Diskussion: Stora tråden om Jelly Bean för SGS3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av mickeko, 28 jun 2012.

1. Chelsea

Chelsea Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Ledsen att säga det, men Samsung läser nog inte här.... :-)

Skickat från min ASUS Transformer Pad TF300TG via Tapatalk 2

2. Chelsea

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Finns på SamMobile

Skickat från min ASUS Transformer Pad TF300TG via Tapatalk 2

3. mahainternationalab

mahainternationalab Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag tycker du ska använda fus checker där kan du ladda ner original, går snabbt och ladda ner och för mig känns det säkert där :D

4. hakilala

hakilala Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

5. hakilala

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tänkte i denna tråd försöka mig på en liten recension av mina erfarenheter av Google Now efter en dags ganska flitigt användande. Ber om ursäkt redan här om ni upplever denna text som stökig.
    Jag ser Google Now som en mycket bred och användbar tjänst, den bästa som finns att tillgå i dagsläget, men nästan allt går att förbättra, återkommer till det.
    Snabbheten är något jag aldrig upplevt tidigare och gör att man verkligen uppskattar tjänsten. Med Samsungs version blir det lätt irriterande när man bara väntar....

Det är imponerande hur pass mycket olika saker du kan fråga och få tillbaka svaret i form av tal. Väder, och andra grundläggande information känner vi alla till att det går att få fram, precis som i S Voice till exempel. Men det som gör att Google Now tydligt sticker ut är bredden.
    Bestämde mig för att testa dess kunskaper om Sverige, och resultatet är helt klart acceptabelt.
    "Who is the King of Sweden?" - The King of Sweden is Carl the Sixteenth (XVI), Gustaf of Sweden. Komplett talsvar med bild på våran monark.
    "How many people live in Stockholm?" Siffran dyker givetvis upp med tal.
    "Which is the second biggest city in Sweden?". -Gothenburg, också med tal.

Svenska kändisar ska också gå bra att fråga om. Till exempel frågade jag om Sedin-brödernas födelsedatum, och även om det var lite krångligt att uttala efternamnet så att Google Now förstår, var det bara att härma uttalandet vid svaret när man väl kom dit första gången. Vad gäller andra kändisar i Sverige så antar jag att det går att få fram information om dessa också. "Who is Alfred Nobel?" gav "endast" sökresultat från Google. Om man däremot säger "define Alfred Nobel", så kommer det genom tal grundläggande information om honom. Samma gällde för "define IKEA". Har för mig att jag lyckades få fram Ingvar Kamprads värde också.

Teknik och naturvetenskap är det inga problem med. Är det något specifikt ord du undrar över, säg bara "define" följt av ordet och en förklaring/definition kommer upp direkt. Undrar du över vilket atomnummer Kadmium har? Inga problem, bara att fråga! Även här finns det troligen mycket att fråga, personligen har jag inte testat så mycket på detta område ännu.

Statusen hos ett företag på börsen innan senaste stängning kan du lätt få information om. "Stock rating for.." följt av företagets namn. Vet dock inte hur pass många det fungerar på, men en hel del kan jag tänka mig.

Ska du med ett flyg, eller väntar du på ett inkommande flyg? Bara att säga namnet på flighten och du får information om när det ankommer, om det är försenat m.m...

Andra saker som jag gillar skarpt är allt du kan fråga bland film, tv och musik. När sändes det första Twin Peaks avsnittet? Hur många säsonger finns det av Vänner? Vilka är de medverkande i The Newsroom? Vilka är medlemmarna i Mötley Crüe? Vilken nationalitet har Arnold Schwarzenegger? Var gick Bruce Willis på college?, ja ni förstår redan här att det går att fråga mycket inom detta område, och allt får du tillbaka genom tal.
    Bland döda kändisar så kan du fråga dels vilket datum de dog, samt vad dödsorsaken var. Väldigt intressant med det sistnämnda.

Inom sporten finns det också en hel del. Vilka spelar som quarterbacks i New York Giants? När är Andy Roddick född? Vem är coach i Toronto Maple Leafs? Who is the captain of New Jersey Devils?, osv...

Detta är väl några av de områden som finns i Google Now, och även om tjänsten är väldigt bred, så kan den göras bättre, utan att jag vill låta negativ på något sätt. Den är verkligen riktigt bra i dagsläget för min del, men alla frågor du ställer får du inte svar på, vilket du nog själv kommer märka efter ett tag. Men självklart håller nog Google på för fullt med att försöka förbättra tjänsten, samtidigt som man säger ha fler språk på gång, vilket bådar gott. Har egentligen bara hittat en bugg bland talsvaren, och det är vid frågan om vem som är lagkapten i, låt säga Colorado Avalanche. Då svarar GN: "player name is the captain of player name". Istället för lagets namn i slutet så säger den alltså spelarens namn två gånger. Inget jättestörande, men en liten bugg jag tänkte dela med mig av.

