Svarta på ingång!

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av biomechanic, 10 dec 2009.

1. JoBu

JoBu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har förstått det såhär:
    Det första halvåret så är det säljaren som har ansvar för produkten och om den går sönder då utan att du själv har misshandlat (tappat oftast) den så ska de stå för frakten och reparationen. Vet inte men jag antar att du skickar den direkt till tillverkaren för reparation i vilket fall. Efter sex månader är det tillverkarens garanti som gäller (såvida du inte kommit överens om något annat med säljaren) och då är det du som står för frakten.
    Sen vet jag inte riktigt hur det ligger till ifall det skulle uppstå en tvist om hur vida det är ditt fel eller inte att luren gått sönder.

2. elason

elason Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag sa det också, det hade tagit dem 3 minuter max att åka dit istället, men det blev ett rungande Nej som svar. Nu på förmiddagen hade de på något sätt misslyckats med att slå mitt mobilnummer, varit och ringt på hos en granne med samma efternamn som mig och sedan dragit igen så jag stannade hemma från jobbet helt i onödan. Lösningen fick bli att jag skrev en lapp som jag satte på dörren där det stod att de fick lov att lämna av paketet fast jag inte var hemma och så skulle de svänga förbi med det under eftermiddagen. Kan ju tycka att det hade varit smidigare för alla inblandade om de hade tagit de där tre minutrarna och kommit till mitt jobb igår. :D

3. McGilljam

McGilljam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

En vit på väg.

Jaja... det får bli som det blir med garanti och sånt. Den ska väl inte vara lika *piiiiP* dålig som min X1'a som var en... jaaa.... usel nalle.

Nu har jag lagt beställningen på eXpansys och fått mail om att dom vill ha "bevis" på att jag är jag, så jag fotade korten och ett brev tillsammans och skulle lägga upp på deras server.

Gissa.... SERVER RUNTIME ERROR. Inte mitt fel alltså utan deras.

Svarade på deras mail ist och bifogade bilden så nu väntar jag och väntar... få se hur det går.

4. xfs

xfs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Förresten så fick jag mail från Expansys idag, dom vill ha fotokopior på ID-handling och kreditkort. Någon mer än jag som betalat med E-Visa, och hur löser man då kredit-korts-kopian? Mailat till dom, men inte fått svar hur jag ska göra...

Sitter med en X10 här på jobbet, iofs en prototyp, men den är ju totalt värdelös.
    Ena dagen fungerar den hyfsat, andra har den fått för sig att radio-delen (radio-koden) blivit korrupt och måste då flashas om. Sen fungerar den igen och man utvecklar massa kod och så, sen ska man testköra det på device (det som fungerar perfekt i Android-emulatorn), då fungerar inte det för då har Sony Ericsson fått för sig att de API som android levereras med inte är bra nog, utan dom har "ändrat lite" i det så apparna inte fungerar som dom ska. o.s.v...

Det handlar inte om X1'an, det handlar generellt om allt som Sony Ericsson rört vid (och då jobbar jag just nu för det skitföretaget själv, iofs som IT-konsult (java-programmerare)).

Så nu när jag ska köpa ny privat telefon faller det än en gång på att köpa nått som dessa tokar INTE fått pilla på.

5. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

De där två sakerna är helt tillräcklig anledning för mig för att aldrig någonsin ta i telefonen med tång ens.
    Embrace and extend är av jävligt ondo.

6. elason

elason Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ring till dem, jag hade inget brev med min adress på så som de ville ha som bevis för att jag verkligen bor där jag bor men jag ringde och pratade med dem och då gjorde de en notering om att det inte behövdes för min order.

7. Nickemannen

Nickemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

6 st svarta i lager nu på Expansys! Själv tycker jag dock den svarta känns lite tråkig.

8. Oskar

Oskar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

De svarta börjar levereras på Måndag. Det var tänkt idag (fredag) men pga av det enorma tryck av alla Motorola Milestone beställningar hade de helt enkelt inte tid.

