Diskussion: Strul/problem eller fördelar med/efter ICS-uppdatering

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av teal, 13 mar 2012.

1. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Fabriksåterställning ska göras vid varje byte av ROM, visst kan man skippa det men då får man räkna med att det kan bli problem..

2. bigbadwolf

bigbadwolf Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallo. Har använt ICS sen dagen det släpptes och inte upplevt några större problem, bara buggen där förslagsorden vid sms-skrivning försvinner ibland.
    Nu har dessvärre ett betydligt mer irriterande problem dykt upp. När jag skriver sms och försöker skriva ett ord som börjar på "p" så försvinner tangentbordet och jag blir tvungen att gå ur sms-programmet.
    Jag har aldrig rootat luren, och använder mig inte av tredjehands sms-program.

Förslag?

3. masze

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    rensa programmets cashe (hantera appar)
    ominstallera din sms appen

4. aMpari

aMpari Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P20 Pro 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P20 Pro 128GB
    Telefon 2:
    Samsung S7 Edge Dual-sim

Nu har jag testat det och det verkar fungera, så tusen tack! Den startade sig iaf nu direkt utan någon loop direkt efter att jag tagit bort cache:n.

Mvh
    Tommy

5. taz

taz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hepp, då har man testat med återställning till föregående version( Igen ) och då funkar allt ok, och kör jag in 4.0.3 så skiter sig exchange ännu värre denna gång.

Nu så tappar den säkerhetsinställningarna i exchange och telefonen hänger sig då man försöker lägga till dom igem, så pass att man måste ta ur batteriet.

Efter att ha nergraderat / Uppgraderat 5 gånger och ungefär samma problem med 4.0.3 uppstår varje gång så kan jag konstatera att i mitt fall så ligger problemet i 4.0.3 och exchangeclienten som ställer till det både batterimässigt och hur hela telefonen beter sig.

Dock så är det spännande att med föregående version så är stby-tiden ca 60 timmar, och med 4.0.3 så är den 6-8 timmar.

Har tom haft telefonen inlämmnad två gånger utan att de fått ordning på den, så nu är det nog tack och hej Samsung frång mig tyvärr.

Får tacka för alla tipsen som jag fått och får se det från den ljusa sidan, jag får köpa mig en ny telefon :)

6. paulreedsmith

paulreedsmith Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    479

MINA ENHETER

Har haft ICS sen dag ett.

Om du går in i meddelanden, väljer valfri konversation. Håll in på senaste bubblan/meddelandet och radera. Gör samma sak igen på på nästa, och så hänger sig min telefon alltid den 3e gången. o_O:mad::(:P:D

Kör nya betan av Spotify och varannan gång man startar appen hänger sig luren. Beta ifs :cry::ehm::neutral::teeth:

Helt plötslig en dag har en grupp av foton i galleriet fått en underrubrik. "Johanneshov-stockholm". Har iiiiiingen aning om varför. Är typ en mapp med mest bilder från LOL-cats.com eller nått. :eek:

2.3.5 drog ca 1% under natten. ICS drar runt 5% Det är lite trist :(

Chrome har funkat nästan felfritt, men har börjat chrasha allt oftare nuförtiden. Beta ifs :innocent:

Några olika problem med att ordförslag inte visas, som nämnts innan. Är ju lite trist. Swype blev ju dessutom lite sämre iom ICS :cry:

Flera gånger har det hänt nu att den inte laddar som den ska när man kopplar in den. En gång började den ladda ur batteriet när jag kopplade in den. Irriterande om man ska iväg och vill ha lite extra JUICE, så lägger man den på laddning och efter en&halv timme har den laddat 4% En annan gång laddade den 20% på samma tid när jag tillochmed hade den avstängd, bara för att hinna få så mkt som möjligt. Trist! Laddar ca 40% per timme vid normala fall.

Har stött på Wi-fi buggen, då den hamnar i nått mellan läge. Det är inte aktiverat, men inte heller avaktiverat. Och man kan bara boota om.

