Svensk App - Inköpslistan

Diskussion i 'Applikationer' startad av Nikdroid, 26 maj 2011.

1. stn

stn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Jag gillar faktiskt iden men kokboken. Hängde inte riktigt med på hur du hade tänkt det men enligt mig hade det varit hur bra som helst om:

Steg 1: Man kan sitta och bläddra bland måltider och hittar man något bra så läggs det till i inköpslistan.
    Steg 2: När inköpet är slutfört och man klickar på Kokboken så får man två val, läsa recept på dom måltider man lagt till eller lägga till nya måltider till nästa inköp.
    Steg 3: Väljer man att man vill läsa recept så ska det finnas ett steg-för-steg recept hur man tillagar maten och även plats för personliga notiser.

Skulle passa mig (och säkert många fler) helt jävla perfekt :)

2. Nikdroid

Nikdroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har gjort en uppdatering till kokboken som gör påminner mycket om det du beskriver (man kan lägga till egna instruktioner för tillagning mm). Har även börjat titta på att göra någon typ av kalender där man kan planera in vad man ska äta vilken dag och eventuellt få in det i någon widget.

När det gäller synkning har jag förbättrat den för SMS och börjat titta på evernotes API för listdelning vilket verkar vara väldigt smidigt.
    Kommer dröja ett tag innan jag kan ladda upp en ny APK då jag väntar på ny grafik från bortrest vän.

3. MaXMC

MaXMC Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G3
    Ta en titt på Jamie Olivers 20 minute cookbook.
    Där kan man få ingredienserna efter recept eller efter vilken hylla de bör ligga på. Supperbra när man handlar

4. Nikdroid

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

De kan man i denna app oxå :P eller inte hylla men avdelning. Finns en annan tråd som handlar om shoppinglistor där du kan föreslå andra appar. Denna handlar om denna app och tips på hur den kan förbättras :)

5. TheEdge

TheEdge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Så fort jag öppnar ett recept i kokboken får jag felmedelande o appen dör!

Sent from my Desire HD using Tapatalk

6. Nikdroid

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ta bort och installera om den ifrån market. Databasen kan strul efter uppdatering

7. TheEdge

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tappar jag inte det som jag lagt in då?

8. Nikdroid

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jo tyvärr. Appen är som sagt i tidigt stadie och har en del flaws. Kan passa på att säga att den nya versionen kommer innehålla en hel del nya funktioner som exempelvis : lagra varunamn för att lätt kunna återanvända dom via autocomplete. Bättre sync via sms. lagra recept instruktioner. Kokboken kommer vara separerad från sparade inköpslistor (bra feedback från swedroiders). Ska även titta på om jag hinner integrera evernote för bättre sync möjligheter. Om någon har fler önskemål så ere bara skriva så.försöker jag få med det till nästa update

9. Nikdroid

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

La precis upp en ny APK med många av de features som folk efterfrågat. Tycker appen börjar bli riktigt bra nu. Läs under 1.2 för att se vad som är nytt.
    Version 1.3 är nu under utveckling (på den lilla fritid jag har :P) och kommer innehålla stöd för EverNote sync av listor och massa annat roligt.

10. TheEdge

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hej nu är jag tillbaka med lite gnäll/feedback igen!! :)

Såg att du delat upp lista o kokbok...bra där!

Dock känns det mest som du bara kopierar och sen gör två delar! I mina ögon blir det bara struligt och fel!

Du har nu 1 app med två halvbra delar istället för 2 olika riktigt bra appar!

Tex varför inte ha en riktig databas med alla produkter istället för den varianten du har nu? Då hade man kunnat gå in och bockat för det man ska handla istället för som nu...skriva allt som ska köpas!

En ännu viktigare bugg jag hittat är att de sparade listorna som man gjort inte går att använda vid själva handlingen! Vill man boka av en vara från en sparad lista så måste man ju ta bort den! Detta innebär ju också att när du handlat klart så har man ingen lista kvar eftersom den är tom! Hur tänkte du där?

Känns lite som fokus försvinner pga att du gör två saker samtidigt! och som jag redan sagt tidigare så blir det nog svårt att slå tex m.recept.nu!

11. TheEdge

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Förstod just hur man skall använda en sparad lista.....inte f#n var det logiskt!

12. Nikdroid

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Haha dude jag är en codemonkey ingen interaktions-designer :)
    Sorry om det är unclear men har du förslag på hur det kan förbättras är mina öron vidöppna :)

13. TheEdge

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ok tar det igen:

1. Appen heter inköpslistan! Slopa kokboken!

2. En databas med varor så man bara skriver in dem en gång och sen i framtiden bara går in och bokar för det man vill ha på sin lista.
    3. Möjlighet till att spara listor som tex baslista, helglista osv.

4. Dela listan med andra, gärna så man får upp dem i sitt egna program inte bara som sms...dock ha kvar sms...alla har inte andriod.

5. Ha kvar den vanliga funktionen med att man bockar av varorna eftersom de handlats....det ultimata vore ju om man kunde dela listan "live" i butiken med den man handlar med men förstår att det är krångligt!

Detta är de grunderna en bra shopping list app skall ha!

Enligt mig alltså! :)

14. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Eftersom kokboken mer är ett sätt för att snabbt plocka ihop en handlingslista (som faktiskt baserar sig på vad man ska äta) så tycker jag det är en bra idé..

15. TheEdge

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Kanske kan bli en bra addon men som det ser ut nu så tycker inte jag appen fungerar ens som inköpsliste program....därför tycker jag att han skall lägga den åt sidan ett tag!

Just nu känns det som båda sakerna blir drabbade eftersom funktioner kopieras från den ena till den andra!

Det är iaf min åsikt! Jag kommer gladligen med mer feedback men säg till om du ledsnar!

16. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Hittar inte appen på min Sensation :(

17. Nikdroid

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Okay, jag antar att du har uppdaterat till senaste? för där är Mina Inköpslistor separerade från Kokboken så då kan man bara ignorera den om man ej gillar den. Tanken är ju att du sparar listor du "brukar handla" i Mina Inköpslistor sen när du ska till affären sparar du de du vill ha till Inköpslistan (så kan man enkelt boka för och ta bort varor utan att bry sig om att listan blir konstig).

Personligen tycker jag det är rätt smidigt :D

Den borde finnas för sensation :S Om du ej kan söka fram den ligger den på plats 18 under "Mest populära betal-shopping appar listan".

18. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

När jag söker hittar jag inget, och när jag använder webmarket så kommer står det att den här appen är inte kompatibel med någon av dina enheter. Konstigt!

19. Nikdroid

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

android.hardware.camera
    android.hardware.telephony
    android.hardware.camera.autofocus
    android.hardware.touchscreen

Sen minimum 2.1 är det som ska krävas. Lite löjligt att den "kräver" att man har kamera och autofocus bara för att det finns som en liten liten feature i appen :P

20. tom

tom Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har precis provat appen och är nöjd.
    Dock saknar jag en liten grej jag hade i appen jag använde innan.
    När jag stryker över varorna jag köpt hade jag gillat om de flyttades ned till slutet av listan