Vad är snurrigt? Delen om att gogubbe och folk i XDA-forumet säger att källor inom Sony Mobile i Lund ger information om att JB kommer inom 2-3 veckor, eller detta med att företag ibland säger saker för att vilseleder för att dess kunder inte skall se vad de egentligen utvecklar? Möjligt att det är så, men det finns folk, som anses vara trovärdiga som säger denna månad.
Jag tror på det när jag ser det. Sony är så fruktansvärd usla så det är inte sant... det är iofs alla tillverkare i någon mån. Men Sony som ska vara bland de största tar priset. Nexus is the only way Där ser ni.. och så mycket skit jag fick för allt som jag tyckte och sa om sony.. det är bekräftat nu tycker jag. Sony har inte kapaciteten eller kompetensen för att tillgodose sina kunder och marknaden. De släpper lurar med "gårdagens" hårdvara och mjukvara. Deras enda starka sida är designen sen har de nada. S4 dubbla kärnor med 1gig ram och 1750mAh batterier till HD skärmar... medans konkurrenter släpper S4 Quad och 2 gig RAM och 2000-2150mAh.. sånt slöseri med potential från Sony. Låt er inte luras av rykten från kompisar i lund eller en ryss med nära kontakter med Sony som tror sig veta vad som kommer hända. Om Xperia V får JB i Februari så lär inte vi få det om nån vecka. Hoppet är det enda och som överger en men oxå det enda som de kan exploatera och driva er till vansinne med. Vad var det Bush sa!? Fool me once.. shame on me!? Fool me twice!?
Visst Xperia S och de som släpptes nu kanske inte har den senaste hårdvaran, men att du säger att T/TX eller V inte har det. talar ju lite om okunskap. Dessa lurar som släpps nu i slutet av 2012 och början av 2013 är helt klart i fas med de övriga tillverkarna. När behövs alla dessa kärnor? T och V uppvisar nämligen också i tester med ICS bättre siffror än Galaxy SIII. Sedan kan jag kanske hålla med om att det inte är smart att inte uppgradera lurar som är runt 1 år gamla. Jag menar arc S dök ju upp ungefär vid den här tiden på året 2011 samma sak med ray o s v Alltså de som dök upp i slutet av 2011 är ju idioti att inte uppdatera. Däremot kan jag nog tycka att de som dök upp i början av året 2011 som arc och några till, kanske inte skulle behöva en uppdatering eftersom de nästan har slut på sin livslängd enligt utlovad 2 års garanti av service. Sedan slog det mig just nu plötsligt. Alla tillverkare har ju gått med på att uppdatera till nya os under minst 18 månader. Och kollar man detta så ligger många 2011 års lurar utanför. T ex dessa: 2011 års lurar där tiden gått över 18 månader: Xperia arc Xperia Neo Xperia Pro Xperia play 2011 års lurar som nästan har nått 18 månader: Xperia Mini pro Xperia Mini 2011 års lurar som har flera månader kvar: Xperia Active Xperia Ray Live With walkman Xperia Neo V Xperia arc S Så med andra ord, borde De sista lurarna enligt denna 18 månaders överrenskommelse vara med i denna uppgraderings fas. Bara en tanke. Ärligt talat tycker jag om man nu ser till denna bilden att man borde tänka om denna överrenskommelse med tillverkarna om 18 månader (som självfallet har brasklappen om hårdvaran klarar detta). Så jag antar att Sony helt enkelt följer detta avtal som säger att de har lovat att uppdatera lurar under minst 18 månader, vilket de då inte följer om de utlämnar dessa fem lurar som släpptes i slutet av 2011, och så har vi dessa 2 minisarna som ligger precis på gränsen. Det är kanske något man borde påpeka för SONY kanske? De har lovat minst 18 månader. Eller har jag fel? Skulle vara najs om det du säger stämmer. Men just nu är jag faktiskt riktigt nöjd med min Xperia S med ICS som den har, så överlever ett bra tag till :-)
Please.. S4 Dual Krait slår inte S4 Quad Krait.. 1Gb RAM slår inte 2Gb Ram.. 1850mAh slår inte 2140mAh.. Adreno 225 slår inte Adreno 320.. snacka om okunskap.. ge mig mer cred Dragon och sluta upp med o sticka huvudet i sanden. Sony kommer snart petas ner till en ännu mindre och betydelselös mobiltillverkare om de fortsätter så här.