Alltså en grym funktion som är mycket bred. Hoppas det går att läsa denna "recension", jag tog några av de områdena jag tyckte var värda att skriva om! Fråga gärna om du undrar över något!

Last edited: 5 sept 2012
    amobofis, gosa, M++ och 6 andra gillar detta.
  6. Incubus

Incubus Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75

MINA ENHETER

Funktionen finns inbakad i senaste betan av Nova launcher. Fungerar även i ICS.

7. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    När släpps jb för s3?! folk säger att det finns uppdateringar via telefonen men jag hittar ingenting.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

8. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Och vilka är folk? Är det personer på XDA? Är det personer här? Uppdateringen kommer förmodligen komma till olika regioner olika tider så bara för att folk på xda säger att de har fått uppdateringen (om så nu är fallet) så behöver det inte menar med att vi här i Sverige/norden fått något.

Skickat från min Samsung Galaxy S III via Tapatalk 2

9. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Du har förmodligen missuppfattat saken eller så ljuger "folk". Jag hittar inget som tyder på att det skulle vara släppt officiellt någonstans för denna lur. Om den släppts precis nu lär det visa sig väldigt tydligt under dagen.

Sent från mein I9300 via Tapatalk 2. Kyllä!

10. sgtSmittohärd

sgtSmittohärd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Smartwatch: Moto 360, Pebble
    Mitt Google Now vägrar prata med mig, den liksom bara googlar min fråga och kastar upp resultaten. Är det någon inställning man måste göra? Vart ska man gå in de finns väl flera vägar in till Google Now? Har inte fått den att sätta igång alarm t.ex eller ge den kommandon om saker i telefonen, det ska man väl kunna göra? Jag kanske bara är sämst på att använda Now, hmm..

11. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Telefonen och rösrstyrning måste vara inställt på engelska (us). Du kan fortfarande använda svenska på tangentbordet dock. :teeth:

sgtSmittohärd gillar detta.
  12. sgtSmittohärd

sgtSmittohärd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Smartwatch: Moto 360, Pebble
    Förklarar ju en del :P

13. christerorebro

christerorebro Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8
    Övrigt:
    Chromebook: Lenovo IdeaPad Flex 5
  14. hakilala

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

@Faryaab har en ny test firmware på gång, LI2.

Antar att det bara är att flasha in den i Odin och då ersätta LI1 och sedan ska den fungera också? :)

Är rätt så ny på flashning och sånt men en factory reset på LI1 och sedan flasha in LI2 genom Odin, borde ju inte vara svårare än så? ;)

Kan ju inte vara långt kvar till officiell nu om det redan börjat rullas ut som det sades högre upp här

EDIT: här är LI2: http://www.hotfile.com/dl/170583024...XXDLI2-OTA-I9300XXBLG8_BTU_317552828.zip.html

Dock ligger den under OTA Files på Sammobile, inte under Firmware som LI1 gör. Hur får man in denna då? Är det också flash genom Odin? Tycker det blev lite rörigt..

Last edited: 5 sept 2012
  15. Chelsea

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Den kommer nog som firmware för odin innan dagen är slut skulle jag tippa. Bara å vänta. (Vilket är det ända man gör tills man dör).

16. hakilala

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hehe, stämmer bra det där...

Touchwiz kraschandet ska tydligen vara åtgärdat i LI2, och enligt faryabb själv är det den klart bästa versionen. Måste vara nästintill perfektion denna, vilket bara kan betyda en sak: snart är det dags för officiell ;)

17. BarT

BarT Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Nej! Vi tycker inte om den officiella då det betyder att vi inte får roliga leakromar att leka med två gånger i veckan :-(

18. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    745

MINA ENHETER

På 2 sätt, med en massa leaks så måste dom som gör teman göra om sina teman oftast varje gång då det ändras hejvilt mellan leaksen vilket är lite tjatigt,samna sak med olika mods

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Noxxx gillar detta.
  19. BarT

BarT Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Förvisso, men när man måste göra det ofta(re) skapar man ännu bättre teman och mods. Övning ger färdighet så att säga :-)

Och självklart skojade jag i min förra post. Klart vill vi ha den oficiella romen. Vill man leka och flasha så finns det gott om andra än just leaks att hålla på med :-)

20. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    745

MINA ENHETER

Fast jag håller ju med dig, man vet aldrig vad nästa leak har att erbjuda vilken är ganska så kul:P