Diskussion: Strul/problem eller fördelar med/efter ICS-uppdatering

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av teal, 13 mar 2012.

1. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    personligen är stock ICS riktigt tråkig, bättre fart med customs ICS.. (som vanligt då alltså ;)

2. oxpo

oxpo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Pin2-koden måste du få från Tele2.

/oxpo

Last edited: 18 mar 2012
  3. Umi71

Umi71 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Note 9
    Då man tydligen inte får posta i detta forum utan att allt ska ligga i en tråd och inte vara överskådligt utan man måste leta i över 20 sidor så får jag väl lägga frågan här.

Efter jag uppgradera kan jag inte sänka volymen på samtal, utan volym baren minskar men inte ljudet, någon annan som upplevt detta eller vet hur man ska ordna det?

pettson gillar detta.
  4. Bengtsson

Bengtsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Att byta från mobilt datanät till wifi går ohyggligt långsamt (många minuter) efter uppdatering till ICS.

5. DaweB

DaweB Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag gjort allt jag kan men inte lyckats uppdatera till ICS. Nu har jag fått in en annan inbyggd programvara iaf. Men verkar som detta är en (DBT) och jag kan bara uppdatera till 2.3.4. Tycker jag iallfall borde kunna uppdatera till 2.3.5 eller?

6. Droid76

Droid76 Guest

Allting är bättre sedan uppdateringen förutom batteriprestandan. Förlorat ganska exakt 50% av kapaciteten.

walle.puh gillar detta.
  7. deks

deks Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

För mig har batteritiden blivit bättre om jag inte använder telefonen, men så fort jag spelar eller något så tar den skitmycket batteri.

8. pesa56

pesa56 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det ska inte inte vara problem att lägga in 2.3.5. igen.Prova att göra en factory reset,wipe all data kanske hjälper.Jag använder Odin v3 1.85 och filen "GT-I9100_NEE_I9100XWKI8_I9100OXXKI2_I9100XXKI4.tar".
    Har provat ICS 4.0.3 men wifi(surfa trådlöst via nätverket) funkar inte,har försökt ändra i router(olika krypteringar, olika channel SSID etc.) men lyckas ej .
    Så jag laddade tillbaka 2.3.5 och väntar tills jag kan se nån uppdatering som löser detta.

9. pettson

pettson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då jag inte fick fråga i annan existerande tråd så frågar jag här.

Har nån haft problem att koppla s2 till datorn efter uppdatering? Min dyker upp som kamera i win xp fasten s2 är i läge hårddisk. Går ej gå in i mappen.

10. Leechu

Leechu Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Tycker personligen att ICS kunde ha en egen forumdel istället för en egen tråd, då många har olika problem...

pettson och Steffe3 gillar detta.
  11. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Helnöjd med min lur efter uppdateringen. I början tyckte jag att scrollningen var sämre men efter att rensat catch minnet så blev det som förut. Batteritiden minst lika bra som förut. Bättre fart i luren med. Helnöjd:)

walle.puh gillar detta.
  12. Kentomen

Kentomen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    73

MINA ENHETER

Funkar fint med fabriksåterställd s2´a och win7, den skickar så snällt upp detta när usb-kabeln ansluts.

13. gorgo

gorgo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    ROM:
    Stock
    Info:
    Samsung S10 plus
    Funkar bra här med, inte dubbla sms heller med go sms o ics :-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

14. Nabilon

Nabilon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Säker på det? Jag märkte det inte förrens frun skickade tillbaka och undrade varför hon fick dubbelt av allt. Det syntes inte hos mig över huvud taget.

15. Nabilon

Nabilon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Äntligen funkar VPN som det ska (har inte lyckats koppla upp mig till min VPN-leverantör innan). Kommer även ihåg både användarnamn och lösenord. Äntligen kan jag streama Netflix!

Ett problem som någon kanske kan hjälpa mig med. När jag går in i kontaktappen visas alla kontakter från alla synkade konton (facebook, google, skype). Jag kan klicka meny och "kontakter som ska visas", därefter väljer jag "google". Dock kommer appen inte ihåg mitt val och jag får göra detta varje gång. Finns det någon annat alternativ än att helt enkelt sluta synka med facebook och skype?

16. pettson

pettson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Får testa att återställa om jag inte får den funka på annan dator. Tack iallafall.

17. Blondy

Blondy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 4
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei P30 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Lenovo Tab 4 10 Plus
    ROM:
    Stock
    Jag som längtat efter ICS så mycket... men ack vilken besvikelse!

Efter ca 5h i standby där jag enbart svarat på 3 sms så hade jag bara 14% batteri kvar, bara Android OS som tagit prestanda... Har provat haft batteriet ute nu ett bra tag och startat om den ett par gånger för att hoppas att det löser problemet.

Sänka samtalsvolymen under ett samtal eller då man pratar i Skype gick inte heller så bra, hoppas Skype iaf får igång en uppdatering till detta..

Att sedan skärmen vill igång jämt även fast inget program ligger igång i bakgrunden känns inte heller så lovande.

Nästan så jag funderar på att ge mig in i rom världen och leta på nått trevligt för att få en fungerande telefon igen som håller ett par timmar iaf..

18. gorgo

gorgo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    ROM:
    Stock
    Info:
    Samsung S10 plus
    Jap testade ett antal gånger, lp7 firmware fixar problemet, finns tråd här någonstans om det :) enda tråkiga är inga svenska o man måste ladda ner andra keyboard som är på svenska.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

19. sunemangs

sunemangs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

Nu tänkte jag ge mig på att lägga in gamla 2.3.6 igen pga bedrövlig batteritid. Har testat factory reset ett par gånger och inte installerat en enda app osv, men samma sak. Standby är väl hyffsat, men använder man browsern ett tag blir ju luren tokvarm vilket lär dra batteri antar jag. Kolla man på film blir den inte ens ljummen vilket man tycker borde vara tvärtom.
    Till råga på allt verkar wifi tappa kontakt lite då och då nu också.
    Så efter 2 dagars testande orkar jag inte mer utan tänkte testa lägga tillbaka 2.3.6. :)

Så då är frågan om någon vänlig själ kunde skicka på en länk där senaste original 2.3.6 för svenska lurar(nordic?) som man kan ladda ner, har sökt på nätet och inte hittat.

20. Marie71

Marie71 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Någon som vet om man kan få bort texten "Dra fingret över skärmen..." från låsskärmen?