Sveriges Radio för Android - vilka features?

Diskussion i 'Applikationer' startad av ChristianSR, 5 jul 2009.

?

Är du intresserad av att se en SR-applikation för Android?

  1. Ja

    485 röst(er)
    96,8%
  2. Nej

    16 röst(er)
    3,2%
  1. KoktGrus

    KoktGrus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    SR Jönköping är det enda rätta :)
     
  2. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tänk på att vi med Android har ett stort problem med att streamen öppnas i Video player! och därför blir vi bägrensade till att ha skärmen på och playern ovanför allt (iphone style) .

    Symbian har nog inte samma problem , men det är klart att ni ska göra en app där också ( Nokia släpper snart en SDK där funkar det att porta Iphone app nästan direkt till symbian) men den kan få vänta lite, samtidigt som jag tror inte player problemet finns där.

    Allt handlar inte om pengar utan om principer och öppenhet också , Välj öppna standard så att det funker överallt och att det är lättare för andra att utveckla app till alla platformer utan att ni ska behöva göra det, varför inte ogg som Spotify har och det visar sig funka prima.

    Jag har nog inte energi att dra igång en debatt, men det finns mycket mycket man kan ta upp.

    Jag testade Listen och det funkar, ni kan faktiskt lägga ner iden med en podspelare , då det finns nu en app för live strömmar också så finns det inget behov längre att sr lägger sina pengar på vårt önskemål. Vi kan nog tacka er att ni väckte intresset i alla fall.
    ps. jag hoppas att denna app inte slutar fungera när ni ändrar format!
     
  3. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Faktum är att symbian har exakt samma problem. Men iaf på min e51 gick det att utnyttja en bugg för att komma runt det: när skärmen släckts i videospelaren så kunde man trycka sig till sin "home screen" och då fortsatte den spela.
     
  4. claesl

    claesl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns det möjlighet att få in Mix Megapol och andra webradiostationer?
    Hörde precis idag att Mix Megapol har fått en egen app för iPhone så det kanske
    är dags för Android också :)

    Testade SRPlayer 0.3 och den funkade bra. Svårt att se respons på playknappen bara annars var det snyggt med program och låtinfo.

    På min Hero finns det mer plats på höjden och informationen måste scrollas
    så man kanske kunde få den ytan skalad beroende på telefon om det inte finns
    planer på andra saker på den ytan.

    Bra jobbat!
     
  5. Hellberg

    Hellberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    SBS Radio hävdar i artiklar om deras iPhone-apps att de ska lansera motsvarigheter för bl.a. Android och Windows Mobile framöver också, så det ska väl vara på gång.

    Annars finns det inga android-apps som klarar windows media-streamar (som SBS använder sig av) direkt, men det ska väl vara på gång. Leadapps (som gjort appen A Online Radio) har publicerat en lite-version av "MMS Radio" som spelar windows media, men denna har bara ett fåtal fördefinierade stationer i sig och saknar möjlighet att lägga till egna, dessutom fungerar den ganska dåligt. Men förhoppningsvis blir den bättre snart.
     
  6. sundrik

    sundrik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2009
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag använder beyondpod idag. Men skulle gärna se sr app. Blir ju genast enklare att finna program. Man kan streama sr pods i beyondpod. Såg att ngn undrade det.

    Ett måste för min del är att kunna prenumera på pods. T.ex julkalendern nu. Samt att den söker själv när det kommit ny pod och ger notifikation. Även att man kan auto-downloada pods.
     
  7. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Nu ligger 0.4 av SR Player upplagd på market. Sök på "SR Player". Den har inte dykt upp på Androidlib ännu men så fort den gör det skall jag lägga upp länk dit också.

    OBS! Ifall man har 0.3 eller tidigare installerad måste man avinstallera först!

    Nya versioner komma läggas upp där från och med nu så ladda hem den från Market!

    Den har enbart stöd för deras live strömmar än så länge men projektet fortsätter ;-)
     
  8. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    LYSANDE!!!

    Har ju inte hunnit testat så mycket men detta verkar vara en fullträff, så enkelt men ändå snyggt & funktionellt. Älskar Widgeten, mest när den visar vad som spelas & kommer därefter, är lite si & så med det :)
     
  9. epin

    epin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2009
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Världsklass! Nu skulle jag bara vilja önska en autostart-inställning av en stream. Kombinerar man då SR Player med AppAlarm så har man en perfekt klockradio!! :)
     
  10. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Widgeten visar bara vilket program som är just nu och som kommer efter. Tyvärr så är det många kanaler som inte har någon info om detta, exempelvis de som bara spelar musik, som då ibland visar nuvarande och nästa låt. Detta är oftast alldeles för långa namn (P1 kan ju har halva uppsatser för nuvarande låt ;)) för att få plats i widgeten.
     
  11. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Det ligger i pipen att lägga till funktioner som sleep-timer och alarm....gäller bara att hitta tiden ;) Även om det säkert skulle fungera att använda AppAlarm eller liknande så kommer man vilja (i alla fall enligt mig) välja vilken kanal som den skall börja spela då programmet går igång vilket gör att det inte räcker med att köra igång programmer ifrån ett annat.
     
  12. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Det enda jag saknar just nu är fler P4-stationer. Stockholm intresserar mig inte nämnvärt...
     
  13. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Håller med ;). I dagsläget så stödjer inte den inbyggda mediaspelaren WindowsMedia strömmar vilket gör att programmet enbart kan spelar SR:s rtsp strömmar (som kör AAC). I dagsläget är det enbart P4 Stockholm som har rtsp ström. Våra kontakter på SR har dock meddelat att det är på gång med flera P4 kanaler i rtsp till våren. I nuläget är det dock tyvärr utanför för kontroll att lägga till övriga.

    Det jag kan lova är dock att så fort dessa kanaler finns tillgängliga via rtsp så kommer det komma en ny version på market ;).
     
  14. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ok.

    Har ett litet problem. Sedan jag förra veckan drog hem betan så får jag med jämna mellanrum upp ""Download succeded" (ja eller vad det står) som notifikation. Tänkte att detta skulle lösa sig när jag avinstallerade betan & drog hem den riktiga från market men inte då...

    Vet inte om detta beror på appen men hoppas på hjälp.
     
  15. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Det finns inget i nuvarande app som skapar någon sådan notification. Det är möjligt att en tidig beta ifrån Ponul gjorde något sådant men jag har aldrig sett det. Ifall du går in på "Applications" och" Manage applications", kontrollera så att du inte har flera "SR Player" som ligger och spökar.
     
  16. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Hittar tyvärr inget där...
     
  17. Golgo

    Golgo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Scheissbra jobbat, JDS!!
    Precis något sånt här jag själv funderat på att koda ihop men har inte fått ändan ur...
    Blir nog till att trycka in android sdk:t i netbeans när jag kommer hem ikväll, nu blev man rätt sugen på att knacka ihop ngt eget :)
     
  18. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Mycket underligt :confused:. Det är SR Player ikonen som kommer upp när du få de konstiga notifieringarna? Ifall du avinstallerar din nuvarande SR Player och du fortfarande får dessa så är det ju antingen ett annat program eller så hette den tidiga betan du installerade något annat. Tittar i exempelvis Astro och dess processmanager eller i Taskkiller så måste det ju vara något program som fortfarande snurrar som gör denna notifiering.
     
  19. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ska kolla över detta & läsa noten noggrannare nästa gång, tack!
     
  20. Vicelead

    Vicelead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2009
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det vill inte fungera alls för mig, bara buffrar i oändlighet..? Vad gör jag för fel?

    Edit >> Dessutom syns programmet inte i Adv Task Killer..?