Efter att jag uppdaterade min Samsung Galaxy S2 till ICS 4.0.3 (kom upp en notifiering om att den fanns tillgänglig så jag drog ner den direkt) så har jag fått ett STORT problem:
Telefonen kan helt plötsligt börja starta om sig, och då blir det en starta-om-loop och den håller på så tills batteriet dör. Inte så trevligt om det händer när man precis laddat den fullt och åkt iväg och är på stan och inte kan ladda. För att bryta loopen måste man ta ut batteriet och det går inte att sätta i det direkt eller inom 10 sekunder, man måste vänta 1-2 minuter och både telefonen och batteriet är SVINVARMT. Sätter man i det för snabbt startar den av sig själv och loopen fortsätter. För att lösa det får man helt enkelt ta ut batteriet, vänta några minuter och sätta i igen, sätta på och HOPPAS att den inte startar om, men det gör den i 9 fall av 10. När loopen väl börjat så är det ingen ide att göra något, det är att dra ut batteriet som gäller. Även om jag väljer "Stäng av telefon" så startar den om.
Jag fattar inte vad det är för fel, antar att det är någon app som inte är kompatibel med ICS 4.0.3, men jag har 250 appar+ (255 tror jag det var) så det är ganska uteslutet att gå igenom alla och se vilken/vilka det är som ställer till problem, om det ens är det. När telefonen startar så är den nu mycket segare på att komma igång (som ett någon process tar upp nästan all CPU-prestanda och från att jag ser startskärmen tills att den flyter på som vanlig igen är typ 60-90 sekunder mot tidigare kanske 10-20. Det kommer nu upp en text i en sart box med vit text där det står typ "Could not access root privileges" eller liknande - så var det inte förut med exakt samma appar. Trodde först det hade med JuiceDefender att göra så avinstallerade det men samma problem kvarstår.
Hur gör jag för att nedgradera till 2.3.5 som jag hade innan och fungerade perfekt? Jag märker ingen fördel med ICS förutom att Market (Play Butik) som uppdaterats lite (men det kanske det har på 2.3.5 också?) samt att när man trycker ner hemknappen för att se senaste använda appar så är det en STOR förbättring och fler appar visas, man ser namn och en ganska stor preview av hur det ser ut osv. Sedan är menysystemet lite ändrat, med lite bättre uppdelning och snabbknappar överst för WiFi/BT av/på men det har jag widgets för.
Det blev en lång text men detta är väldigt frustrerande och jag vill lösa det ASAP, nu efter 1½-2 veckor med detta problem står jag inte ut längre.
Vet ni om någon/några apps som kan ha med detta att göra så kan ni kolla här vilka som jag har installerade:
http://www.appbrain.com/user/TommyF#!apps-on-the-samsung-galaxy-s2
EDIT: jag läste första posten, och jag har gjort samma sak - rootat och sedan bestämt mig för att ta bort den. Dock är Odin kvar när jag startar genom att hålla volym ner och power on samtidigt. Skulle då en uppdatering via Kies kanske hjälpa mig? Problemet är att på min dator så hittar inte Kies min telefon i 99% av fallen, och när den väl hittas och kopplas upp så varar det inte för länge vill jag lova, några minuter på sin höjd och jag är glad om jag får några sekunder.
Mvh
Tommy
Click to expand...