Diskussion: Strul/problem eller fördelar med/efter ICS-uppdatering

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av teal, 13 mar 2012.

1. EllgeH

EllgeH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det går inte att byta ut smajlisarna mot nå´t annat, eller finns det nå´n app som gör det?

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 397
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Testa typ GO SMS Pro eller kanske HANDCENT :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

EllgeH gillar detta.
  3. EllgeH

EllgeH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

En liten notering som inte har med denna tråd att göra, men är det inte underbart att Eniro gör reklam för iPad överst på denna sida? Säkert många som har iPad här, hehe. Snacka om bortkastade reklampengar.

4. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    hehehe.... bara det rullar in cash till swedroid så är det bra.... :)

5. EllgeH

EllgeH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

En liten fråga - ett problem jag har fått:
    I listan över bluetootenheter har jag flera enheter som jag vill ta bort (bl.a. 2 st av samma headset efter som jag fick ett nytt på garanti och då dök det upp ytterligare ett i listan) i "gamla" Android kunde man hålla ner fingret på den enheten en stund och då dök det upp en meny där man kunde koppla från och ta bort mm. Nu finns inte det alternativet kvar, hur ska man göra då?

Last edited: 30 mar 2012
  6. oxpo

oxpo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tryck på det lilla kugghjulet till höger om namnet, och välj "Avbryt sammankopplingen" på sidan som kommer upp.

/oxpo

EllgeH gillar detta.
  7. Patrik10110

Patrik10110 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag uppgraderat till ICS igår och har idag gjort en fabriksåterställning. Än så länge har jag inte stött på några problem alls. Väsentligt är att jag inte rootat min telefon, använder touch wiz och de funktioner som kommer med telefonen. Det KAN vara en del av förklaringen till att det funkar för vissa och mindre bra för andra.

Dessutom är det så att vid alla uppdateringar saknar folk tålamod, det spelar mindre roll om det gäller facebook, windows eller mobiltelefoner. Det är en omöjlig uppgift att få en omfattande uppdatering av ett operativsystem att fungera perfekt med alla möjliga och omöjliga konstellationer som folk har på sina telefoner.

Det utesluter INTE att det finns berättigade klagomål och att det finns brister i själva operativsystemet, det utesluter inte heller att jag själv stöter på problem efterhand. Hur man vrider och vänder på det så är förväntningen att allt ska fungera optimalt med en gång - ja, det är nog att förvänta sig för mycket.

Som sagt, än så länge har jag inte haft några som helst problem.

8. EllgeH

EllgeH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Aha, DET hade jag missat, men jag kan fortfarande inte ta bort dem helt (det gick ju bra i förra versionen).
    Tack!

9. EllgeH

EllgeH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ytterligare problem:
    Har nu gjort enfabriksåterställning och läst in säkerheskopian igen - nu är många av mina kontakter förstörda!! I telefonen har adressen blivit i helt fel ordning: Sverige, 455 55 Ort, Gatuadress - alltså baklänges - men vad värre är, i Outlook har nu postnr och ort försvunnit för en del kontakter, har läst in en säkerhetskopia av Outlook och synkat igen, men samma problem, nån som varit med om något liknande?

10. EllgeH

EllgeH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vet inte om detta hör hemma i dett forum eller ej, men jag hade tidigare en HTC Desire som var ganska OK, men eftersom telefonen är ett arbetsredskap för mej så är det viktigt att allt funkar, även efter en uppdatering. Telefonen var bra, men synkningen mellan den och Outlook fungerade inte (från Outlook till telefon gick bra men inte tvärtom) och HTCs support var inte intresserade så den telefonen såldes ganska snabbt och en Nokia med Symbian inköptes (fungerade utmärkt) men till slut ville jag ha något med större skärm, snabbare internet och bättre kamera så jag skaffade denna Galaxy SII som var fantastisk i allt (dock är synkprogrammet KIES skit, men har funkat fram till nu) Men..efter uppdatering fungerar saker och ting inte speciellt bra, har nu gjort en fabriksåterställning som ställde till det i mina kontakter, både i Outlook och telefonen, men jag kan nog fixa det med nån timmes extrajobb. Hoppas nu att telefonen kommer att fungera lika bra som den gjorde med förra Android, annars blir det väl till att sälja igen och skaffa nå´t som fungerar. Nån osm har erfarenhet av en fungerande Android eller ska man bli tvungen att "gå över" till iPhone eller Win7mobile?

