Är det nån som har nån aning om vad man ska ha för inställningar för Tango Mini? Jag ska byta abonnemang men eftersom jag har 300 spänn kvar på kortet så tänkte jag vänta lite.
De ägs numera av Tele2 men jag får det inte att funka med Tele2s APN. Min gamla mobil (3110 Classic) verkar man inte kunna läsa inställningarna på (hittar inget sätt att ändra dem manuellt, den verkar bara kunna ta emot via SMS och det funkar inte att få från Tango (de tycker jag har en mobil som inte går att surfa med...)).
Jag har för mig att Tango haft info om manuella inställningar på hemsidan förut men lyckas inte hitta dem nu...
Edit:
Hittade inställningar i en ännu äldre mobil, har fått del att fungera delvis.
För internet är det bara APN wap.tangomobil.com (i den gamla mobilen hade jag proxy 130.244.196.90, men det är ju samma som Tele2s gamla så jag provade utan den och det funkade).
(Det är dock bara 2G, men det var jag beredd på. Jag ska som sagt var bara köra detta tills jag gjort av med pengarna på kortet och sen byter jag.)
För MMS hade jag:
APN mms.tangomobil.com
Proxy 193.12.40.46 port 8080
MMSC mmsc.tele2.se
De använder alltså Tele2s MMSC, men inte samma APN och proxy.
Men jag är lite förvirrad eftersom i inställningarna i Heron så finns det två proxyfält, ett under APN och ett längre ner som MMS Proxy. Vilken är det som skall anges? Den första, den andra eller bägge samma??
Last edited: 12 april 2010