Diskussion: Stora tråden om Jelly Bean för SGS3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av mickeko, 28 jun 2012.

1. sjukperro

sjukperro Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

förut formaterade jag windows burken en gång i halvåret ungefär, vart som en ny dator varje gång ;) när jag har linux installerat (tycker inte om windows men är så illa tvungen för att kunna spela utan att bråka med wine) kan det iofs bli oftare men det har med klåfingrigheten att göra "vad händer om jag ändrar lite på den här filen? går allting 1000 ggr bättre då?" och oftast vägrar datorn starta efter det :innocent:

hur använder du din dator för att den inte ska sega ner? känns som att man kan behöva alla tips som går att få ;)

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 397
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag ominstallerar den nog en gång varje år, visst blir den snabbare - men det jag gör på datorn blir inte så lidande (mest är det skolarbete jag använder datorn till). Har en dator med lite mer prestanda än vad som egentligen krävs för den typens användande :)

För att den inte ska sega ner så installerar jag minimalt med program ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

3. sjukperro

sjukperro Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

ok, så inga magiska supertricks? ;( hehe

4. Letalis

Letalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

killar och tjejer. är lite inte lite väl OFFTOPIC med erat datorsnack ny samt detta eviga battle mellan android & IPhone.

Ni som moderatorer borde göra ert jobb och förhindra detta.

Last edited: 16 dec 2012
  5. johand74

johand74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Jaha, då har någonting som heter alarmmanager fått frispel och drar massor med batteri! Jelly Bean verkar vara ett skämt! Blir så less....

Skickat från Galaxy S3 via Tapatalk 2

6. dogen

dogen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Det är nog inte alarmmanager i sig utan någon annan app. Har inte full koll på hur det funkar men googla lite på alarmmanager. Jag har märkt att många appar är jävligt märkligt gjorda om man jämför med iPhones dito. Det är ungefär som att man bara hafsat ihop något för att finnas på den plattformen med. Dessa utvecklare kommer få göra om och göra rätt då de slutligen inser att krutet skall läggas på Android eftersom det kommer köra om antalet iosenheter flera gånger om. Ta ebay som exempel. Den går ju inte att ha installerad. Trots att man rebootar och aldrig startar appen så drar den igång någon eller några services som ger tusentals wakelocks. Helt sjukt. Det är som att den pollare något med jämna mellanrum och väldigt ofta utan att använda push. Märkte direkt av batteriförbrukningen då den installerades. Den åkte ut med en gång. Antar att det finns massvis med liknande exempel. Var inte så snabba med att döma android på grund av detta. Det avslöjar bara er kunskap, eller avsaknad av den. ;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

johand74 och Nagarebozhi gillar detta.
  7. Letalis

Letalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Jag fick märkbart bättre batteritid med JB men som du säger dogen så får man vara lite försiktigt med vilka appar som man installerar.
    Vissa har en tendens till att dra batteri så det skriker om det.
    Har inte några konkreta appar just nu men jag gick igenom och avaktiverade en del misstänkta och batteritiden ökade. Dom är nu ersatta alternativ avstängda för alltid..

johand74 gillar detta.
  8. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 397
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Saken är väl den att många utvecklare upplever det lättare att utveckla till iPhone och iOS eftersom det är så pass få enheter, i jämförelse med hur många Android-enheter som finns. iPhone finns det totalt 6 olika modeller av - räkna alla Androids som finns - med olika hårdvara ;)

Sen så är det självklart inte Androids fel, men det skylls lätt på det av folk som inte är superinsatta - eftersom samma appar fungerar super på en iOS enhet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

9. dogen

dogen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Helt klart måste det vara betydligt mer att ta hänsyn till med android! Men då pratar vi mer om gränssnitt än grundläggande programmeringsteknik. Vissa appar är helt enkelt konstigt gjorda och i många fall inte uppdaterade för att utnyttja tekniken till fullo. Det kan man iofs köpa då en mycket liten andel kör t ex JB. (nu säger jag inte att allt är löst med 4.1).

10. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368

MINA ENHETER

Off Topic men som kommentar på ovan ställda frågor:
    http://penny-arcade.com/report/edit...-of-wonder-ceo-explains-why-you-shouldnt-hold

Exempel på vad ett företag som gör väldigt populära spel till IOS har för anledning till att inte utveckla till Android. Finns även en hel del "intressanta" citat och andra kommentarer i kommentarsdelen längst ned.

Summeringen är i vilket fall att det både har med svårare att få betalt och för mycket olika hårdvara att ta hänsyn till även om det verkar vara mer komplicerat än så.

Last edited: 17 dec 2012
  11. difference

difference Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Tycker absolut inte min S3 blivit segare senaste månaden. Och jag installerar mycket och använder den galet mycket hela tiden.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2

12. RogerP

RogerP Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Nu börjar det röra sig på OTA-fronten. Tyskland Vodaphone fick sin uppdatering idag.

SamFirmware ‏@SamFirmware
    Firmware: I9300XXELL5_I9300VFGELL1_VD2 Germany (Vodafone) (Android 4.1.2)

13. BarT

BarT Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Så även Ryssland (GT-I9300-SER-I9300XXELL4). Verkar som om Sammy prioriterar länder med många invånare - Ryssland, Tyskland och Polen.

14. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Min är ytterst inkonsekvent, just nu så flyter den som smör (med androidmått mätt) medans den var allmänt halvlaggig och drog mycket ström igår. Beror lixom på dagsformen och jag blir inte klok på den. Omstart hjälper aldrig i dessa sega lägen

Jag är en van Android användare, min fjärde, och söker anledningen med diverse appar, bland annat Better Battery Stats. Hittar dock inte anledningen.

Gjorde total reset för nån månad sen men icke. I går så avinstallerade jag ett gäng appar som jag aldrig använder, efter det har den ju faktiskt varit underbar men som sagt var så har det ju varit mycket till och från med flyt eller inte så vi får se.

Som sagt så är den just nu fullständigt underbar, snabb och fint flyt. Har dock bestämt mig för en återställning om den segar ned sig igen och att efter det ta det lugnt med installationer, installera app för app i lugn takt.

SGS3 via Tapatalk.

johand74 gillar detta.
  15. senar

senar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Några nya länder som fått?
    Får vi innan jul tro?

16. BOZG

BOZG Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Det är möjligt. Rumänien, Schweiz, UK BTU och Vodafone, Tyskland obrandad har släppts sedan igår.

17. Hotel

Hotel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Platta:
    iPad Pro
  18. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Har hoppat fram och tillbaka rätt duktigt med cm10.1 och Tw den senaste tiden och igår smällde jag in cm10.1 igen. Undrar hur länge det håller i sig denna gång.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

19. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Jag pallar inte med nåt annat än MIUI :)

20. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Tänkte köra MIUI först jag också men det är skit som det är just nu. Gillar inte vit+orange. Vill hellre att det ska vara svart+orange. Ser så mycket bättre ut, sen också att theme-motorn funkar så man kan byta tema, men ingen verkar ha fått igång den till i9300.

Kör du förresten TW-baserad eller AOSP-baserad MIUI?