Stora tråden om Android vs iOS/Apple

Diskussion i 'Off Topic' startad av Sper, 7 jun 2010.

1. mynta2004

mynta2004 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

HAHAHAHAHAHAHAHA

*Andas*

HAHAHAHAHAHAHAHA

2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

den här tråden börjar snart spåra ur ordentligt. håll er till en saklig diskussion.
    Flyttar tråden till offtopic

3. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Vad menar du "i praktiken"? Den kostar väll för tusan LÄGST 8k om man köper den löst - I PRAKTIKEN :P Och vill man ha 32 GB så blir det 10k. Blir det abonnemang räkna INTE att du kommer få det billigare, utan man för betala mer än utan, alltså några tusenlappar extra. Men det är väll praktiskt eller?? :D

4. edsbyn

edsbyn Guest

sluta fjanta till det hela tiden. Ingen betalar en iphone för att få den upplåst. Alla köpen den med abonnemang och då blir det inte tio tusen. För telefonen kostar inte tio tusen med abonnemang. Snarare 5 000.

5. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 900
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Det är väl en hel del som köper olåsta för fantasisummor?

6. edsbyn

edsbyn Guest

Det skulle jag aldrig tro. Dom får skylla sig själva i så fall när det finns billigare alternativ.

7. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Låt oss säga att du köper en iPhone på tre. Det skulle minst kosta dig 500-800kr/månad i 24 månader :) Det är vad jag tror!

8. edsbyn

edsbyn Guest

eller så köper man en på halebop för 109 kronor i månaden.

9. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Tycker att argumentet "design" är tämligen ogiltigt i detta sammanhang, det är gränssnittet som ska ställas mot varandra isåfall.

Design argumentet är för idioter som vill flasha för andra, typ modekläder och fan vad det är som hör till där, inget som egentligen gör någon nytta.

Hatar jag Design? nej! jag är själv Grafisk Designer men jag ser design i detta sammanhang som "vi gör ikonerna glossiga" "vi tar en fyrkant, drar ut den lite och slätar hörnen så har vi våran produkts design" Skulle lätt gå runt med en ful jävla telefon bara den fungerade bra! Funktion > Design.(vilket macfags tycker ska vara tvärtom).

Folk måste dessutom bli mindre godtrogna och ta reda på info innan dom köper "i*randomname* för när denna dyra produkt börjar krångla, klagar macfags? nej! för då blir dom idiotklassade för att de spolade ner massa pengar i toaletten. Sen lever ju vissa i sin egna lilla värld där när något krånglar så händer det lite då och då, inget större att bry sig om. Men krånglar en PC så lyser det i ögonen på dom och man får en lektyr om varför OSX är bättre -.-

10. ZyntaX

ZyntaX Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sjuka fanboys i denna tråd.

iPhone kostar varken 14000kr eller 8000kr plus moms.

Kul att ni gillar era Android lurar men håll er för tusan till fakta.
    Spyr lite grand i min egen mun när jag stöter på folk med så här låg iq.

Sista ******* är inte född än och väldigt många hänger tydligen här.

11. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Den som lever får se!

12. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Om man köper en olåst iPhone 4 så är (med tanke på pris på tidigare iPhones) ett pris på över 8000 inte alls en omöjlighet. Säger dock inte att det kommer kosta så mycket.

Eftersom den enda "fakta" som finns när det gäller pris för tillfället är ett riktpris på ca 10000kr, så är det svårt att komma med något annat än spekulationer.

13. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    edsbyn & Zyntax >

Om du/ni Apple-smörare inte redan märkt det så pissar jag på både Apple å deras lurar med touch of death och en skärm som spricker fortare än en apa hinner tänka på att göra en handtralla. Faktum kvarstår att min Desire kostar dubbelt så MINDRE än pissiga iPhone 4 och är minst lika bra, om inte bättre på vissa punkter.

