Sveriges Radios Androidspelare

Diskussion i 'Applikationer' startad av ChristianSR, 18 jun 2010.

1. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Mycket konstigt...testade precis på en standard hero och desire utan problem. Det gäller alla kanaler och oavsett ifall du lyssnar på pod emellan?

2. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Jag slant lite med fingret och fick faktiskt direktsändningen att fungera igen!

De få kanaler jag "brukade" lyssna på hade jag lagt under Favoriter, detta för att slippa scrolla ner till rätt P4-kanal.

Nyss råkade jag komma åt ikonen "kanaler" med ett annat finger och när jag (i den långa) programlistan klickade på P1 så fungerade det bra att lyssna direktsänt.

Tillbaka till min lista Favoriter -> Direktsänt: Fungerar inte.
    Testar i den "långa listan med kanaler" igen: Fungerar finfint!

Tog bort alla kanaler under favoriter och lade tillbaka mina favoriter igen.
    Testar igen under Favoriter -> Direktsänt: Fungerar kanon!

Nu sitter jag och lyssnar på P4 Stockholm i mina blåtandlurar.
    Som jag har SAKNAT den här möjligheten!!!!

3. Fredriko

Fredriko Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kryss i taket, det löste saken för mig också! Jag har brukat gå direkt till "Spelare", men när jag tog omvägen om att bläddra i kanalerna så funkade det för mig med!

4. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Ah - Antar att Favorit-listan är URLer till strömmarna, snarare än referenser till kanal-listan? Försvinner en server och man har en URL som pekar mot den kvar i favoriter, lär det inte funka så bra... Stämmer det JDS?

5. Fredriko

Fredriko Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det låter iofs helt logiskt, men det förklarar nog inte problemet helt, för jag har inte använt favoriter alls...

6. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Databasen innehåller kompletta länkar till strömmar/filer när det häller live och enskilda avsnitt, andra favoriter är enbart id:n men där är api servern hårdkodad så går den ner så sitter man där oavsett.

Inte den bästa lösningen men sr har också gjort oväntat mycket ändringar i sina plattformar och de kommer komma fler.

7. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Har du gått direkt till spelaren och du inte bytt kanal sedan byte av servera så är det ändå fel adress eftersom detta sparas, så löste det sig genom att gå via kanallistan så är det samma problem.

8. yeppeyump

yeppeyump Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Jag hade tidigare Legend och widgeten fungerade utmärkt. Nu har jag Desire Z, och widgeten hänger sig. Efter att lyssnat på tex P3 så visar widgeten efter ett tag P1, samtidigt som widgeten den hänger sig.

Sent from my HTC Desire Z using Tapatalk

9. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Låter som om servicen blir dödad. Du har inte ställt in i inställningarna att servicen skall stängas av då du gör "exit" i programmet eller det är inte så att du har någon app som "rensar bort oanvända program" som på så sätt dödad servicen?

10. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Min widget har aldrig hängt sig, men knappen är alltid varit väldigt dålig respons i. Ofta får man klicka flera ggr innan den svarar. Det är lite irriterande när man snabbt ska stoppa uppspelning. Spotifys widget ligger bredvid och den fungerar alldeles utmärkt, så jag ser inga rimliga ursäkter för detta..

Appropå paus/play så skulle jag gärna se att den funktionen funkade även mot mitt bluetooth headset. Inställningen "Play/Stop knapp" fungerar ej..

Att den återställer sig till P1 när man inte spelat på några timmar har jag upplevt i tre olika androidversioner, alltid utan taskkiller och med inställningen att den inte ska stoppa tjänsten. Jag har tidigare efterfrågat att den ska spara position/kanal (för offline/live) när man trycker på pause och återställa till den positionen istället för P1. Har du hunnit titta nåt på det JDS?

Keep up the good work!

11. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Ifall servicen dödas så sparar den undan kanalen den var på och när den startas igen så skall den ta fram det igen, detta har varit implementerat ganska så länge.

Vilken version av "Sveriges Radio Play" använder du?

12. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Det var en nyhet för mig!

Jag kör senaste från market (1.1.2) och det har vart samma sak med varenda version..