Jag ger mig, du har rätt vi andra har fel. Varför säljer du inte din lur och köper dig något som du vill ha? Jag försvarar inte SONY, jag tycker också det är fel att 2011 års lurar inte blir uppdaterade. Men de följer i stort sett sitt avtal om 18 månader. Vad mer kan du begära? Sony ligger inte så långt efter längre. 2011 års lurar låg kanske 2 år efter. Samma sak med 2011 års lurar. Xperia S, så hämtade Sony upp sig lite å ligger kanske 1 år efter. Men nu ligger de inte 1 år efter utan 2012 så la de sig jämsides med de övriga. Nästa år så finns det indicier som t o m tala för SONY spurta förbi. Kanske inte först, men kanske nummer 2. tänker på de lurar som skall ha a quad-core Snapdragon S4 chipset (APQ8064 & MDM9615 with Adreno 320 graphics). Samt samma typ av skärm som någon lur som HTC visat upp. Så de är på g... Och ja vi har ju en lur som har 2 kärnor som heter iPhone 5 som nästan sopar mattan med självaste världens bästa lur Galaxy SIII i snabbhet och detta med en 2kärnings processorteknik. Så det du säger stämmer ju inte.
I det här fallet har du fel tyvärr men säkert rätt ang annat. Kolla på LG optimus G och Padphone 2, båda har bättre Spec än Xperia T/TX/V. Hade de bara lyckats trycka in 2Gb RAM och en 2150mAh batteri så kanske... men usla 1750mAh på V.. Dooh!!
Men hur vet du vad som är så illa med just det batteriet? Vad jag förstått skall det vara en väldigt strömsnål plattform som används.
Skärmen. Hur strömsnåla plattformarna än är så är det ingen tvekan att ju fler pixlar ju mer ström som går åt. Om du kollar i vilken telefon forum som helst så finns det en batteritid tråd... Om tillverkare i dagens läge kan trycka in 2150mAh varför inte göra det och nöja sig med 1750? Borde inte vara så svårt för Sony heller. Ingen... Ingen skulle tacka nej till 300-400 extra mAh. Min drar nu efter tweaks bara 2-4% i viloläge under natten ca 8h typ. Det är jäkligt bra men så fort skärmfanen är på... Oj oj. Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
Och jag kommer ihåg att de fick uppdateringarna ca 1mån före 2012 modellerna. Om nu V får i mitten av kvartal 1 2013 så gissar jag på att det isafall kommer nån gång i januari. JB skulle ju vara en sån liten uppdatering jämfört med ICS men det tar ändå 6mån för Sony o fixa fram. Det är ju fasiken knasigt. Aldrig mer Sony om inte det kommer en Nexus lur från dom i framtiden. Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
Visst skärmen drar oftast mycket ström. Men plattformen drar mindre ström så på något sätt anser troligen SONY att just detta batteri skall vara lika ok som ett med större kapacitet. Tillskillnad mot 2012 års lurar som S, p kan man väl byta batteriet.
Ge upp istället, att försöka prata Galaxy till något bra om Sony är som att prata med en betongvägg. Har aldrig hört han säga något bra om Sony och lär aldrig göra det heller, bara samma gamla gnäll att Sony är sega och skiter i kunderna deras för att nämna något. Håller med dig att hon borde sälja mobilen så vi här på forumet kan slippa hans gnäll som går runt i varenda tråd. Får du den inte såld Galaxy ge den till någon bekant som kanske behöver en mobil och köp en ny istället bara. Tro mig inte fel, jag har inget emot konstruktiv kritik, tvärtom det är bara bra, speciellt eftersom vi har folk ifrån Sony supporten här och läser som de sedan kan skicka vidare till rätt avdelning. Men när det är samma gnäll hela tiden blir det bara tjatigt och leder ingenstans. Tror inte heller Sony är rätt märke för dig heller vill du ha bra batteritid så köper du en motorola Maxx inte svårare än så vill du ha prestanda köper du en HTC eller en Samsung, men det finns även folk som tycker om de beslut Sony tar och om diverse saker, låt oss tycka så också.