Så kära pojkar, ni är i helt fel fourm och snackar med fel människor. Dra tillbaka till de där Macworld-kloaker ni kom från vettja! ;)

Last edited: 18 jul 2010
  14. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Man behöver visst inte omvärdera sina fördomar gentemot fanboys.

15. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Nej du har nog rätt. Kloaker kan inte tömmas på skit så lätt...

16. bstrm

bstrm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har ägt en Desire och äger nu en iPhone 4, köpte den ny (olåst) ifrån England och betalade totalt 5900:- för den. Lite dyrare än Desire men... det är den absolut värd.

Det jag gillar med iphone 4 framför Desire är framförallt batteritiden, designen, kameran och faktiskt iOS.

Batteritiden är många gånger bättre än hos Desire, Använde man webbläsaren mycket under dagen eller lyssnade på spotify, smsade så dog den rätt snabbt.

iPhonen kan man "hårdköra" en hel dag utan att den dör, vilket nog är den första "smartphone" jag kunnat göra så med.

Stålramen gör att den känns mycket dyrare än Desire och den är absolut tunnare än desire vilket gör att den ligger skönare i fickan, antagligen också mycket skörare än desire men jag har inga planer på att tappa den.

Kameran hos desire är väl okej i ljusa förhållanden, jag gillar att ha en "bra" kamera i mobilen eftersom den alltid är något man har med sig, kameran hos iphone 4 står sig riktigt bra to m om man jämför med min sony wx1 från 2009. Blir oftast grymt bra bilder om man ser till att det är en mobilkamera.

Jag fastnade nog aldrig riktigt för android, jag gillar statusbaren men saknar att inte kunna få "meddelanden" på låsskärmen, Skriver någon till mig på facebook eller twitter -> direkt på låsskärmen hos iphonen.

Vad gäller multitasken så förstår jag inte riktigt vad det är alla saknar i iOS, jag kan lyssna på spotify och samtidigt smsa eller liknande, jag kan prata över skype och surfa samtidigt. Mer än så behöver jag inte i en mobiltelefon. Enda nackdelen jag skulle kunna se jämfört med android skulle vara att man inte kan ladda ner flera appar samtidigt. Och statusraden är ju trevlig. Men samtidigt tycker jag att apples "enkla" popup"ruta" system fungerar bra.

Att man fortfarande inte kan köpa program på marketplace gör ju att man kanske inte riktigt har provat de "bästa" programmen hos android, vilket ju givetvis gör att iOS har bättre program. Bätte program, bättre spel osv. Antagligen en tidsfråga men så är det nu.

Så allt som allt så gillar jag iphone 4 mycket bättre än desire.

17. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Lika mycket skit från båda håll, personangrepp är dessutom bara barnsligt när man för en diskussion. Gäller inte bara dig.

18. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Kul att du är nöjd med din lur. Vi skulle kunna skriva i evigheter en konklusion om vilken som är "bäst" när det egentligen handlar om smak å tycke. Jag ville ha Android eftersom jag tror detta är framtiden och inte OS X som är lika vänligt som Nordkorea. Jag tror på demokrati, inte diktatur. Med Android är jag fri.

En av bristerna som kanske kommer göra att Apple går back $1.5 mdr är touch of death. Att man måste hålla luren på ett efterblivet sätt är idioti på hög IT-nivå.

I dagsläget har Android "bara" över 100k gratisappar. Hur många tusen betalapps som det kommer komma vet bara Google.

Last edited: 18 jul 2010
  19. bstrm

bstrm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag vet inte riktigt hur fri jag tycker android är när man inte ens kan köpa apps... :P

20. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Testat både Iphone 4 och Galaxy s innan jag slog till, helt klart dom 2 bästa stora lurarna idag.
    Fastnade för Galaxyn. Skärmen på galaxy är makalös, lägre upplöst än Iphone 4 men med bättre bildkvalité. Och android är ju enda valet om man är en NERD som vill leka lite :)