OCH DETTA: Har ni märkt att om man ska ha upp multitask läget/håller in hemknappen, så ibland går inte detta om tangentbordet är uppe! Då stänger den tangentbordet och man måste hålla in hemknappen igen. o_O

Finns massa bra med, tex tutchen, som är mer autentisk och precis. Men snälla Smasung, kom med en fix. Speciellt batterit. Verkar som One X har grymma standbye-tider på ICS, så det finns potential.

Last edited: 28 apr 2012
  7. wengen

wengen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung galaxy note 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung galaxy note 4
    Platta:
    samsung galaxy note 8
    Wifi brukar lösa sig genom att man rensar ram minnet då behöver man inte starta om

8. inact_0030

inact_0030 Guest

Jag kan inte få fram något av de problem du beskriver.
    Innan du gör något annat så ta bort beta appar (Chrome och Spotify nämner du ju) och andra appar som inte är kompatibla med ICS.
    Jag råkade lämna en app som inte är kompatibel med ISC när jag uppgraderade (dag två :-) ) och jag fick MÄNGDER med olika konstiga problem. Bland annat laddade batteriet ur sig på nolltid och luren blev varm. Så fort den appen var avinstallerad försvann alla problem. Det var en app som skulle tysta ljudet som kom när laddningen är full, jag kommer inte ihåg vad den hette.
    Om du inte får någon ordning på det så är enda utvägen att ta bort alla appar och intallera en efter en tills dess att du märker vilken eller vilka det är som stör din lur.
    En ledtråd kan man få av att långtrycka på hemknappen och sedan på uppgiftshanteraren längst ner och under aktiva program fliken kolla om något drar mycket cpu. Det finns dock ingen garanti att det trilskande programmet(-en) avslöjas här.

9. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Ju längre jag kör med ICS ju mer känns de sämre. Jag vet inte alltså.. men vissa saker är jag bara för trött på och de är buggig och dålig programvara. Fan de är synd alltså att Samsung inte kan släppa en endaste felfri release av Android.

2.3.5 - Random reboots. Plus massa andra problem som jag har förträngt nu. :P

4.0.3 - Då ska vi se:

1. Idag vägrade luren få GPS-låsning. Aldrig hänt innan. Vad jag än gjorde funkade inget verkligen. Slutade med att jag provade en klassiker REBOOT = Allt funka, GPS-Låsning efter 1-2sek.

2. Helt plötsligt kan ibland luren bara sluta ha mobiltäckning. Detta händer vanligtvis efter flera dagar utan att man har startat om luren, sjukt irriterande! En omstart löser de alltid. :mad:

3. Buggen som flera har rapporterat om med Exchange-klienten. Jag har inte själv råkat ut för buggen mer än en gång. Jag tog bort exchange-kontot och la tillbaka det. Men däremot så är de störande att de inte är stabilare än så här Samsug! Sedan känns hela exchangeklienten rätt kass. För att byta mappar numera så ska man klicka på ikonen och inte på namnet och för att få fram mappar så ska man klicka på meny -> mappar och inte på boxen i mitten överst.. Vadå komprimerad vy? Wtf.. lägg de mest logiska där istället? En annan rage ang epostklienten är om du har epostregler som flyttar dina mail till olika undermappar, ja då ser du inte dom mailen om du inte bara chansar och kollar av alla dina mappar. Inte okej! Känns bara helt underarbetat ifrån början till slut.

4. Överlag tycker jag ICS känns ryckigare, laggigare och slöare än GB. Ser faktiskt för varje dag mer å mer negativt på Samsungs version av ICS.
    Ta exempelvis Dailern. Alla klagar ju på den också. Om du inte har haft igång dailpaden eller kontaktboken på rätt länge så tar de i vissa fall 2-3 sekunder efter du klickat förrän den syns. huh? Vad händer här samsung? Så va de inte med GB.