11. enosplace

enosplace Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Batteri problem. Jag uppdaterade min galaxy s 2 för några dagar sedan med kies. Till en början var det kul med lite nya funktioner. Redan dagen efter märkte jag att batteriet började ta slut efter halva dagen. Tänkte inte så mycket på det men nu har det blivit ett rejält problem efter som batteriet tar slut innan jag jag kommit hem från jobbet. RAM minnet förbrukar ca:200MB mer än tidigare. Det gick att komma ner till 233MB för men nu ligger den aldrig under 433MB. Tittar man på batteri förbrukningen så drar OS 38% och ligger högst på listan. Det går inte att ha det så här. Har någon annan fått samma problem? Förut räckte batteriet från 06:30 till 22:00. Nu dör den redan 15:00. Det suger.

12. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 397
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Har du testat att göra en fabriksåterställning efter uppdateringen? Tänk på att alla appar osv försvinner. Det kan vara någon app som ligger och drar, men även att något blovot konstigt med uppdateringen - som oftast löser sog med eb fabriksåterställning :)

13. EllgeH

EllgeH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Bluetooth fungerar dåligt efter uppdateringen. Lyssnar på ljudböcker i bluetoothheadset och om det ringer så fungerar inte ljudet från mediaspelaren när samtalet är slut, utan man måste stänga av och sätta på bluetooth igen.

Last edited: 31 mar 2012
  14. tord00

tord00 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Upplever exakt samma sak. Finns det någon app man kan ladda ner (BetterBatteryStats) fast ej rootad telefon som kan visa exakt vad det är som som drar. Har CPU spy men den visar att, ja, 200Mhz ligger och drar väldigt mycket.

15. Woopher

Woopher Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Försöker här att uppdatera en ny telefon. köpt för 2 timmar sen. Går in på inställningar - om telefonen - program uppdatering - uppdatera.
    Kommer fram en ruta där det informeras om att via 3G kan medföra extra avgifter (jag är på WiFi) trycker "OK". Kommer en ny ruta Ansluter till server. Sen Anslutningsfel.

Så den vägrar uppdatera. vad göra?

/Woo

16. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    stäng av synk av facebook och google+
    eller rätrare sagt all auto-sync...om inte mob
    går ner i deepsleep nu så är det nån app som håller mob vaken...
    factory reset kan även fixa problemet...

Woopher gillar detta.
  17. tord00

tord00 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

har gjort allt det.
    Problem iaf. Finns det nått sätt att ta reda på vilket det är utan att ha root?

18. enosplace

enosplace Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En viss förbättring

I går kväll tog jag ut batteriet och höll in power-knappen en stund. Vet inte vad som hände men när jag startade telefonen stog det SÄKERT LÄGE nere i vänster kanten. Satt och pilla lite på luren och bekymrade mig över att bakgrundsbilden var borta samt vissa funktioner. Antar at det är som säkert läge på datorn och vissa saker inte fungerar. Startar då om telefonen och försöker reda ut allt som försvunnit/ändrats. I morse tog jag telefonen från ladningen kl.06:30 och sitter nu och skriver medanst jag fortfarane kl.21:20 har ca1/3-1/4 kvar av batteriet. Vet inte vad som ändrats eller inaktiverats men allt verkar fungera som förr. Dock ligger RAM minnet fortfarande på sina 430MB men luren drar ändå hälften av vad den gjorde i går. Kan någon förklara vad som hände?

Last edited: 31 mar 2012
  19. thestaar

thestaar Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Jag stör mig nåt så fruktansvärt att det dyker upp massa reklam i statusbaren och genvägar som läggs till på skrivbordet titt som tätt. Detta hände aldrig innan uppdateringen.

Någon som har en lösning?

20. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Installera AirPush Detector så borde det försvinna!

Att det läggs genvägar på skrivbordet... Är det inte bara de nya apparna du installerar? Isåfall är det under Google Play Store > Inställningar > Lägg till widgetar automatiskt (Kryssa bort)