Stora tråden om Android vs iOS/Apple

Diskussion i 'Off Topic' startad av Sper, 7 jun 2010.

1. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
  2. Neonbrun

Neonbrun Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Så jävla bäst. Haha. :P

3. robnil

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    varifrån kommer rösten? Var är originalfilmen?

4. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Den där videon med parodin på iOS 5.0, är det en svensk som talar? Eftersom rösten är nästan likadan i den riktiga iOS 5.0-videon :S

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Som det står i beskrivningen är den tagen ifrån den riktiga videon vilken också är länkad till i beskrivningen och i själva filmen (sekunderna 5 till 10). ;)

6. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    så jävla bra video haha :P

7. Facemeat

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Jaha nu när man tänker på att rösten är tagen ifrån originalvideon så är den bara ännu roligare :D
    Fast en fråga bara, vad är det för mobil? :)

EDIT: Sökte på google och fick fram att det är en atrix? :D

8. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Dirk Diggler
    Android

Reg.datum: Jan 2010

Operatör: Tele2
    Telefon: Motorola Atrix
    ROM: Stock 2.2.1
    Tema: ADW.Launcher EX

9. Facemeat

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Ja, men jag visste inte att det var just Dirk Diggler som gjort videon. Soz!

10. theodor70941

theodor70941 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ANDROID FTW! (FOR TE WIN) IOS är bara skit och IOS 5 kommer vara en RIPOFF av ANDROID och WINDOWS PHONE 7

11. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Lol, och det baserar du på vad? Dessutom "hatar" jag dem som ska favorisera ett OS och sedan säga att det andra är skit, båda operativsystemen har sina för och -nackdelar, bara idiotiskt att komma och säga att Android är bäst i världen. Då du säger ripoff förstår jag lite vad du menar, dock är väl det ändå det bästa sättet att fixa en plats för notifikationer därav att de satt den där.
    Jag har kört båda operativsystem och kan säga att jag båda saknar Android medan jag inte gör det. iOS är otroligt simpelt och snyggt medans det fungerar felfritt, Android var roligt och samtidigt lite mer avancerat, det var ju riktigt kul att få sitta ett tag och fundera också.

resorb och Facemeat gillar detta.
  12. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

ha ha!

13. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 624
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Du kommer ju göra dig måttligt populär här med 2st inlägg, och detta är ett av dom

14. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    lol

15. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Jag hoppar in i tråden, vettifan varför jag vill höra en flame-war men tycker ändå nivån på snacket är moget så jag ger de en chans så att säga :)

Grejjen e att jag har aldrig använd en iPhone och har därför inga åsikter - bara de att 99% av dom som har en iPhone är jävligt nöjda. Jag har några iPhone-polare som börjar bli mer och mer intresserad av min Android 2.2 för man kan ful-hacka så mycket me dom (dom älskar o sniffa nätverk o confa o allt sånt, ja ni vet nördar...) så mina homescreens har verkligen imponerad dom, faceniff-appen, remote-desktop-appen(webcammen), byta skin på allt, bara friheten att använda den som USB-nyckel och flytta över sin data eller direktsynca med Google och-såklart notify-system som ifs har blivit bra på iOS5beta tydligen (ja, på tiden också)

Men handen på hjärtat, och ursäkta om jag upprepar mig så är det iPhone som har satt standarden på tryckstyrda mobiler - Neonode lyckades ju inte riktigt tyvärr även om jag följde deras hemsida & forum som en galning. Nu har jag förvisso en X10Mini och det är ju nog så Neonode tänkte sin mobil faktiskt skulle fungera.

Nu är jag lite offtopic kanske :) Jag älskar iphone4-utseendet, det är bara SE ARC som kan matcha den - men det är min åsikt.

16. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Precis det jag menar, mycket går efter tycke och smak, men jag tycker bara att vissa inte ska säga för mycket innan de har grund för sina påståenden :) Och nej, det är inte dig jag syftar på. :P

17. robnil

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Varför hänger man här om man äger och gillar iphone? Är man nyfiken på ROTW (rest of the world) eller vill man bara trolla? Eller planerar man att byta upp sig? Det är ju inte direkt så att jag hänger på ett iphone-forum (finns det sådana med tanke på att allt är så enkelt och oanpassningsbart?)

Lite märkligt det där med utseendet som alla pratar om. Personligen tycker jag ip4 är ful. Och den blir ännu fular när folk pressar in den i ett siliconfodral. Ironiskt nog så tyckte alla förrut att ip3 var udden av fantastiskt design men blev jättesura när samsung släppte sgs som de påstod var en ripoff på just ip3. Fast nu var den istället jätteful. Trams trams trams trams trams trams trams trams :)

Jag har svårt att hitta något mer ointressant än en snygg mobil faktiskt. För det mesta ligger den i fickan och när den plockas fram är det skärmen som syns. (då är det bra om den syns i solljus och har riktig svärta, som t.ex SAMOLED) Egonomi och funktion är vad som betyder något.

Samma sak med datorer. Jag har faktiskt svårt att se att någon bärbar dator som någonsin tillverkats kan anses snygg. Inred gärna ett rum med allsköns vackra saker och ställ sedan dit en laptop... suck... och dessutom då betala flera tusen kronor extra för denna kvasi-skönhet.

Jag har haft ögonen på Apple i snart 20 år och de har alltid haft ett attitydproblem och tillhör enligt mig eliten när det gäller att sprida lögner, förleda, försköna, stämma, anklaga. Egenskaper jag inte alls uppskattar. Därför är det ett glädjebesked varje gång Apple åker på en motgång och att Android blivit så kompetent är bara att gratulera. Jag hoppas även att Microsofts nya plattform ska få vingar snart så konkurrensen kan komma igång på allvar.

18. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag brukar hänga på forum gällande det mesta inom teknik, även de som avhandlar Iphone. & tro mig, är mest bara problem där också :)

19. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 624
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Sicket bull. Får man inte vara påläst om andra system än det man själv använder för tillfället?

Läser på 99mac, minhembio, swedroid, m3, sweclockers, diverse små andra forum

Köper både mac & PC-tidningar osv för att hänga med i utvecklingen

Blir ju lite synd om dig den dagen du ska ha 2st bilar, måste välja samma märke på båda

20. resorb

resorb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Eh... Håller med ovanstående. Klart man hänger i det forum man finner intresse i. Jag har inte längre en Android, men hänger ändå här för att jag ändå är intresserad av utvecklingen kring Android.
    Det roliga är att iPhone hatarna troligen inte ens ägt en iPhone och inget att jämföra med. Folk har olika behov/intressen så Android vs iOS är enligt mig bara ett jäkla larv.

Har själv haft möjligheten att jämföra och tycker just nu att båda systemen ligger på en 50/50 nivå. För och nackdelar med båda alltså. Det är vad JAG tycker. Sen ser jag inte bara på innehållet, utan byggkvalité och design är lika viktigt för mig. Där finner jag ingen Android som lever upp till en iPhone! Den dagen någon tillverkare satsar lite på det kommer jag med stor sannolikhet köpa den.

Ang forum. Jag hänger mycket nå NA (nordicaudi.com) trots att det tog flera år innan jag nyligen köpte en Audi igen. Där diskuterades det lite Audi vs BMW, men på en vuxen nivå där trådarna inte blev långlivade.

Smaken är som baken gott folk :)