Super Circle Battery

Discussion in 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' started by CaptainC, Aug 17, 2010.

1. krokdil

krokdil Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag la in någon liknande batterimätare från xda som fuckade upp min mobil totalt. Blev något fel med CSC. Antar att detta är en ny version?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

2. vurna

vurna Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,

Jag har nyligen gett mig in i ROM världen och lagt in Doc's ROM V1.3 på min SGS.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=856557

Att jag inte gjort detta tidigare förstår jag inte. Det var inte så komplicerat som jag trodde det skulle vara samt att resultatet är en telefon som fungerar och fungerar otroligt bra dessutom! :)

Nu till mitt lilla problem. Jag vill installera en "Circle Battery Mod" också så att jag tydligt ser hur mycket av batteriets engergi som återstår samt att jag slipper ha en extra widget som tar plats på skrivbordet. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=724778

Jag har läst i diverse poster men det framgår inte så tydligt exakt hur man går tillväga för att installera detta.
    På flera ställen nämns att man skall börja med att hämta upp en kopia på sin framework-res.apk fil. Så långt är jag med.

Det är steget efter jag är väldigt osäker på. Man skall tydligen lägga in framework filen i zip filen som innehåller vald batteri mod.
    Frågan är hur man vet vilken fil man skall hämta ner? Vad jag förstått måste du ha en zip fil som är kompatibel med din ROM därför att filstrukturer osv kan vara olika i olika ROMS?
    Jag har inte hittat nån batteri zip fil som är till min ROM med det batteri utseende jag vill ha som är D med vita siffror.

Detta ledde mig sedan vidare till den här web-applikationen som nån skärpt rackare skapat. Det är ett verktyg som sätter ihop batteri mods update.zip åt dig basserat på din framework fil som du laddar upp samt med ditt valda utssende på batteri ikonen.
    http://circle.glx.nl/

Dock visar det sig att jag är för dum för att använda denna steg för steg metod också och ett antal frågor dyker återigen upp för mig som inte täcks av deras how-to guide länkat högst upp på sidan.

Stegen jag inte förstår följande:

- Steg 5 - Choose bootanimation
    Här kan man tydligen ändra på sin boot animation, det är dock inget jag vill göra.
    Men man måste ändå välja plats för boot animation. "Select place for boot animation" står det.
    I valet finns många olika platser och jag vet inte vilken jag skall välja eller om det ens spelar någon roll vilken jag väljer när jag nu inte vill byta boot animation.

Sedan undrar jag också om man måste rensa dalvik cache innan man lägger in detta? Det står nämligen nått om detta i stegen också.

tack på förhand för hjälp! :)

3. Ampa69

Ampa69 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Du ska bara leta fram din framework fil för att skicka upp den till hemsidan när det är dags för det, du ska inte välja nåt annat än vilken sorts batteri ikon du ska ha. inget bootanimation bara klicka next tills du kommer till slutet där den kokar ihop din zip fil sm du sen installerar genom cwm.

vurna likes this.
  4. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Provar i den här tråden... :)
    Ska lägga in dom här batteri-bilderna. Vet någon om det bara är att kopiera framework-res.apk'n ändra berörda bilder och sen kopiera tillbaka eller?
    Tacksam för svar om någon tror sig veta. Annars får jag väl vara försökskanin och prova ändå. :)
    PS. I en befintlig installerad ROM ska tilläggas.

5. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    framework-filen är signerad så om du bara ändrar rakt upp och ner kommer din telefon inte boota.

Har tyvärr ingen koll på vilka verktyg som krävs för att det ska funka, det kanske någon annan har?

6. Tråget

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Vet inte om det gör någon skillnad men förra gången jag la in en rom ändrade jag batteri-bilderna (inte till dessa dock). Och det gick hur bra som helst. Men det var ju direkt i installationsfilen. Kan det göra skillnad tror du alltså? Är ju rädd att jag brickar telefonen om jag provar och det inte fungerar som det ska, eller kommer jag åt CWM i vilket fall och kan lägga in en ROM jag vet fungerar?

7. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Gör en backup på den frameworkfilen du har så kan du ju alltid återställa den från CWM-recovery (för det har du väl? ;) ) om telefonen börjar bootloopa. Du behöver inte flasha om hela ROMen.

8. Tråget

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Jo, givetvis har jag det. För att låta som den värsta newbien... Men hur återställer/kopierar jag tillbaka den uppbackade framework-filen i CWM, visste inte att det gick att göra sånt faktiskt?
    Ska man mounta USB i CWM så kommer man åt mobilen från datorn via CWM, eller? :-P

Last edited: Jan 24, 2011
  9. Remain

Remain Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag brukar ändra bilder i en THEME.zip å sen kör jag den via CWM.
    Har även som vana att köra wipe cash å dalwik innan. Har funkat varje gång för mig!

Mvh

Tråget likes this.
  10. mvts

mvts Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Måste jag ladda ner en "framework-res.apk" som är exakt till min rom?

Jag har: I9000XXJPP. (Froyo)
    Men hittar ingen som är till just den :/

11. Remain

Remain Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Du måste nog till en början ha Root-behörighet...rätta mig om jag har fel...
    för att du ska kunna komma åt system/framework/framework-res.apk

Sen finns det ju många vägar att gå...

Jag brukar dock antingen leta på ett tema som jag vill ha, som innehåller bla batteriikoner mm och sedan flasha den via CWM (ClockWorkMod...alltså recovery-läge).
    Eller så skapar du dig din update.zip med just de batteriikoner du vill ha, via: http://circle.glx.nl/
    Och när du valt allt smått å gott som ska finnas med i update.zip, så lä du ladda upp din orginal framework-res.apk, för att sidan ska kunna koka ihop en ny åt dig.
    Den kommer då i en fil som kommer att heta nått liknande:
    UOT-AB-01-24-13-05-1.zip, alltså en update.zip som du sen kör via recovery-mode.

Det går oxå att använda ADB å "dra" ut framework-res.apk...men det är jag inte så haj på....

Hoppas du fatta nått av det jag skrev...:P...har säkert bara rört ihop allt! :o

Last edited: Jan 25, 2011
    mvts likes this.
  12. mvts

mvts Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack så mycket för svaret! :)

Mobilen är rotad. Så jag kommer åt den filen.

Ska kolla lite på den sidan..Funkade inte igårkväll :)

13. mvts

mvts Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Dum fråga..

ska jag döpa om filen "UOT-AB-01-24-13-05-1.zip" till "update.zip" och lägga den i /sdcard?

14. Ampa69

Ampa69 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du inte har cwm på din lur så lär du göra det, annars så är det ju bara att välja install zip from card och bläddra fram till den ej omdöpta filen

mvts likes this.
  15. mvts

mvts Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har läst en del i den här tråden:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=765419

Är det någon som har provat följande metod?

Manual Method 2 (recommended):
    - Extract framework-res.apk from the downloaded file.
    - Open root explorer, and copy the framework-res.apk (extranced above) to /system/framework/ chose yes for overwrite.
    - Things may start force closing, but its normal. Wait for a minute, and then reboot phone.

16. Tråget

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Inte riktigt, men nästan. Jag plockade ur frameworken och la den på skrivbordet, bytte till mina egna batteribilder och la tillbaka frameworken igen. Startade om telefonen igen, då var den utbytt och allt funkar fint. Men man ska ju vara MYCKET försiktig så man inte döper bilderna fel, då ska man tydligen kunna bricka telefonen. :ehm: