Diskussion: Stora Uppdateringstråden [Officiella Endast] [Uppdaterad: 5/9-2013]

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fishk, 4 apr 2012.

1. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Det som tar en djävla tid efter att den är klar är alla dessa certifieringar som skall göras. Så en månad efter att den är klar är inget onormalt för alla dessa certifieringar att bli klara.

Sent OTA using TapaTalk

2. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Screenshotsen ser lovande ut. Kamera appen finns med så man kan ju alltid hoppas dom åtgärdat autofokus samtidigt. Batteri procent i statusbaren är välkommet tillskott. Quicktoggles ser ok ut också. Smallapps verkar SXS få dessutom, av både kommentarerna och ena screenshoten att döma. Det kan väl tänkas att det är så här de kommer se ut när den landar hos oss?

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk HD

Last edited: 27 apr 2013
  3. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

4. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Xperia P fick inte smallapps, vilket är förståeligt. Den fick ej heller nya kamera appen. Som någon skrev så får SXS en riktig "flaggskeppsbehandling", med alla (?) funktioner som Xperia Z har. Om det stämmer så är det inte så jävla dåligt ändå. Hoppas bara Sony släpper nån/några buggfixar när väl JB kommit ut, för det är näst intill osannolikt att första JB-versionen kommer funka helt problemfritt.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk HD

5. Dreamtears

Dreamtears Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    Jag hade kanske flashat om det inte vore för detta:
    [ requirements ]
    unlocked bootloader
    previously on stock .55 ICS ROM or roms based on that [since some components of THIS rom contain files from those firmwares]
    supplied ROM
    any existing kernel with recovery

Så jag är feg och väntar på den officiella istället.

6. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

...oj vad jag INTE tror på nya trevliga rykten längre - SONY lär se till att göra oss besvikna en gång till.

Min ett år gamla S går inte längre att lyssna på musik eller se Netflix på (se separat tråd) och har den fina gula färgen på skärmen som man får gratis med SONY "flaggskepp"...
    Oj vad jag är lycklig att få vänta en månad till, på att SONY troligen skall skjuta lite till på uppdateringen... Praktiskt att man då närmar sig Googles 18-månaders gräns så kan man dumpa uppdateringarna för gott och lura på köparna nya modeller istället...

(Ursäkta sarkasmerna men SONY har verkligen passerat rimlighetens gräns med sin nonchalans denna gång!!)

7. roffe99

roffe99 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Finns troligen flertal användare som upplevt problem med sin XS och med ICS men tror inte att det är ett sånt generellt och allmänt problem som du och många tycks tro - att du inte har en fungerande updaterad ICS är inget kvitto på att alla har problem med ICS - kamerafocus, blåtand, frysningar, omstarter etc. Själv har jag och många i min omgivning som har Xperia av olika modeller inga såna generella problem. Att sen JB skulle vara någon dundermedicin som åtgärdar alla dessa problem med eventuella uppdateringsproblem är tveksamt - tror JB i första hand är en uppdatering som vidgar användandet och upplevelsen av Android och Xperia och inte någon allmän sjuk och föbandslåda för gamla fel och sjukdomar.

Men det är min högst egna personliga uppfattning som säkert inte delas av alla. Sen kan man rent allmänt tycka att detta "jättestora problem" med att en uppdatering blir väldigt mycket försenad är ett I-landsproblem och att man gör en jättestor sak av en uppdatering av en mobiltelefon - det finns rent allmänt mycket annat att uppröra sig över både i Sverige och i världen - men det är kanske en annan historia.

8. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok, måste ju fråga. Har du gjort något åt din gula skärm? För som du kanske vet, är detta inget som fixas överhuvudtaget med en mjukvarauppdatering. Snarare är det hårdvara. Sedan i övrigt har jag liknande problem som de andra, som har med lyssning av musik, och Kamerafunktionerna. Xperia S visar helt klart problem med att hantera sin lagrinsplats med ICS och är dålig på att hantera minnet över lag. GB hade faktiskt inte dessa problem.

Jag gillar dock fortfarande ICS bättre än GB för det är snyggare och jag tycker även mer användarvänligt. Septemberuppdateringen vi fick, gjorde trots allt luren användbar, vilket den inte var när ICS släpptes första gången. Men det verkar ju som att JB har fått bukt med dessa buggar. Iallafall den version som en kille på youtube visar upp. Kameran verka snabbare på att fokusera t ex och jag fick reda på att t o m en av nyckelfunktionerna till luren fungerade med den mjukvaran. Kallstart av kameran funkar alltså. För det gör den då inte i min. Har funderat på att flasha om den igen, för kameran vill inte vakna alls ifrån viloläge. Måste hålla i knappen minst 3 gånger. Ibland funkar 2. Så jag vet inte vad Sony gjort med ICS och just kamera mjukvaran.

Rick gillar detta.
  9. roffe99

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Snälla Galaxy,

Att folk som inte har några problem med vare sig XS eller iCS skriver i detta forum är knappast "patetiskt" som du skriver utan ganska normalt i ett forum där man skriver om både positivt och negativt - det gör det hela mer intressant att man får feed-back från olika håll och olika infallsvinklar. Blir liksom lite bättre balans då. Sen att det tyvärr blir infekterat och pajkastning och personliga påhopp är tragiskt när det gäller något så relativt oviktigt som en uppdatering av en smartphone.

