Streama radio (t ex BBC 1) via 3G /Turbo 3G

Diskussion i 'Magic' startad av Mike Lager, 4 jun 2009.

  1. kottkrig

    kottkrig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Man kan ju dock fortfarande inte köra streamen i bakgrunden eftersom den spelas i videospelaren.

    Hade varit riktigt trevligt att kunna sitta och pilla på telefonen samtidigt. :)
     
  2. Icepick

    Icepick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sveriges Radio streamingproblem

    Hallå, Jag har tacklats en hel del med min frus HTC Magic gällande att mediaspelaren enbart spelat upp 1 sekund av streamen för att sedan återgå till Sveriges Radios mobilsida.
    Jag fann ingenting som skulle kunnat vara orsaken till detta problem i inställningar eller liknande utan det verkar helt klart vara en bugg.

    Det är samma mediaspelare som används för SR som används för t.ex youtube som nämnts i denna tråd men Youtube fungerar perfekt.

    Jag har efter mycket om och men fått igång skiten nu iaf. Detta efter att jag tänkte testa en annan streamingtjänst från en annan sida. Jag gick in på mobil.nrk.se och valde mobil-tv och sen teckenspråk-tv, de streamar i ett annat format som inte stöds av magicen och jag fick helt klart ett felmeddelande i spelaren att det inte hade något stöd för filformatet. Efter detta fungerade SR utan problem. Precis som att man var tvungen att påminna luren att den faktiskt kan streama AAC från SR :)

    Jag vet inte om detta kan vara till hjälp för någon annan och om det faktiskt fungerar, men det kan vara värt ett försök iaf.
    Kanske någon som har detta problem kan testa?

    Hej hopp