Strömma video ifrån NAS över Wifi / 3G

Diskussion i 'Samsung' startad av Spooky, 1 nov 2011.

1. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Har dessvärre inte någon svar, men jag undrar om det inte finns någon app till din TV som du kan använda istället? Till min WDTV live finns det en app som ersätter fjärrkontrollen.

Att köra dlna med plattan betyder väl att all datatrafik måste gå via plattan vilket torde tömma dess batteri rätt snabbt.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

2. tjo

tjo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har en ganska gammal tv ca 2009 (sony kdl 40w5500) har ändast hittat kalender app.. Om den ens kan kallas för app!

3. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Gammal? :-) I min värld är en TV minst fem år innan den ens kommer i närheten av att kunna kallas gammal. :-)

Jag tror dessvärre att du får satsa på att flytta ut logiken utanför själva bildskärmen, dvs du får nog investera i något som går att styra med mobilen och som sedan bara levererar ljud och bild till din TV.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

4. tjo

tjo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hmm.. Några förslag? Enklast skull det vara att byta till sonys platta då den har ir, men jag tror inte att man kan styra ps3 med den heller?
    De borde ju finnas en lösning till detta... Tänk att få styra allt i hemmet med android.
    Fins det externa greijer att koppla till routern som omvandlar från wifi till ir, blåtand & radiovågor som inte är ful och fungerar bra?

5. marcusorwen

marcusorwen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    Stock 7.0
    Info:
    Launcher: Google Now
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    CM 12.1 & Stock 5.0.1 (Rootad)
    Info:
    Launcher: Yahoo Aviate
    Telefon 3:
    Xperia Play
    ROM:
    2.3.7 (Rootad)
    Info:
    Används som väckarklocka
    Platta:
    xperia tablet z
    ROM:
    Stock 5.0.2
    Info:
    Launcher: stock
    Du skrev i ditt första inlägg att din TV stödjer DLNA/UPnP, men kan din nas streama via DLNA/UPnP?
    ifall du kan det så har samsung en app som heter AllShare som kan strema video till din platta och sedan skicka den vidare till en DLNA/UPnP anpassad skärm/tv osv.
    men den är väldigt dålig eftersom vissa filformat (nästan alla) inte stöds.

om den inte stödjer formaten du har på din NAS då kan du testa två appar:
    MX Player ( https://play.google.com/store/apps/...SwxLDEsImNvbS5teHRlY2gudmlkZW9wbGF5ZXIuYWQiXQ )
    UPnPlay ( https://play.google.com/store/apps/...=W251bGwsMSwxLDEsImN4Lmhvb2hvbC5zaWxhbm9pZCJd )

UPnPlay ska kunna skicka vidare signalen till din TV eller en annan DLNA/UPnP spelare.

Om inte TVn stödjer streaming har du då testat att streama till din PS3a?
    Om jag inte är helt fel på det så ska man kunna streama via DLNA/UPnP till den också.

Du vill kunna styra din PS3a också om jag fattar det korrekt.
    det finns en app för det som heter BlueputDroid (snabb sökning) men du behöver ha rootat din platta.
    Länk: https://play.google.com/store/apps/details?id=berserker.android.apps.blueputdroid

För ditt ljudsystem har jag tyvärr inget att hjälpa till med eftersom det inte är kopplat till nätverket så är det inte så enkelt att styra den.

PS. DLNA = UPnP det är bara olika namn betäckningar på dem.

Last edited: 9 okt 2012
    tjo gillar detta.
  6. tjo

tjo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jo jag har testat streama via dlna till tv:n via plattan... men det blir ett otroligt monster lagg, om jag fattat det rätt så streamas det först till plattan och sedan från plattan till tv:n

7. th3_Dud3

th3_Dud3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

8. tjo

tjo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

9. frankman

frankman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Min lösning..

Har en ReadyNAS vilken stöjda DLNA. Hemma ansluta jag direkt till wlan, hemifrån gälla det använda VPN. Använder ES-FileExplorer för att se nasens innehål. Om jag öppne en fil, fråga ES-FileExplorer vilket program ska användas, och då föredra jag "Super Video, Floating & Popup", då den funka i fullskärm, eller som popup, egen fönster framför alla andra appar. Helt grymt och funka even över 3g, om teckningen räcka till...