Stressad av smartphones. Någon som känner likadant?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Husknuten, 18 apr 2011.

1. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jag känner mig mer tillgänglig, men har också satt regler för hur nåbar jag är. Exempelvis är telefonen helt knäpptyst (inte ens vibrera) på kvällarna då jag inte vill vara nåbar, vilket sköts automatiskt av Locale.

Därmot tycker jag det är effektivt, jag behöver inte längre kolla mail eller sköta ärenden hemma vid datorn för det gör jag medans jag promenerar till och från jobbet eller när jag sitter på toa :) Helt enkelt får jag en bättre fritid för jag kan få gjort alla måsten och mail när jag har tid på jobbet.

Jag skulle nog inte överleva med en vanlig telefon då det är så skönt att kolla hur mycket pengar det är på kortet lite kvickt, eller snabbt surfa in och kolla öppettiden på posten när man skall ta bussen dit eller kolla när vagnen hem går. WIN!

2. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

känner absolut igen mig i den stressen, uppsidan är dock som någon sade här att man kan svara på ett mail i kassakön istället för att slösa bort värdefull tid man har med familjen och sitta och svara på mailet exv.
    En lösning är just vad LG gjort med optimus 2X, ingen led notification :)

3. johand74

johand74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Känner av STOR stress av både smartphonen och datorn, tyvärr! Men har svårt att sluta eller dra ner på det. Rädd för att missa något antar jag.

När jag tänker tillbaka 10-15 år sedan och funderar på vad mycket nyttigt man gjorde istället!

För om man ska hårddra det så är det helt meninglöst att "fippla" med telefonen och datorn! Man kommer nog ångra rätt hårt dom år man spenderade framför datorn och telefonen när man närmar sig slutet av livet :-(

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ett tillägg.

Som så många ger ju en smartphone bara möjligheterna till att vara nåbar. Inget säger ju att man behöver vara det.

Nu kanske jag provocerar lite men om man blir stressad av att kunna göra vissa saker tror jag man får se över sin egen självkontroll. Eller göra något åt det som att sälja möjligheterna till att bli nådd.

Jag gillar att effektivisera. Utan en telefon blir jag mindre effektiv. That's bad.

Däremot blir jag stressad av att inte kunna göra det jag vill då jag vill det. Så att gå tillbaka till att inte kunna kolla någon på nätet när jag behöver det (googla något man vill veta eller ta fram en fil som man behöver) blir jag stressad över. Att träffa någon på stan utan att kunna ringa och pejla läget om man är försenad gör mig stressad. Typ.

5. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Vad tror ni en SGS som jag haft sedan lanseringen är värd?

6. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Tippar på något mellan 2 och 3k.

Kanske gått upp en aning nu när 2.3 finns till den.

7. larzone

larzone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

"Min nalle pissar på allt ni äger och någonsin kommer att äga"
    Verkar som du vill urinera på din telefon...faktiskt! :)
    Jag håller med dig, ibland känns det som om jorden snurrar allt fortare!

8. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Bland det mest avslappnade tillfällena i mitt liv har vart då jag har vart utan mobil. Det har hänt typ 1-2 beckor sammanlagt under en 10 års period (minst). Jag behöver min för jobbet men visst blir jag stressad av den. Måste kolla ifall någon har försökt nå en. På samma sätt som jag inte gillar att gå in på Facebook då någon kan slänga upp ett chatfönster.
    Jag gillar att ringa folk när jag vill ha kontakt :P

9. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag kan absolut relatera till TS... jag äger en gammal SE W995 som jag tar fram ibland när jag känner att det blir för mycket av allt som man har i en smartphone. Då får jag ett par dagar med enbart ringande och sms. Dock blir begäret efter min desire för stort efter ett par dagar...

10. Molleresa

Molleresa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Ptja, för mig är det lite av och an, ibland stress ibland inte...