Jag brukar iofs inte lyssna "live" utan endast podradio (både streamat och offline) och då brukar den återvända till P1 under arbetsdagen så att jag måste hoppa runt en massa för att hitta tillbaka till rätt ställe igen..

Är väl svårt att skicka en logg på eftersom man inte märker när det händer utan först senare.. Om du har några andra ideer om felsökning så ställer jag gärna upp!

13. yeppeyump

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Din förklaring är nog exakt samma sak jag försökte säga från början :P
    Widgeten ställer om sig till P1 efter ett antal timmar, alltid P1 vid omstart.

Sen kan det vara som du säger, att knappen är seg, och inte widgeten som hängt sig, vilket jag upplevde först. Ska hålla extra koll (skaffade Desire Z i förrgår bara...).

Jag kör inte heller med ngn Taskkiller och inställningarna i appen stämmer. HTC Desire Z, 2.2, senaste version av spelaren från Market.

Tack på förhand!

14. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    404
    Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    Jag har stora problem med att sändningen hackar när man kör direktstreaming. Fruktansvärt irriterande och så pass mycket att appen tyvärr blir oanvändbar. Mycket tråkigt tycker jag.
    Arbetskamraten och jag lyssnade på samma hockeymatch och i min SGS hackade och den låg ca en minut före i sändningen jämfört mitt hans frukt-tele som det flötpå. Kan det ha med buffringen att göra? kan man inte fixa så den buffrar upp lite mer?!
    Har samma problem på både 3G och wifi. Ibland fungerar det hyfsat men tyvärr ytterst sällan.

15. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag är, i Android versionen, tvungen att använda helt andra strömmar än vad iPhone gör. I iPhone så kan man använda deras "råa" AAC strömmar som dessutom finns i tre olika bitrates. Medispelaren i iPhone tillåter även dig att ställa in buffertstorlek. Medispelaren i Android har stora brister och har även haft en hel del buggar (som buggen som gör att i version 1.5-2.1 går det inte att spola), den klarar inte råa AAC strömmar (appen använder istället rtsp strömmar) och man kan inte styra buffertstorlek. Alla dessa faktorer gör att den kräver rätt så bra uppkoppling för att det skall flyta på bra.

Det verkar även skilja endel mellan telefonerna och personligen har jag aldrig haft några problem med att den tappar synk på min N1:a.

16. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

När du säger omstart, menar du omstart av telefonen eller av appen? Jag kan stänga av appen både utan att stänga av tjänsten eller inte och den behåller kanalen den var på.

Det verkar dock som det är någon form av underligt garbage collection. Den sparar undan kanelen då tjänsten passerar "destroy" och tar tillbaka den vid "create" så den måste starta tjänsten utan att passera "create" och istället använda initvärdet av variabeln. För min del tog det mer än ett dygn innan detta hände dock, men det beror ju självklart hur mycket som telefonen anser den behöver rensa bort.

17. yeppeyump

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Med omstart syftade jag på omstart av telefonen. Alltid P1, likaså efter ett par timmar, då visar widgeten P1 igen.

Igår lyssnade jag på P3, men widgeten visade P1 (hängt sig)?

*** Skickat från min HTC Desire Z * * *

18. malkus

malkus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Loopande buffring

Appen fastnar i buffringsläge.

Buffrar från 0 till 100%, sedan börjar den om. Kanalen sätter aldrig igång. Detta händer både via 3G och WiFi.

Jag såg att flera i tråden hade problem med att buffrandet fastnade på 0% och aldrig kom igång men hittade inte just det här problemet.

Telefonen är en LG Optimus One P-500, OS 2.2 Froyo.

Jag råkade först installera gamla "SR Player" men avinstallerade den och installerade sedan "Sveriges Radio Play". Kan detta vara en del av problemet?

19. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    404
    Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    Tack för en bra förklaring. Hoppas att mediaspelaren i android blir bättre med tiden då. Eller att min mobil blir bättre :-) Har faktiskt för mig att det fungerade mycket bättre på min gamla htc magic...

20. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag har ju även lite säkra källor som tipsar om att nästa version av appen kommer ha möjligheten att ställa in tre olika bitrates även för för de strömmande rtsp sändningarna ;)