Sen än värre är när du sätter dig på höga hästar och skriver citat: "för att ni ringer och sms:ar inte speglar allas användande...". Allvarligt talat, om du läst flertalet av inläggen här så inser du nog hur dumt ditt påstående är och även utan det så inser du nog att du inte är den enda här som använder sin smartphone till mer än att ringa och sms:a. Det är för att citera dig själv..patetiskt!

Med vänlig hälsning

roffe99

Xperia S med ICS och headset MW600 - som jag surfar med, streamar musik, lyssnar på egen spellista, lyssnar på FM radio, spelar upp HD video, tar bilder, skickar mail via Gmail och JO - jag ringer och skickar SMS därtill.

10. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Good for you att du inte har problem.

Här har du en till som upplever ungefär samma problem som jag
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=94164

o_O:ehm::sealed:

Last edited: 28 apr 2013
  11. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Jag kör nu den läckta JB versionen och testar för fullt, dock lite för tidigt då den är nyflashat och oftast då flyter allt på som smör.

# Kallstart av kameran fungerar utmärkt. (nya kamera appen är grymt mycekt bättre och placebo eller ej så är autofokus för tillfället inte lika illa som förut dvs ICS) Auto-läget är oxå mycket snabbare på att hitta rätt scen.

# Hack i BT i musik/video måste jag återkomma med om några dagar.

JB är ingen revolution.. det som man kanske kan var mest glad över är nya 3.4 kerneln. Hoppas source till denna släpps snart.

dragontrumpetare gillar detta.
  12. roffe99

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

JB är ingen revolution...bra att vi har kommit fram till det. :)

13. Kurt

Kurt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Min telefon startar om sig 3-4 gånger om dagen nuförtiden. Verkar hända främst när jag ska gå ur Google Chrome..

Jag återställde telefonen i årsskiftet pga samma problem. Ska jag behöva göra det igen efter 5 månader? Ska jag inte kunna använda Chrome pga det? Förstår inte varför.

Visst JB kommer inte göra så att telefonen blir någon supergrej. Men att det tar så lång tid att utveckla förstår jag inte, speciellt inte "flaggskeppet" xperia S. Sony ger ingenting tillbaka till kunderna. Inte oss xperia S ägare iallafall.. Skitföretag.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

14. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

;) Jodå jag inser nog att uppgraderingen till JB inte kommer hjälpa gula fläcken...
    och NEJ jag har inte orkat lämna in den då det innebär att Anovo (som så många gånger tidigare) kommer först hålla den i minst 14 dagar sedan kommer de skicka tillbaka den och hävda att de inte hittat något fel (som de alltid per rutin verkar göra för att tjäna 700 utan att behöva jobba).

Sedan får man skicka in den igen och totalt vara av med den i MINST en månad - tack så mycket!!! Smart affärsidé att göra så usel service så att kunderna hellre har trasiga produkter än att orka tjaffsa med dem (Anovo)... (Jag har hållit på med dem ett antal gånger då jag själv jobbar i IT-branschen...)

Angående minneshantering (hack i musiken) så har jag tydligen haft "tur" som inte fått problemet förrän nu efter ett år (lagom till att garantin tar slut så SONY slipper göra rätt för sig).

Jag är verkligen ledsen att jag har svårt att låta bli den sarkastiska tonen och jag inser VERKLIGEN att detta (som någon skrev) är ett äkta i-landsproblem!! Bara lite deppigt att inse att man gjort ett riktigt DÅLIGT köp!! (Och att ens gamla favoritleverantör Ericsson/Sony Ericsson sjunkit långt ner i träsket där man klämmer ut s.k. toppmodeller för DYRA pengar som man sedan ärligt talat sk*ter i)

Min första mobil var en Ericsson GH 388 men nu verkar man vara vid vägs ände och får söka mobiltelefoner hos andra tillverkare!!

15. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Nu sitter även jag på JB leaken, efter några omstarter fungerar allt bra hittills. Säg gärna till om ni vill att jag testar något särskilt, inga buggar än så länge :)

Känns skönt att vara tillbaka på Sony's snygga UI igen.

16. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Du är medveten om att det är 24 månaders garanti på telefonen eller???

Sent OTA using TapaTalk

17. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Anovo är ute ur leken så nu är det Deltaservice (de är grymt bra) som sköter det mesta reparationer av XperiaS så utnyttja din 24mån garanti och skicka in den ;)

18. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

...hmm - ok, skall kanske fundera på saken i så fall! Anovo orkar jag inte med men om det är ett annat företag så kanske man skall göra det i alla fall!!

19. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Hörde att man slipper Anovo så kanske skall prova i alla fall.... ;)

20. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Eller Telecare Service AB som t ex 3 skickar till. Är också snabba om man nu jämför mot Anovo. Men det har blivit någon längre vänte tid just nu, eftersom det tar lite tid att anpassa sin verksamhet efter de tagit över anovos reparationer.

Tror i sig inte du skall behöva oroa dig för den saken skull. Om du bara får personen som skriver in felanmälan, eller om du gör det själv, och du skriver att den har gula fläcken problematiken vid värmeutveckling. Så bör ju de som repararera märka att detta är ett känt fel i displayen och därför byta ut den.