Visst det är en liten uppdatering kan jag nog hålla med om. Men det är fortfarande så att just nu är det ICS som gäller. Nu har alla (nästan play fick ju ingen som sagt) lurarna fått ICS och nu kommer beskeden att JB är färdig. Men det är fortfarande så att allt behövs godkännas av varje lands olika myndigheter t ex Post & telestyrelsen i Sverige för att få använda sig utav radiokommunikation samt att Kontoret i Japan skall ge dem klartecken antar jag. Den skall även godkännas av andra myndigheter samt alla de som äger rättigheter för tekniken som finns under skalet. Så nej, jag ser inte det så underligt att det kanske tar en 4-6 månader för SONY att få detta klart. Då kommer du säkert med: Ja men Samsung har ju kunnat göra detta redan nu. Då svarar jag: Ja, för de har haft tillgång till Jelly Bean före de övriga tillverkarna och har fått en fördel där. De har alltså kunnat få alla dessa godkännande klara tidigare. Så Samsung började ju jobba på sin version i samma veva som de utvecklade Google-versionen. HTC har inte uppdaterat alla sina lurar till ICS, så de har blivit klara snabbare. SONY valde att uppdatera alla sina lurar var för sig och hade därför en längre tid på sig. Och nä, de har inte fler lurar än HTC eller Samsung. Och om informationen stämmer att 2011 års lurar lämnas utanför då har de ju t o m ännu förre lurar att uppdaterar. Man får också tänka att SONY i stort sett har olika konfigurationer som kanske är 5-6 styckna. Bara titta på Xperia S och Xperia acro S. I princip samma telefon, bara skalet är annorlunda. De kan alltså använda samma mjukvara. Vilket gör att det handlar om små skillnader. Därför släpper då SONY sina uppdateringar till just dessa specifika konfigurationer och därför gjorde SONY detta i 5 etapper, för de har kanske en 5 olika konfigurationer att uppdatera. De uppdaterar alltså inte 16 lurar. Jo, visst kan man tycka att galaxy gnäller, men nog har jag sett honom säga en del positiva saker ibland. Så han e nog ändå ok att diskutera med. Samtidigt kan man ibland förstå honom också. Sony gör ibland en del konstiga beslut som att helt lämna ut 2011 års lurar trots att många av dem fortfarande inte producerats i 18 månader. Hela 5 lurar borde alltså ligga med i planen om jag inte räknat fel vill säga. Men visst, för att lugna ner tråden liten så skall jag minska diskussionen lite.
Det stora problemet, tror jag, är antalet modeller/verisoner de kastar ut, de kan omöjligtvis underhålla alla modeller på ett bra sätt. Jag går dock fortfarande på Q4 12 för Xperia S, den som väntar får se.
Hehe tack Jag har sagt mycket positivt om Sony så som deras design och UI look & feel etc. Det bästa Sony kan göra med lite äldre lurar är att släppa alla drivrutiner och libs etc efter en kort tid.. så xda utvecklare får ta vid för sådana otåliga personer som mig sen kan andra som vill.. vänta 6-9 mån på Sony´s egna uppdateringar. Finns ingen anledning för Sony och hålla på libs för tex kameran för XperiaS (typ det enda som fattas för CM10 som daglig ROM). Om de tillåter en o låsa upp bootloadern så borde de inte begränsa utvecklingen av custom roms genom o hålla i drivrutiner och libs. Min frustration är att Sony har bästa look & feel men helt uselt på att göra nåt av den potentialen... och de är bra på att späda på frustrationen genom diverse felsteg.
Hmm vet inte om detta är något att lita på!? eller? http://www.facebook.com/SonyMobileKh kolla kommentarrerna som följer inlägget "Xperia T, TX and V - will be updated to 4.1 Jelly Bean in mid-Q1 next year." Hmm ska man tro de i lund, k900 eller denna facebooksida!? officiella Sonymobile Kambodja!? eller fejk?
