strulig gps...

Diskussion i 'Hero' startad av Pegaso, 28 januari 2010.

1. bepp

bepp Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta är vanligt och händer endast när positionen fås fram genom triangularing med operatörens master samtidigt som något går fel med detta. Det verkar som att vissa master (eller celler) alltid gör att det visar fel. Jag har t.ex varit i Paris och Italien ett flertal gånger. Även Irland osv. Oftast uppträder detta när jag besöker en och samma plats i Sverige.

Du har nog oturen att bo precis vid en sådan "felaktig" mast /cell.
    Nä du får riktigt GPS-mottagning så ska det bli helt korrekt och GPS:en prioriteras. Dock kan det vara lurigt att få lock på satelliterna inomhus första gången.

2. mrphille

mrphille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag kör copilot live 8 med min hero och det funkar otroligt bra i bilen!

3. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

När jag gick in i en butik och hade Waze igång samtidigt så gav GPS-mottagaren jätteskumma värden... dom loggarna var inte roligt att editera i efterhand kan jag tala om... så nej, GPS-mottagaren i Hero är inte något jag är särskilt imponerad av... man får hoppas på att en eventuel ny radiomjukvara fixar problemet...

4. Pegaso

Pegaso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

OK, tackar. Låter som att det kan vara vara det som spökar då.
    Det är kontoret till jobbet som ligger i en sån "död" zon då. Tur att jag mestadels jobbar på annan plats då.

5. J0cke

J0cke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hamnar väldigt ofta i Hallandale beach som ligger i Florida. Och när jag går in i Google Maps så ligger den på exakt samma ställe varje gång det händer.

Det märkligaste är dock att min vän som har en Windows Mobile-mobil också hamnar i Hallandale Beach, så då så utgår jag från att det är ett problem med Google och inte med telefonen i sig.