Diskussion: Stora Uppdateringstråden [Officiella Endast] [Uppdaterad: 5/9-2013]

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fishk, 4 apr 2012.

1. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Återstår att se. Som vanligt berättar Sony inget, inget som direkt bekräftar vilka modeller som är planerade att få JB. Men men, det finns säkert en tanke bakom det.

Skickat från Sony Xperia S (ICS 4.0.4)

2. Skogstobbe

Skogstobbe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

härligt!

3. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

När skrevs det? Och vart skrevs det? Iaf, håller tummarna.

Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2

4. Droidsson_1

Droidsson_1 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Nr 2 kommer från en medlem på XDA

5. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Oki. Tackar för upplysningen.

6. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Enligt Xperiabloggen så kommer uppdateringarna för 2012 års lurar i mitten av kvartal 1 och enligt xperiabloggen xperia T/TX/Xperia V, Xperia S/acroS/iON/P finns ingen tidsplan men kommer i sinom tid, och Xperia Tipo/Sola/U/Miro verka inte vara med i dessa planerna. 2011 års lurar blir helt utan.

Alltså om detta stämmer tycker nog jag det är lite av en smärre shock. Stämmer ju inte alls med de rykten som florerat i detta forum eller XDA-forum, då dessa säger att alla lurar kommer att uppgraderas. Xperiabloggen skriver också att detta är officiellt, men jag ser inget officiell information om detta? Var och rekade just Utvecklarbloggen hos SONY, och inget skriver de.

edit: såg just nyss informationen på deras productblogg.... :(

Last edited: 19 okt 2012
  7. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Chock kan man kalla det.

Jag fattar inte riktigt inlägget på Xperiablog. Xperia S, Acro S osv. skriver dom "due course", vilket betyder??? Kan vi räkna med att få de strax?

Iaf, Xperia T osv. får JB i februari 2013 med andra ord?

Om nu Xperia T, V, TX osv. får JB i februari så känns det riktigt lustigt. Jag blir fan skrämd av Sony.

Så vad fan är det som gäller för oss Xperia S ägare? Känns som att det är andra gången i år som Sony "cpar loss" gällande uppdateringar.

Så, är det fortfarande inom 3 veckor SXS får JB eller kan vi också räkna in oss bland februari 2013?
    Kanske Sony tänker "först ut på marknaden får JB först"? Dvs. Xperia S, P, Go osv. får JB före Xperia T, V, TX?

EDIT: Länk från Sony's blogg:

http://blogs.sonymobile.com/products/2012/10/19/continuing-android-software-upgrades-jelly-bean-for-2012-xperia-smartphones/

8. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    MM... får lite av känslan att detta SONY övertagande börja kännas av nu. Jag menar inte att de slutat vara öppnare ända andra avdelningar inom SONY, men detta organisationsförändringarna som trots allt ändå sker just nu. Huvudkontoret ligger väl numera i Japan vad jag förstår, och det är ju de som bestämmer nu.

Håller med dig i och för sig när det gäller tolkningen av mjukvaran till XPERIA S o s v. detta i sinom tid, kan ju sannerligen betyda att det är nära, men kan också betyda att den ligger i malpåse (den är planerad men de vet inte när). Men om man tittar lite på hur SONY/SONY ERICSSON hittills arbetat med uppdateringar så brukar de ju tar de äldsta före de nyare. Så var det ju med ICS. 2011 först sedan kom XPERIA S och följde i princip releaseordning. Och visst de kanske fortsätter på detta sätt, Xperia S sedan följer de hur det släppt lurarna. Vi har ju ändå väntat längst typ.

Sedan funderar jag på detta med att inte releasa ICS för 2011 års lurar. Jag testade för någon dag sedan t ex en Nexus lur ifrån Samsung som i grund har samma hårdvara som arc S och det flöt ju på som fankens. ICS kan jag förstå vara ett problem med hårdvaran, men JB skall ju trots allt ändå arbeta bättre? Det är ju i princip samma OS som ICS? Det bör ju snarare vara bättre för 2011 års lurar att få denna, och kunder borde bli nöjdare. Mjukvaran är ju inte tyngre mig veterligen. Så detta är val "makes-no-sense". Kan det vara så att SONY inte längre vill förknippas med SONY ERICSSONS lurar längre? De knoppar helt enkelt av dessa lurar helt och hållet. Men för att inte lämna dessa kunder helt, har man öppet börjat stödja AOSP utvecklingen tillsammans med Google, för att kanske göra det enklare att använda nexus-liknande mjukvara?

9. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

För ca. 3 veckor sen övervägde jag mellan en surfplatta mellan Sony och Samsung. Det blev Samsung och det är jag nu glad över. Sony har gjort bort sig för andra gången i år, enligt mig och vad jag värderar. Nästa smartphone/tablet blir iaf inte Sony.

10. twk99

twk99 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Riktigt dåligt av Sony! Xperia S är en av 2012 års bästa mobiltelefoner och den kommer inte att få JB förrän typ Q1-Q2 nästa år

11. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Ja du, jag hoppas Xperia S står först i kön när det gäller JB-uppdatering. Men men, mycket kan hända. Vilket fall som helst så känns februari nästa år som väldigt långt bort. Slutet av denna månaden får vi väl mer info om nästa Androidversion och Nexus får väl den uppdateringen lagom till jul, om inte tidigare?! Istället släpper Sony LA några månader Efter jul.

12. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok, inte för att hålla hoppet uppe, men det är inget i texten som faktiskt säger att det kan förhålla sig på detta vis. SONY håller oss visserligen på halster genom att säga "i sinom tid så kommer vi med våra uppdateringsplaner för dessa lurar". Det är detta som är det jobbiga. I sinom tid, kan betyda att de kommer med information om detta imorgon, nästa vecka eller kanske om 2 år .

13. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Var rätt säker på att vi skulle få vänta men hade hoppas på att få det någon gång till jul ungefär. Trist, men jag klarar mig. Tycker dock de får slänga in en och annan uppdatering till ICS om de ska hålla oss på halster så här.

14. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Uppdateringar av samma hårdvara har ju SONY ändå visat sig vara relativt duktiga på (de nämner ju dessa i texterna så inte ens 2011 års lurar hamnar utanför buggfixar). De har ju släpp 4.0.3 och 4.0.4 och troligen en 2-3 uppdaringar för den sistnämnda på relativt kort tid. Så de filar på för att förbättra det hela. Det är ju sagt att vi skall få samma funktioner som t ex Xperia T och V har med dessa appar som man kan ha framför andra appar "Small-apps" eller vad de nu kallar dessa.

Sitter och fundera på dessa rykten om att XPeria S skulle få uppdateringen inom 2-3 veckor. Släpper folket i lund information för att vilseleda tro?

15. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

På vilket sätt vill folket i Lund vilseleda?

16. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Det där var väl ändå att ta i. Jag tror inte på att folk hos Sony är illvilliga. De kan däremot vara oskickliga eller ha andra prioriteringar än vi vill att de skall ha.

17. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    En bra fråga, men tänker bara på denna killen K900 i XDA-forumen och Då GoGubbe här, eller några andra som jobbar nära inpå folket i Lund, som liksom förvidare det som folk där säger, eller har sett något o s v. Apple har ju kört ganska mycket med missinformation för att hålla sina hemligheter så länge som möjligt. Man finner det på större filminspelningar också då man ibland kallar filmerna för något annat för att lurar paparazzis att det är något helt annat det handlar om. Men som du kanske läste var det ju inte länge sedan GoGubbe skrev att Xperia S skulle få sin ganska nu... 2-3 veckor och svarade på frågan om källan... och svarade Lund. Var det missinformation Gogubbe fick, eller korrekt information? Det låter ju onekligen som att mjukvaran egentligen är klar, men att Lund inte får släppa den ännu. Är det Japan-kontoret som drar ut på tiden?

18. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Jag frågade vad han menade med vilseleda, inget annat. Jag har ej påstått det.

19. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Börjar bli lite väl snurrigt nu :P

20. twk99

twk99 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Om Xperia T får JB i Q1 och det inte finns en uppskattad release för XS så antar jag att den blir senare :-/