Nu gjorde du nog en tankevurpa va? Du kan ju inte räkna från nått annat datum än när JB släpptes, vilket betyder att alla 2011 års enheter inte bara bör utan enligt avtal mellan Google och Sony ska uppdateras! Att Sony sen återigen skiter i sina kunder och inte uppfyller dom avtal som ligger till grund för att folk köpt en Sony telefon är ju bara sorligt. Sent from my Galaxy Nexus 4.1.2 using Tapatalk 2
Det stämmer ju inte, vad Sony & Google sagt är att de skall SUPPORTAS i 18 mån. Det är ruskigt stor skillnad mellan ATT FÅ ABSOLUT SENASTE OS-VERSIONEN och ATT SUPPORTAS MED BUGFIXAR MM.
Hur kan du försvara idioterna på Sony? Köper man en telefon tycker jag att det är självklart att den ska uppdateras/graderas i minst 18 månader. Precis det som Sony och Google skrivit ett avtal om. Men detta är själva grundproblemet med Android, uppdateringar, om inte bolagen spydde ur sig så helvetes många telefoner skulle dom klara av att uppdatera som efter dom riktlinjer som Google satt och inte hitta på massa lögner om varför det inte uppdateras. Detta är tyvärr samma visa från Sony som vi som hade en Xperia från 2010 fick höra och det va inte acceptabelt då och är det inte nu. Samtidigt måste man kritisera Google för att dom inte ställer högre krav. 18 månader borde vara regel, Inga telefoner borde få släppas med en lägre version av Android än den som Google anser är den senaste, Inga uppdateringar bör få ta längre tid än 4 månader att få ut, samt att alla borde få möjlighet att istället en Vanilla version! Tycker man annorlunda kanske man ska skaffa ett äppelskrutt...... Sent from my Galaxy Nexus 4.1.2 using Tapatalk 2
Ok, nu tror jag visserligen att det är du som har fått en liten tankevurpa. Denna överrenskommelse handlar inte om android som mjukvara utan om tillverkarna har lovat att under minst 18 månader uppdatera till senaste android-versionen om det är hårdvarumässigt möjligt. Stor skillnad. Så om release är januari 2011 så betyder det att SONY skall, om det är hårdvarumässigt möjligt, uppdatera mobilen. Vilket i detta fallet betyder att en mobil som är släppt i Januari inte ingår i denna 18 månaders garanti. Däremot ligger arc S, Ray o s v troligen fortfarande inom denna garanti. Nu minns jag inte riktigt när denna garanti dök upp, men jag tror inte det fanns en 18 månaders garanti som gällde under 2010, däremot lovar SONY ERICSSON då att supporta sina mobilprodukter med uppdateringar så länge som produktion av modellerna är igång, vilket vilket var 2 år. Och denna står kvar, vilket är orsaken till varför SONY troligen säger att de kommer fortsätta med mjukvaru-uppdateringar. Men visst, SONY ERICSSON erkände att de just då inte hade så mycket koll och de har lärt sig bättre. Tänk på att Xperia S kommer t ex uppgraderas med 2 versioner. Den gick ju ifrån GB till ICS och nu till JB. Xperia X10 är också en sådan lur. Men jag håller med i kritiken att 2010 är ett sorgligt kapitel för SONY ERICSSON. Men de har ju varit duktiga på uppgraderinga på sista tiden. Det som är synd är att 2011 års lurar bara får en uppgradering och det är ICS. Där tycker jag SONY gör ett misstag, de borde liksom med ICS ge kunderna valet att uppdatera. Visst jag vet att somliga kommer göra det, och det blir fel, å så blir de arga på SONY för att allt gått fel. Men möjligheten borde finnas, lika dant för XPeria PLay som verkligen hade oflyt i och med att den inte fick ICS överhuvudtaget. Mm... låter ju inte bra. Känns lite som man ha rätt där att förut kanske Lund kunde och hade mer frihet att besluta saker. Nu skall det gå igenom Kontoret i Japan. Fast kan ju ha fel. Men om dina kontakter är förvirrade, så är detta inte bra. För enligt dig har ju det mesta verka varit klart relativt länge.