Problem: Svartlistad hos 3, skrattretande!

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av aframo, 9 jun 2012.

1. SaberBlade

SaberBlade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Hittade detta på Konsumentverkets hemsida.

Men du har helt rätt om att man hittar inget om att man skulle få en likvärdig produkt, om man endast tittar på själva lagtexten dock. Så, luddigt tycker jag. Kanske skulle ta och höra med Konsumentverket vad som verkligen gäller här.

2. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Kanske skulle göra en tråd specifikt för Konsumentverket och förtydliganden om lagtexten mm. Kanske inte just jag men nån som intresserar sig i frågan.

3. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo men ju har vi ju redan trådar som förtydligar vad man måste göra mot en säljare !

Enbart absoluta noobs som kan missa det !

4. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Tack för att du fasar in mig i noobfacket! Är du full eller?

Själv har jag inget behov av att läsa en slik tråd då jag jobbat som butikssäljare och även agerat kund vid ett flertal tillfällen. Har även suttit på utbildningar gällande konsumenträtt, iscensatta av mig själv i samarbete med konsumentvägledarna. Kanske kanske är det en anledning till att jag missat trådarna!? Jag har tillräckligt torrt på fötterna för min egen nytta

Har läst i ett antal trådar om konsumenträtt och där har du likt i denna tråd missat att hänvisa till dessa trådar. Har du just nyss hittat dem själv?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

5. mb-dape

mb-dape Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Nja, rättshaverist... Det är ju oftast personer som hakar upp sig på detaljer och är helt övertygade om att de har rätt och gör allt för att bevisa det.

Den här killen är ju bara ute efter att utnyttja "systemet", han sätter ut en annons på en Samsung SG3 och sen hittar han på olika fel på sina HTC One X för att han tror att han ska få byta till sig en SG3 och på så sätt tjäna lite pengar. Han skrev ju själv att det var enkelt att DOA en telefon trots att det inte var fel på den...

Om det var så att han hade köpt en HOX för att använda den själv och sedan fått flera dåliga exemplar hade jag kunnat ha lite medlidande, men när uppenbarligen letar fel (hittar på) för att få en annan modell som är värd mer på andrahandsmarknaden så tycker jag att det mest är patetiskt.

Carlis gillar detta.
  6. Carlis

Carlis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Efter att ha läst alla inläggen så är jag stolt över 3.
    Efter 5 doa ska den skickas till serviceombud.
    Klart de tror att du fuskar som du beter dig.
    Köp en Sgs3 och ta smällen på i ditt tycke dåliga val.

Har själv en Hox med 3's "t2 fight" abb. Skitnöjd utan doa.
    Låste upp och rootade min direkt.
    Vem behöver garanti?
    Den var ju gratis.

Köpte du din för 6 lax eller fick du den också gratis med abbet?
    Ligger haken i att du också har det billiga "t2 fight" abbet ? Därför vill du inte häva allt och köpa nytt med dyrt abb?

Sent from my Polar Bear in warp 9.3

Last edited: 17 jun 2012
  7. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 070

MINA ENHETER

Jag tror att i slutändan kommer olika konsument och medborgar förmåner strypas åt pga missbruk. Det har redan börjat med olika bidrag, sen här har vi till exempel DOA cirkusen exemplifierad här. Sen kolla forumen här när en ny lur kommer hur folk lägger in flera beställningar på olika håll för att gardera sig, sen avbeställer i sista ögonblicket. Sånt kostar distributörerna pengar, gissa vilka som får betala i slutändan?

8. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Det här DOA:andet har gått fullständigt överstyr. Och här på forumet verkar olika trådar piska upp såna stämningar att man undrar om man är ensam om att faktiskt behålla den telefon man köpt.
    Och all tid som läggs ned. Förutsatt att man har möjlighet så kan man jobba ihop en extra telefon på samma tid dessa klagomål tar i anspråk.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

9. aframo

aframo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hörru nötskal, det görs kontroller i butik innan den godkänns som DOA. Att anklaga mig för att hitta på fel...det är Patetiskt!
    Du kan börja med att läsa mina posts i DOA tråden innan du postar här igen, förhoppningsvis får du en bättre uppfattning.

DU: "Han skrev ju själv att det var enkelt att DOA en telefon trots att det inte var fel på den"

JAG: "DOA är enkelt, bara att klaga på något"

Det säger inte att mobilen inte har fel, utan att man kan klaga på något av de fel den har. Visst jag har sagt det tidigare, ogenomtänkt skrivet men din redigering av meningen är överdriven.

Ha det!