Jag är otroligt nöjd med min Xperia 1 V, håller med om att telefoto inte håller måttet, men i övrigt så är kameran helt underbar. Bilderna blir så naturtrogna, det finns så många verktyg i ett interface som påminner om riktiga DSRLs. S-Cinetone är också ett spännande verktyg när du filmar videos.
1V har också egenskaper som är smått unikt utöver kameramjukvaran, t ex de front riktade högtalarna, avsaknaden av kameraö, det långsmala formatet, lätt vikt för sin storlek och SD-kortplats...bara för att nämna några. Allt detta i en ganska så ren mjukvara, det är något jag föredrar alla dagar i veckan framför t ex One UI.
Även befriande med en kapacitiv fingeravtrycksläsare framför optiskt/ultrasonic som oftast sitter väldigt illa placerat.
Vågar också påstå att den är mycket prisvärd nu några månader efter lansering, för inte så länge sedan så kunde man köpa den för 12k. Just nu kan man köpa den från Tele2 för drygt 15k (med Refunder), då ingår också ett PS5 vars nypris är ca 7k, ta bort 1000 kr om du istället väljer att sälja, då landar man på ca 9000 kr. Otroligt prisvärt om du frågar mig.
Last edited: 23 sept 2023
Janne303 och bernard gillar detta.