Fråga: Surf (på telefon) i USA

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Zekashi, 7 jun 2024.

1. nickname

nickname Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    175
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Oneplus 6
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Jolla
    ROM:
    Sailfish 3.4
    Platta:
    Asus Transformer Prime TF201
    ROM:
    KatKiss 7.1
    Som jag skrev kommer jag inte ihåg. Kan ha varit obegränsat. 16 dagar med mycket Snapchat, Youtube och annat som drar data var inget som ledde till nåt stopp.

Just nu har t-mobile en kampanj på 2 abb med obegränsat data i en månad för 75USD + skatter. Kolla deras "Find a store", de har butiker på flera flygplatser, annars finns butiker i många shopping malls eller på stan nära hotellet.

2. nickname

nickname Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    175
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Oneplus 6
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Jolla
    ROM:
    Sailfish 3.4
    Platta:
    Asus Transformer Prime TF201
    ROM:
    KatKiss 7.1
    Under en 16 dagars rundresa i södra Texas i våras med sim-kort från t-mobile råkade jag ut för en blackout. Det var mitt i centrala Austin, så det var bra täckning men helt plötsligt dog uppkopplingen. Det tog ett par timmar så hoppade den igång igen. Sambon som också hade sim-kort från t-mobile hade inga problem under hela vistelsen.

3. chhans

chhans Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    427
    Under vår 17-dagarsresa i USA, använde jag lite olika varianter.
    Till min egen mobil köpte jag ett e-sim från T-mobile via deras app (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tmo.esim). Jag valde då alternativet som gav obegränsade samtal och SMS samt 8GB data under 30 dagar för $25 + tax, vilket blev knappt 300 SEK. Om jag på förhand vetat att jag inte skulle använda mer än knappt 3GB under resan, så kunde jag egentligen valt alternativet som för $15 (+ tax) hade gett 5GB data. Fördelen med att ha ett riktigt USA-nummer var som andra nämnt att det gjorde det enklare att exempelvis göra vissa bokningar.
    Till min fru köpte jag ett e-sim med enbart data från Nomad (https://www.getnomad.app/). Valde 10GB som (när jag köpte det) kostade $18. Hon använde dock bara en bråkdel av datan, så även där kunde vi valt ett mindre alternativ.
    Eftersom ingen av barnens mobiler har stöd för e-sim, fick det bli att köpa något på plats till dem. Det blev dock lite svårare än jag räknat med. Var inne på ett par Walmarts och Target, men där fanns inga vettiga alternativ, så till slut hittade jag en T-mobile Store där jag kunde köpa dem var sitt data only sim med 5GB data. Tyvärr gjorde jag misstaget att inte kolla upp kompabiliteten först, då sonens Xiaomi visade sig vara icke kompatibel. Ej heller min gamla reservtelefon som jag hade med, verkade ha fullt stöd för alla frekvenser, så i den fungerade kortet enbart sporadiskt. Dotterns Motorola fungerade dock smärtfritt.

Buzz gillar detta.
  4. Zekashi

Zekashi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    I kikade lite och det landade i att jag köpte 10gb via Comviq vilket räckte gott och väl för våra 14 dagar. Vi var inne på walmart och då kostade bara ett simkort 50$ och sen skulle då 15gb surf kosta 80$. Men det gick smidigt, det ända var ju då att vi inte hade något telefonnummer väl där, men ringde via wifi osv så det blev bra än då.