Missförstå mig inte nu. Jag älskar ICS men jag gillar inte Samsungs version av det! På min Xoom är ICS som en raket och riktigt nice. Men not quite so på min SGS2. Fan om de inte va för att Chrome är så förbannat nice så hade jag nog nedgraderat tillbaka till GB. Synd att vi ska behöva vänta så länge på mjukvarufixar för saker som borde egentligen inte ha släppts ut och istället fixats innan vi fick mjukvaran! aja, nu ska jag dämpa mig :innocent:

10. paulreedsmith

Mottagna gillanden:
    479

MINA ENHETER

Håller med :(

Har blivit mer och mer buggit. MYCKET positivt med ICS men som sagt, börjar bli kräsen och tolererar nästa inte fel längre :eek:

Vet att denna är gammal men: Det diskuterades på facebook, och det kom feedback från Samsung själva i ämnet. Varför tog dem bort möjligheten till olika bakgrunder på meddelandehanteringen? o_O Gillade katt-temat :D Grejen med android är valbarheten. Folk klagade BTW på att meddelandehanteringen var ful. Svart-gul-blå :ehm:n Hur F*N tänkte dem där. Och dialern :( Lika ful den.

Börjat med Apex nu men det mesta är ju kvar :cry: Skulle vara fint om man kunde få en annan look på dialern t.ex. vid luncher-byte:cry::cool:

11. masze

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Har aldrig haft några problem med ICS, iofs så har jag knappt kört Samsung ICS...
    AOSP all the way, baby ;)

Bara en uppdatering från gb till ics som rullade ut blir ju ofta skit.... mob ska blåsas ut helt innan ICS flashas in, många kommer slippa alla problem som uppstått vid enbart uppdatering.. visst, sen är det ju app's som inte är optimerade för ics men dessa appar får uppdateringar som löser problem, inte bara ics fel att det blir problem alltså...

12. murana

murana Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90

MINA ENHETER

Jag bytte från en iphone 3GS till en Galaxy S2 och upplever tamigtusan alla problem som listats här! Minst 5 ggr om dagen får jag gå in i uppgiftshanteraren och stänga program som är rödmarkerade och drar extremt(?) mycket minne/cpu. Att tilläggas till listan med att datanätverket lägger ner så fort man skickat mms, mobilen ansluter inte till mitt wifi m.m m.m.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

13. masze

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    kan ju vara bra om man skriver vilken ROM som används och om du kört en update från gb till ICS.... bla.

Inte bara spy galla, för det hjälper ju ingen, det är ingen j-a gnäll tråd det här..
    Har du läst genom tråden? möjligen finns det lösning på det du påstår...

14. murana

murana Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90

MINA ENHETER

Uppdatering från gb till ics original. Det här med program som tar extra mycket ram/cpu är helt klart icsrelaterat, hade icke det förr. Spyr galla vid behov och provokation och har aldrig förr haft så mycket problem med en mobil.

15. masze

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Factory reset efter uppdatering..

16. murana

murana Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90

MINA ENHETER

Tack för tipset masze :)

17. Dark_driver

Dark_driver Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Blir så för mig med. Kan ha tel igång ungefär 2 dygn sen när jag haft wifi av och startar igen så blir det som för dig men jag får ingen vit skärm men efter viloläge startar den inte igen och jag får hålla in power knappen så den startar om. Väldigt störande bugg gillar ICS förövrigt

18. paulreedsmith

Mottagna gillanden:
    479

MINA ENHETER

:

Yeeeej :D Bilder på s3ans dialer. Kanske vi får med :)

19. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Känns lite Offtopic. Men ja, den dailer > vår nuvarande skit :)

Varför dom togbort kontakter ifrån Ringknappen fattar jag inte. Ha de uppdelat som idag känns bara knäppt och fel. Faktum är att jag skulle hellre ta bort hela kontaktgenvägen å bara köra med en dailer knapp..fast de tyckte ju inte Samsung..

Se där.. Jag lyckades klaga lite.. Hmm Ontopic till och med! Jag är in the mood idag känner jag :P :innocent:

20. pidde86

pidde86 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Senaste tiden har jag stora problem med 3G. Det fungerar ibland och ibland inte, fast 3G ikonen är där. Det fungerar bara 50% av tiden. Har Tele2 och trodde först det berodde på dem men nu tror jag det är telefonen. Nån annan som har samma problem eller tips på vad jag kan göra?