idag släptes gatu vy (street view) i google maps för 28 städer... det fungerade ju inte innan... eller har jag missat något ?
perfekt... tack och ursäkta för att jag inte sökte tillräckligt... blev bara så upphetsad när jag upptäckte detta
Har ni provat "Compass mode" ? det var riktigt kul nu måste jaga bara flasha om så man får google navigation eller fungerar den också numera?
När jag o polaren stod utanför en korvmoj kom den här killen glidandes, passande nog så stannade han precis framför oss och började studera en karta eller något liknande så passade på att ta ett kort på honom med min gamla mobil, P1i.. detta var den 13:33 04-09-09 i Växjö, på Norrgatan: http://kartor.eniro.se/m/MwkmO Mvh Edit: Fan också såg precis att jag inte var med, han provkörde säkert rundan när jag tog kortet trååååkigt!!! http://maps.google.com/maps/mm?hl=s...cbll=56.879664,14.806269&cbp=11,8.65,,0,13.84
kul är ju att kartorna i google earth är gamla så där det var byggarbetsplats ser man i streetview nya fina hus
Soft, äntligen i sverige Klaaad Edit: Nylanserad tjänst i sverige, ändå är alla bilder so jag sätt hittills från i sommras ^^
<s>Men när ska man kunna använda det på sin Hero? Jag vet att folk med iPhone redan kan det så vad är dealen? Lite off topic men jag börjar lacka på att Goggles, Streetview, satnav, betalappar med mera bara INTE funkar för oss till skillnad från de Google verkar prioritera... Man skulle ju lika gärna kunnat skita i att lansera Andoidtelefoner tills att de fått saker att funka. Såja, puh, nu är det ute.</s> Streetview var lite gömt men funkade ju prima. resten av rantet ska ju inte ligga här heller. On topic. Det är ju riktigt najs på datorn i allafall, hittade min bil parkerad där jag bodde tidigare.
håller med, grymt coolt. Men varför finns inte compass-mode för vanliga Satellite-view? Finns ju på Maps för Aj-fån.
Gör förmodligen nåt galet, men får det inte att funka i telefon. På datorn går det ju bra. Men med telefon, hur gör man??
Tråkigt, vi såg bilen när den åkte runt i Västerås men vi kom inte med. Däremot ser man vår bil parkerad hemma!
gör ett långtryck på en plats på kartan, vänta på att adressen dyker upp, gör ett klick på den rutan och en meny med valet gatuvy dyker upp.
Det har fungerat i mobilen med streetview åtminstone sen version 1.1 av Android. Dock har inte google haft med streetview för några svenska städer tidigare. m v h Henrik