Tänkte att jag kunde lägga upp lite länkar till olika supporttrådar och roms jag hittat, så kanske man kan läsa sig till lite svar innan man ställer frågor 
Ska även försöka skriva ner lite information som kan vara nyttig allt eftersom jag kommer på vad som kan behövas
Dom flesta länkar är till engelska trådar!
Jag tillhandahåller länkarna för att du/ni ska slippa leta själva
Men jag ger ingen support för dessa. Om ni leker runt med dessa och det skiter sig, ni brickar telefonen eller på annat sätt misslyckas totalt, fråga på respektive forumtråd.
tpbklake på xda forumet har länkat till många svar angående hboot 2.00.0000 i denna tråd!
Här på swedroid har owziee hittat en möjlig lösning på det problem många har med dålig mottagning och dålig samtalskvalitet. Kolla här!
Den som vill ha S-OFF på sin IncS och sitter med hboot 2.00.0000 eller 1.16.0000 kan kolla här, jag har även försökt återskapa stegen på svenska i denna tråd.
Finns en tråd på XDA som beskriver hur man flashar en radio och även länkar till olika radios. Tråden finner ni här.
Om man vill ha en custom rom men inte känner det nödvändigt med S-OFF kan man ta en titt här.
Finns lite olika recoverys och jag länkar helt enkelt till dom 3 jag sett mest av när jag rotat runt på olika forum.
CWM Eller kolla i denna tråd.
4EXT Recovery Classic
4EXT Recovery Touch
För root åtkomst krävs Superuser
En guide för att installera adb/fastboot finns i denna tråd...
Snabbkurs i adb/fastboot
* Flasha recovery
Kod:
fastboot flash recovery namnetpårecoveryfilen.img
* Flasha boot (extraheras ur "rom.zip")
Kod:
fastboot flash boot boot.img
krävs bland annat om du har unlocked bootloader men ingen s-off på telefonen.
* Flasha radio
Kod:
fastboot flash radio radio.img
var förstiktiga, lätt att bricka telefonen om filen är defekt eller radion inte är anpassad för telefonen.
* Starta om telefonen
via adb
eller för att reboota till bootloader
Kod:
fastboot reboot-bootloader
via adb
Kod:
adb reboot bootloader
in till recovery
* Få en lista med information om telefonen
kan vara bra information att ta med när man postar en fråga när man fått problem (glöm inte att blurra serial och imei
)
* Om man behöver låsa bootloadern efter htcdev
* Lista alla anslutna fastboot kompatibla telefoner
eller via adb
* Kopiera till telefonen
Kod:
adb push filen.xxx /önskad/katalog
* Kopiera från telefonen
Kod:
adb pull /önskad/katalog/och/fil.xxx
* Remote shell
Vill även passa på att be alla som har frågor att lämna relevant information så den som vill hjälpa till vet vad han/hon har att arbeta med!!!
* Vad är problemet
* Vad gjorde du precis innan du fick problemet (allt kan vara av intresse)
* Kör du stock rom eller custom rom? Vilken version isåfall?
* Har du en låst stock telefon, har du unlocked bootloader eller s-off?
Om du inte redan installerat adb/fastboot, gör det och läs på om fastboot! Använd
ta en skärmdump eller kopiera texten (ta bort serial och imei) och posta det tillsammans med din fråga!