni?

19. svartlock

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

dealextreme.com har fina dockningsstationer för det, kan du ladda både luren och extrabatteriet samtidigt.
    Och för att ge exempel:

http://www.dealextreme.com/p/usb-ac...dock-cradle-with-sync-for-htc-g7-desire-37572

http://www.dealextreme.com/p/usb-ac-power-charger-docking-station-for-htc-desire-g7-100-240v-40960

Jävligt billiga också.

20. imlal

imlal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10
    Beställde själv mitt MW600 från 24.se för ungefär den summan, tycker att det helt klart är värt de pengarna.