Källa: Madelene på Expansys

9. xfs

xfs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Skönt! Trodde innan idag att jag var sent ute då jag var på jobbet och inte hade tid direkt att skicka in handlingarna. Nu är det gjort iaf, fick svar från Madelene att Visa inte behövdes eftersom jag använde E-Visa.

Nu är där 23 i lager, så håller tummarna för snabb leverans i början på nästa vecka!

10. biomechanic

biomechanic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Igår (fredags) stod det på Expansys att de väntade på att packa/skicka min mobil (det var iaf så jag tolkade den ambiguösa särskrivningen "leverans klar") men nu på morgonen hade det ändrats till "vara levererad". Finns väl ingen chans i världen att DHL levererar på lördag va? Är bara så vansinnigt sugen!

11. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ingen aning om DHL levererar saker på helger, men om de gör det så får du den idag. ;)

12. CwL

CwL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Dhl levererar inte på lördagar i Göteborg iaf.

Beställde min vita i torsdags och den var i Göteborg 07:00 i fredags. Dock för sent för att levereras under fredagen så jag skulle få vänta till måndag. Men jag kunde åka ut till landvetter och hämta den själv så det gjorde jag men väl där så hade inte mitt paket kommit med i den containern det skulle varit med i så den var kvar i Leipzig. Hoppas verkligen den kommer på måndag för denna väntan tar livet av mig ;)

Dhl verkar ju vara snabba annars om dom inte gör nått misstag.

13. Gustenrocks

Gustenrocks Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Tar det inte lite på ditt hjärta att det sitter en massa tyska flyktingar i en container och leker med din sproilans nya Liquid?:P

14. illicit

illicit Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beställde just en svart från eXpansys. Jag betalade via bankgiro då jag i vanliga fall använder e-kort för internetbetalningar (har inget mastercard/visa) och processen att betala med kreditkort verkade krånglig (skicka in foton på legitimationer osv).

Processen kändes rätt smidig. La till deras bankgirokonto och fyllde i min referenskod som textmeddelande. Nu får vi väl se när jag får beställningen :)

15. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Nej, de har inte samma rutiner i hela landet! Om man bor där de har utrikes expresspaket går det så där smidigt! Bor dock 5km för långt bort och mitt paket har därför hamnat hos DHLs lastbilsfrakt och då får man glatt vänta på att de har ett ärende i närheten. De hade ju kunnat använda sitt inrikesnät och skicka paketet till sitt ombud där, men det gick inte. Mitt paket har varit i Sverige sen i onsdags och jag kommer troligen inte att få det förrän på tisdag (eller kanske på onsdag, beroende på hur de planerar att leverera paketet).

16. xfs

xfs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Fick mail igår från Madelene att uppgifterna jag gett om mitt Visa-kort (E-Visa) var felaktiga och att dom inte kunde dra kortet. Skapade ett nytt E-Visa-kort och skickade dom uppgifterna om detta, men inte fått något svar. Provade även ringa numret som uppgavs i mailet, men allt jag fick som svar var en fransk telefonsvarare (trotts att det var ett 08-nummer).
    Hoppas få svar så fort som möjligt från dom. Eftersom det är söndag idag är det kanske tveksamt att jag får svar idag, men imorgon iaf.

17. Oskar

Oskar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Står på hemsidan är telefontid endast är mellan 9-17 Mån-fre. Skulle tro att 08-numret är vidarekopplat till Expansys-Madelens telefon i Frankrike (hon har ringt från Frankrike dom gånger hon ringt till mig iaf)

Läste någon som skrev att man kunde betala med e-visa/e-kort utan problem med att skicka in kort på visa/leg. Stämmer detta? :)

18. ShibbY

ShibbY Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

La en beställning idag, fick bli den svarta. Blir första gången man testar Android men det ska nog gå bra :) längtar...

19. Nickemannen

Nickemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Apropå att betala med kort... Man behöver alltså skicka in en kopia på leg och visa-kort, eller är det ytterligare något man måste skicka med? Hos Expansy då.

20. biomechanic

biomechanic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

ett brev eller faktura också där det står din adress så att de vet att du bor där du bor...smula löjligt med tanke på hur lätt det är att fejka. Tror mest det är en formalitet