Sveriges Radios Androidspelare

Diskussion i 'Applikationer' startad av ChristianSR, 18 jun 2010.

1. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    404
    Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    aha, låter kanon :-)

2. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

En annan konstig sak, som förhoppningsvis beror på SR och inte på apen.

Testa följande:

1. Starta Sveriges Radio play och välj Kanaler -> P1. Nu står det buffrar och inget händer.

2. Gå till Kanaler -> valfri annan kanal, t.ex. P3. Buffrar och så fungerar det. Helt ok!

3. Gå till Kanaler -> P1. Buffrar en stund och fungerar sedan perfekt.

Fråga: varför går det inte att starta P1 direkt utan att först starta någon annan kanal först?

HTC Desire, FroYo och senaste versionen av appen (så klart).

I övrigt så är jag bara jättenöjd!!!!!!

3. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Märker liknande fenomen, fast med P4 GBG, som aldrig kommer förbi "Buffrar" senaste dagarna. P3 funkar som nämnts utmärkt.

4. Spooky

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Får samma problem, men jag får inte ens igång P4 Göteborg.

5. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag får samma problem på P4 göteborg. Jag har felanmält. SR ändrade sitt channel API i tisdags och det verkar som något har blivit fel på vissa länkar.

Jag återkommer när de har löst problemet.

6. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Anade att det var nå't åt det hållet. En app slutar inte funka så där från ena stunden till den andra bara.

7. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

De har lagt info på förstasidan. Tyvärr så har de ingen där som kan fixa det förrän på måndag. Felet är väldigt litet men ack så viktigt, det är ett "P" där det skulle vara ett "p". Ett gammalt "cut & paste" fel helt enkelt.

8. Spooky

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

JDS: Bara så du vet. Det är mycket uppskattat att du kommunicerar så bra och tydligt med oss användare. Man har överseende med mycket bara man vet vad som är fel samt att det kommer åtgärdas.

Jag tar mig friheten att använda den här tråden som "Det goda exemplet" i olika sammanhang!

9. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Tack! Det värmer :) Jag vet att endel anser att det inte händer lika mycket nu när mitt samarbete med Sveriges Radio är lite tätare än i början men det jag kan säga är att det händer en hel del men det är tyvärr mycket som inte syns så mycket för användarna. Det har under hel året jobbats väldigt mycket med byte och test av nya ljudformat, olika bithastigheter och stora förändringar i plattformar. Det har även arbetats en hel del med API:t och det jobbet kommer att fortsätta. Vi, eller i alla fall inte jag ;), har inte glömt bort önskelistan och jag hoppas kunna beta av dem en efter en med tiden, ha tålamod!

PS. Kan meddela att "P4 Göteborg" nu fungerar igen!

10. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kan bara instämma med Spooky. Vad ni än har gjort så funkar min player bra nu igen. De bekymmer som jag nämnt i ett antal tidigare inlägg i tråden är som bortblåsta.
    Sr player är tveklöst min mest använda app.

11. GuW

GuW Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har problem med både SR play och SVT play att det streamar i ganska exakt 5 minuter, sedan stannar det, buffrar, och slutligen får jag upp ett meddelande om att telefonen inte har någon kontakt med servern.

Jag antar att det är jag som har fipplat till någon inställning någonstans, men jag hittar baske mig inte något fel.

Telefonen är en Desire fullt uppdaterad, jag har provat att installera om bägge apparna, felet kvarstår. (jag har Halebop, om det kan vara till någon förklaring)

12. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Får du samma beteende oavsett ifall du kör både via Wlan och 3G?

13. GuW

GuW Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har faktiskt bara kört över WLAN så vitt jag kan komma ihåg, jag kan ju prova att kära en stream över 3G

14. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Appen har idag inte en Wifilock vilket innebär att android stänger ner wifi när den släcker skärmen. Du kan ställa in att den inte skall göra detta (finns rapporterade problem på vissa enheter) och det finns appar sm förhindrar den från att göra detta. Detta är en strömbesparingsfunktion.

15. Spooky

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Det går fortfarande inte att lyssna på P1 strömmande utan att först starta någon annan kanal.

Antar att detta beror på SR, men vill ändå rapportera in det.

HTC Desire Froyo med orginal rom.

16. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Nja, det är både mitt och deras fel ;) Appen står på P1 pga en garbage collection som gör att den går tillbaka till ett standardvärde som alltid varit P1. Detta standardvärde innehåller bla kanalnamn men även länk till strömmen som nu när SR bytt strömmar helt enkelt är fel. I nästa version så har jag löst buggen med garbage collection som gör att den aldrig kommer gå till standardvärdet i andra fall än då man installerar om. Jag kommer även ändra länken i standardvärdet så att det fungerar även vid en ominstallation eller rensning av appen.

17. GuW

GuW Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Aha, så det kan räcka med att ställa upp tiden för skärmsläck, alternativt hitta inställningen att den inte ska stänga WiFi.

Fast jag har ju kört den på sladd, och den är inställd att inte släcka skärmen då?

18. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Det finns tre inställningsnivåer:
    * Never
    * Never when pugged in
    * When screen turns off

Den sista är standard. Du hittar den på "Wireless & network"->"Wifi settings" och tryck sedan på meny och välj advanced. Där har du Wi-Fi sleep policy. Vissa har antytt att detta inte fungerar på Nexus One och det kanske är samma sak på Desire.

19. yeppeyump

yeppeyump Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Jag hade 5 min problemet med en tidigare router. Jag köpte en ny av flera anledningar, och allt fungerade perfekt med den nya, detta utan att jag ändrat någon inställning i luren.

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=7850

20. GuW

GuW Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har samma router som du hade problem med, så då kanske mysteriet är löst, jag ska prova på lite andra ställen där det sitter andra routrar innan jag fortsätter att anklaga apparna (vilket jag ju egentligen inte gjorde)

Men eftersom övrig internet-trafik flyter bra över den routern undrar jag ändå om inte apparna streamar över någon konstig port som routern av någon anledning tidsbegränsar?

Jag "ärvde" routern av tidigare hyresgäst, med inställningar och allt, och har inte någon instruktionsbok så jag vet inte ens hur jag tar mig in i inställningarna.

Jag har inte ens någon aning om vilka inställningar jag ska ha mot leverantören, så jag vill ogärna gå in och resetta/bråka med routern så länge det fungerar.