Diskussion: Stora Uppdateringstråden [Officiella Endast] [Uppdaterad: 5/9-2013]

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fishk, 4 apr 2012.

1. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Eller så kan man göra som jag och flasha in generiska singaporevarianten av .55 som finns på XDA. Har funkat bra för mig.

2. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det enda vi kan hoppas på iom JB är ny o bättre kernel och stabilare rom. Annars är det inte mycket o hurra för. Det blir ingen revolution med andra ord.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

3. Dadde

Dadde Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Vad tror ni om JB för Xperia S? Kommer allt flyta på bättre? Jag börjar helt ärligt bli trött på segheten i mobilen. I början var jag supernöjd och tyckte allt flöt på bra. Var det ICS som fick mobilen att sega ner sig eller beter sig Android i regel som Windows gör?: Supersnabbt i början och efter ett tag av installerande och avinstallerande av program så flyter det som sirap.

Senaste tiden så har jag börjat snegla på min flickväns Iphone (en snegling jag inte alls vill göra) och känner ett visst avund över hur härligt allt flyter på. Jag vill inte ha en Iphone och tror inte att jag kommer vilja skaffa en heller men jag kan inte låta bli att undra när man ska slippa allt lagg och all seghet.

Jag har frågat ett par gånger i olika trådar om hur Androidsystemet fungerar och alltid fått som svar att det spelar ingen roll hur mycket man har installerat på telefonen, systemet avslutar alla processer den inte behöver och ger plats åt den man för tillfället använder. Uppriktigt sagt så tycker jag detta fungerar ganska dåligt! Även om systemet avslutar de processer man inte använder så blir ju intrycket väldigt segt ifall växlingen mellan de appar man arbetar med går långsamt. Launchern startas i princip alltid om när jag har surfat och växlat lite mellan flikar.

Är det någon som känner igen sig i det jag skriver? Jag vill inte låta negativ och nedlåtande emot Sony, men jag upplever en väldig seghet över min telefon just nu.
    Det går bra om jag gör allt jag ska göra lungt och metodiskt men ska jag göra något snabbt så kan telefonen till sist hänga sig och startas om. Jag hoppas verkligen att detta åtgärdas i och med att JB kommer.

Jag har alltid haft Ericsson/Sony Ericsson/Sony och hoppas kunna fortsätta med det. Har funderat på att köpa en Xperia Z men är rädd att samma sak kommer inträffa där: Flyter som smör i början men efter nägot år är trögheten ett faktum. Dessutom har jag som regel att köpa ny mobil varannat år.

Snälla säg att JB kommer råda bot på segheten!!

4. X10-Sthlm

X10-Sthlm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag har väldigt sällan upplevt den här segheten som vissa användare skriver om. Visst har den hängt sig någon gång men det är sällan jag har något seriöst problem med min enhet.

Kan det ha att göra med hur mycket jox man fyller den med? Jag har väl högst ett 40-tal nedladdade appar och ibland hänger någon av dem sig, men då beror det oftast på appen (vilket brukar visa sig i nästa uppdatering) Facebookapppen var ju svårhanterlig innan de byggde om den från scratch.

Visst ska det bli kul att se vad JB innebär (Har iofs redan de sju skärmarna) men det är inte så att telefonen inte funkar redan nu.

5. Dreamtears

Dreamtears Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    Jag hade lite tröghet, men jag återställde mobilen helt med fabriksåterställning och trögheten försvann, så du kanske skulle göra en sån? Det rekommenderas ändå att man återställer mobilen innan man installerar en rejäl uppdatering.

Skickat från Tapatalk

6. Dadde

Dadde Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    När du säger det så kan jag nog ha missar det när jag uppdaterade till ICS! Jag ska nog prova att göra en farbriksåterställning så får vi se :-)

7. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Jag har återställt min lur otal många ggr. Det blir samma visa varje gång efter en tids användande, men å andra sidan är jag en extremanvändare. Nya kerneln är enda jag ser framemot.

8. Dreamtears

Dreamtears Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    Ja, det är inte perfekt, jag har på 10 månader återställt mobilen 3 ggr, min förra lur hade jag 18 månader och återställde den aldrig, fick bara 2 uppdateringar på den, varav en var till 2.3 om jag minns rätt och den andra var buggfixar för 2.3. Jag vet då hur man väljer mobil :P

Men jag ska hålla mig till nästa år, jag hoppas att Samsung har börjat använda de böjbara skärmarna på nästa års modeller, så det ska bli kul att se (lite ot).

Skickat från Tapatalk

9. HasseY

HasseY Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Hur funkar det med Root

Jag är också sugen att göra en återställning, måste jag roota luren på nytt efter återställningen?

MVH
    HasseY

10. X10-Sthlm

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

På vilket sätt är du en extremanvändare? ;) Efter att ha testat Xperia Z i helgen måste jag säga att den mobilen skapade ett rätt hyfsat habegär. Hur mycket som berodde på telefonen och hur mycket som berodde på JB är svårt att säga.

11. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Nej har du rootat så kan du bara wipa telefonen genom o gå till inställningar - säkerhetskopiering och välja återställ.

HasseY gillar detta.
  12. Tepp

Tepp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nya cerifierade FW's för SXS på PTCRB idag.

A 6.1.G.0.0 ECO Mar 18, 2013
    A 6.1.A.2.55 ECO Mar 18, 2013
    A 6.1.A.2.50 ECO Mar 18, 2013

.50 och .55 är ju "gamla" så att säga om man ser till andra regioner. Men vad kan 6.1.G.0.0 vara?
    Har för mig att JB skulle få en major version på 6.2.x.y.z så det är väl kanske inte dags riktigt än ändå men man kan ju hoppas att man har fel. :)

13. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Oj, va nyfiken man blev nu.... Sonys kundtjänst sa till mig ganska nyligen att det står i deras information att uppdateringen kommer att komma i slutet av mars... Fast vet ju inte om det verkligen var sant. Kanske bara sa så... så det kanske är JB? Du har nog rätt, det är nog ICS alla de där.

Last edited: 19 mar 2013
  14. HasseY

HasseY Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Tack!
    Hur återställer du dina appar? Titanium backup?

15. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Yes, jag gör en update.zip med titanium backup och flashar in det via recovery. Tycker det går fortare så men ibland återställs inte all data för vissa appar så då återställa i TB.

16. Robban1

Robban1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

17. X10-Sthlm

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

18. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
  19. Kurt

Kurt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Äh det är väl lugnt. Vi har väntat ett halvår så vi kan vänta lite till........

Bli medlem eller för att visa innehållet!

20. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Detta gäller ju dock de mobiler som är brandade av Tre - vi har ju sett tidigare att andra brandade och obrandade fått både före och efter.....!