Visst håller du inne vol upp + home SEDAN trycker du in powerknappen och håller alla
tre knapparna inne tills androidgubben kommer fram. Stega till delete/format cache partition med volknappen och tryck på powerknappen. Stega sedan till reboot och tryck på enter (powerknappen).
För detta behövs INTE root.
Radera också cachen i webläsaren.
Enda sättet att garanterat få en bra installation av ICS är att göra en factory reset både före och efter uppgraderingen.
Jag löste den våldsamma batteriåtgången (och värmeutvecklingen) med att ta ut batteriet några minuter och sedan starta om och ladda upp till fullt, sedan var batteritiden minst lika bra som innan uppdateringen. Precis samma sak hände vid den första ICS uppdateringen. Jag avinstallerde då också några onödiga appar, bland annat en som dokumenterat ger problem med ICS, en app som skulle tysta signalen som kom när batteriet var fullladdat.
Tänk på att du blir av med allt vid en factory reset så gör backup om du vill göra detta.
För mig har ICS och de efterföljand uppdateringarna enbart inneburit att min telefon har blivit bättre. Men för någon som har hundratals appar installerade kanske det kan strula så då är det nog att rekomendera att fabriksåterställa.
Click to expand...