Det gjorde det givetvis inte. Tog för givet att allt funkade bara för att jag kunde hämta hem mail. Men att surfa funkar inte...tilbaka på ruta ett
Slutligen, för mitt tele2 abonnemang fungerar allt (surfa, mms osv ) om jag gör som i guiden högst upp men inte skriver in något på server. Kanske kan hjjälpa någon.
Här kommer inställningarna för SpringMobil. Om det nu är någon mer än jag som har det Namn GPRS-tjänst Spring GPRS APN: data.springmobil.se IP-adress (behövs ej alltid anges): 213.088.184.41 Port (behövs ej alltid anges): 9201 Startsida: wap.springmobil.se Användarnamn: blankt Lösenord: blankt Namn MMS-tjänst Spring MMS Adress: mms.springmobil.se IP-adress (behövs ej alltid anges): 213.088.184.37 Port (behövs ej alltid anges): 8080 Användarnamn: blankt Lösenord: blankt Har dock inte lyckats få igång MMSen. Fattar inte varför.
Har försökt och försökt, starta om telefonen skriva in inställningarna om och om igen men lyckas inte skicka MMS med min magic.. har tele2 och snacka med deras support och berättade vilka inställningar jag körde med och de sa att de borde funka... Men gah!! blir tokig snart! Kom gärna med tips på vad jag kan göra testar gärna vad som helst!
Jag hade/har samma problem. Har själv spring mobil för tillfället och de ägs av tele2/comviq. Har säkert ringt in till kundtjänsten 7 ggr men de kan alltså inte hjälpa mig. Blir så less på att företag anställer vem som helst som kan prata för att "stilla" kundens ro. Efter mycket om och men så visade sig även att de hade gett mig fel värde på MMS-porten. Nu har jag lyckats ladda ner mms men inte skicka.
Då har du iaf kommit ett lite steg längre än mig... kan varken skicka eller ta imot... på tele2:s kundtjänst sa dem till mig att något måste vara fel på din telefon...
Har ni som har problem någon kompis/släkting/granne/bekant eller liknande som har möjlighet att låna ut sitt 3G-simkort till er? I så fall kan ni ju i alla fall bekräfta att telefonen fungerar som den ska genom att använda inställningarna för deras operatör.
Dessa inställningar fungerar inte för mig. Har inte lyckats testa om det bara är att skicka som inte fungera men gissar att det är lika på att ta emot. Ringde Tre och fick till svar att jag skulle kolla deras hemsida i slutet av denna vecka. Vet du att dessa inställningar fungera manny? Kör du någon app för att sända mms med?
Nej, jag har inte skickat ett enda MMS i hela mitt liv, så jag vet inte om MMS-uppgifterna stämmer. Datauppgifterna fungerar dock.
Om man skall köra separat inställningar för internet och mms.. hur gör man för att ha båda markerade samtidigt? kan bara välja en
Om du längst ner i inställningarna, på APN-type, skriver in --> mms så blir inte inställningsprofilen bockbar. Jag vet inte om detta är rätt sätt men det känns ju så. Testa det.
Jag stoppa i mitt tele2 kort och sen funka det.. alla inställningarna kom in i telefonen av sig själv MMS funkar finfint och Internet likaså. Dock verkar jag inte få HDSPA koppling förutom då jag skickar MMS.. annars är det alltid 3G.. skumt.
får du hdspa när du surfar? i såna fall tror jag man bara har hdspa när man använder internet... en spärr dom lagt in (spekulerar).
Nix, får inte HDSPA när jag surfar... bara när jag skickar MMS. Dessa inställningar kom in by default. Internet. Name: Tele2 Internet APN: internet.tele2.se Proxy: None Port: None Username: None Password: None Server: None MMSC: None MMS proxy: None MMS port: None MCC: 240 MNC: 07 APN type: Default MMS Name: Tele2 MMS APN: internet.tele2.se Proxy: None Port: None Username: None Password: None Server: None MMSC: http://mmsc.tele2.se MMS proxy: 130.244.202.30 MMS port: 8080 MCC: 240 MNC: 07 APN type: mms
ÅÅ jag vågade hoppas på att dessa skulle funka för mig.. men icke har du en Vodafone Magic eller en TRE Magic?