Övrigt: Summering efter fyra dagar med HOX

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Spanjack, 11 apr 2012.

1. Dragonevo

Dragonevo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Inge fel på byggkvaliten på min vita från 3

Dock är mottagningen inte så bra hoppar väldigt mycket, dock bra fart i 3g nätet ändå samt mycket mer bra wifi.

Bor iofs i Norrland så mottagningen på 3 är väl iofs inte bäst här men min Samsung galaxy har bra täckning med mitt 3 kontant kort så hoppas dom får till mottagningen bättre i nyare firmwares

Sent from my HTC One X using Tapatalk

2. dfine

dfine Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

När man läser vissa inlägg här tror man att HOX är en riktig flopp, vilket den verkligen INTE är.
    Som att folk gnäller över att skärmen flimmrar när man trycker på kanterna, NO SHIT? Testa att trycka på datorskärmen en gång så ser ni att den gör likadant. Varför ska man ens trycka hårt i kanterna på skärmen för?

Telefonen är helt fantastisk, otroligt välbyggd och har hittils fungerat bra för mig. Har märkt nån enstaka mjukvarubugg men det är sånt man får räkna med när man förhandsbokar en telefon, ingenting en uppdatering inte kan lösa! ;)

Janne303 och Madeli gillar detta.
  3. dOtlich

dOtlich Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Screenshot genom att trycka power+volym ner

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Cippi gillar detta.
  4. bYkICr

bYkICr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vet inte vart du vill komma? du stoppar väl inte 19tum skärm i din ficka heller? Eller gör du det? Jag stoppar iaf min HOX i ficka, vad händer om den kläms? en gång gör väl inget, men 100ggr då? Tror inte du att det e skadlig för skärmen?

5. Gurkburk92

Gurkburk92 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    501

MINA ENHETER

Har inte haft några problem med min.

Har inte haft några buggar.

Har inte haft några problem med skärmen.

Har inte haft lag i spel osv.

Ända problemet är när man snurrar hemskärmen, bland widgetsen osv är att de kan lagga till lite, men de blir väl fixat i nån patch.

Kan lägga till att jag köpte ett utställnings-ex på SIBA, eller så har SIBA bara fått in en bra batch med telefoner..

Ni som inte har köpt telefonen och sitter o läser forumet/forumen som har med telefonen att göra: Tänk på att detta bara är en minoritet av alla telefoner som skickats ut. 100 pers som skrivit i "problem"-trådarna, om ens 100 pers.. kanske 100 pers totalt i både xda och swedroid.

6. limpandahlbom

limpandahlbom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Vi har inte fått tillbaka någon Hox från kunder ännu och vi fick en batch på 25 enheter som nu är sålda :)

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

7. Gurkburk92

Gurkburk92 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    501

MINA ENHETER

telenor har skickat ut sina? Holy crap!

Förra veckan kunde dom inte ens lämna huvudlagret..

8. WeeMaan

WeeMaan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Samma här, vit från el-giganten här på Åland.
    Var lite wtf känsla bara när jag startade upp den och märkte att ROM manager var installerat redan. :D
    Men den måste ha syncat från mitt google konto eller nåt.

9. none

none Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag har haft min i sju dagar, inte ett enda problem faktiskt.
    Bra mycket mer nöjd än med min S2'a.

Samma batteritid som S2'an, förbannat bra kamera, underbar skärm, bra ljud med Beats enligt mitt tycke, sense 4.0 är betydligt roligare än TW. m.m m.m

Janne303 gillar detta.
  10. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Låter bra det. Byter själv från sgs2

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

11. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Min funkar som en klocka, har inte stött på några mjukvaruproblem ännu.
    Men jag är av typen som avskalar sense så mycket som man har möjlighet att göra.

12. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Fast.... Så skall det ju inte ens vara enligt HTC. Dessutom har just det felet blivit mycket uppmärksammat så där vågar jag nog påstå att du har väldigt fel.

http://crave.cnet.co.uk/mobiles/htc-one-x-screen-flex-flaw-we-would-never-let-that-ship-50007596/

http://www.techradar.com/news/phone...laws-hit-htc-one-s-and-one-x-handsets-1075640

etc etc

Men roligt att du är nöjd!:)

13. Gnadock

Gnadock Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    HTC 10

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC 10
    ROM:
    Insertcoin
    Det där har jag med på min ju.. upptäckte jag nu, haha.
    Aja, jag överlever med det, men kan man få en ny från en nyare batch snart så.. ;p

Så surt.. haft min i 15 dagar :P

14. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

För det första behöver man inte trycka speciellt hårt och för det andra tycker HTC själva att man ska DOA om man har det felet. Om tillverkaren själv säger att det inte ska vara så är det väl inte vi användare som är petiga?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

15. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Fick du din innan den släpptes i Sverige? Den lanserades ju den 2:a.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

16. dfine

dfine Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Eftersom ni själva inte verkar förstå att det helt enkelt är så med LCD skärmar så printar jag på vad HTC's kundservice säger. Det är inte DOA på att skärmen flimrar NÄR MAN TRYCKER FÖR HÅRT PÅ DEN! Det är såhär LCD fungerar!
    Därför skrev jag att ni ska testa att trycka på datorskärmen (om ni inte har en crt) en gång så ser ni att det händer samma sak.

17. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Och du verkar INTE förstå att det är fel på många skärmar som gör att man bara behöver röra ramen för att glaset trycks mot LCD-skärmen. Vid normalt användande ska inte glaset röra skärmen. HTC har sagt till mig och många andra att det inte ska vara så här och att det bör DOAs.

Bara för att du inte har felet på din så betyder det inte att det inte är fel på våra. Var glad att din HTC One X fungerar bra istället för att gnälla på oss som har fel på våra. Och jag vet mycket väl hur en LCD-skärm fungerar!

Last edited: 12 apr 2012
  18. BenPool

BenPool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Är nöjd med min, inga problem
    Lite kul bara att vid byte av launcher så dök det upp en helsickes massa appar från tyska och engelska Tre
    Dom syns inte om jag använder sense launcher med om jag använder annan....lite knepigt :)

19. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Jojo. Visst absolut. Fast min datorskärm är inte kapacitiv och vore den det så vore det ett helskotta att trycka på den när den flyter ut som den gör hela tiden.
    Vågar nog sticka ut hakan och påstå att det är en dålig liknelse.
    En produkt som inte är gjord för annat än att stirra på och en för att integrera (genom tryck dessutom) med.

LCD är trots allt en teknik som brukas på många diffrentierade områden. Och SJÄLVKLART kan HTC chatten förklara en generell term i fråga om LCD och tryck. Frågan är om kristallerna skall flyta ut på en kapacitiv skärm. Att de KAN göra det är en sak. Om de BÖR göra det en annan.

Men den som lever får se! ;)

Nordis gillar detta.
  20. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Min summering efter 7 dagar:

Skärmen
    Fantastisk. Kommer inte riktigt upp i Xperia S klass, men kvalar in som den näst finaste jag sett. Skärpan, färgerna, allt är bra. En fröjd för ögat att läsa på den.

Kommunikation
    Nemas problemas. Fungerar väldigt bra att ringa och messa. Gillar HTC:s kontaktbok.

Batteriet
    Blir bättre och bättre, men är fortfarande bara ok. I början bälgade den i sig batteri. Skärmen är mycket törstig. Nu när jag stängt av en del synk och kör på 30% ljusstyrka (vilket är helt ok) går den ner till 20% på 11-12 timmar med 3 timmars skärmtid. Detta efter typ 5.5 laddningscykler. Har inte riktigt underlag för att uttala mig definitivt om detta, utan behöver ladda lite till.

Ljudet
    Jag är ingen audiofil, men ljudet är riktigt trevligt. Är försiktigt positiv till Beats audio. Jag tycker om den bastunga ljudbilden, men tyvärr är beatsprofilen för buggad för att använda.

Tangentbordet
    Jag tycker verkligen om HTC Trace (deras svar på Swype). Mycket smidig inmatningsmetod. Bättre än min gamla iphone. Synd att det inte fungerar i Chrome beta.

Hårdvaran
    Kanonsnygg mobil. Verkar vara en av dem som har fått en nästintill felfri hårdvara. Klarar alla HTC:s test galant. Mottagningen fungerar prima. Finns en ytterst liten glipa mellan skärm och ram (0.2 mm typ), men det är vad jag förstått normalt.

Mjukvaran som helhet
    ICS är ett stort lyft när man kommer från IOS. Sense 4.0 har också många positiva sidor. Tycker HTC har tänkt rätt. Men HTC:s mjukvara innehåller tyvärr en rad buggar. Får tyvärr flashbacks till min gamla Samsung Spica för 2000 kr, och det är väl knappast den associationen ett flaggskepp ska ge.

Hade hoppats på bättre integration av dropbox och evernote, men själva apparna och integrationen i operativsystemet är märkligt implementerad. Jag kan inte autosynka min Dropbox-mapp på datorn. Alla filer måste laddas ner separat. Och anteckningsappen som synkar med Evernote stöder inte tags. WTF?

Dessa buggar har jag råkat ut för. Mina lösningar inom parantes. Tycker detta är ganska dåligt, och undrar om jag vågar satsa på den här luren när HTC släpper ifrån sig så här ofärdig programvara, till på köpet med NVIDIAs power management i fel mapp. Att byta launcher gör upplevelsen bättre, men det känns trist, för i grund och botten gillar jag Sense 4.0. Men ni gör det så svårt för mig, HTC!

Har haft:
    - hackande ljud, särskilt när Beats audio är på.
    - flimrande ränder längs kanten i kamerappen (dock inte i Nova Launcher)
    - kalenderwidgeten kraschar ofrånkomligen
    - adresslisten och tangentbordet fladdrar i webläsaren (men inte i chrome)
    - två spontana omstarter
    - multitaskingknappen slutar svara
    - live wallpapers hackar vid skärmbyte (så jag har inget)
    - sense kraschar och måste laddas om (bytte launcher)
    - att byta spelare ger dubbla ljudspår, dvs talbok och musik spelar samtidigt
    - HTC Trace fungerar inte i Chrome
    - Inbyggda timern börjar på 1:02:01. Konstigt.
    - gps:en hoppar omkring över hela kvarteret när jag är inomhus. Normalt?
    - det laggar lite väl mycket för att vara normalt med den hårdvaran (bryr mig rätt lite)

Hur brukar HTC vara med uppdateringar? Kan man lita på att det ovanstående fixas relativt snabbt? (Ska förstås rapportera det till HTC.)

Edit:
    - Adressfältet i Chrome försvinner ibland och går ej att få tillbaks utan att gå till hemskärmen och in i Chrome igen.

Last edited: 16 apr 2012