Sveriges Radios Androidspelare

Diskussion i 'Applikationer' startad av ChristianSR, 18 jun 2010.

1. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Får väl också stämma in i denna kör. Har skyllt på att jag kör Gingerbread på ur-androiden, men kan det vara ett generellt Gingerbread-problem? Funkar fint i någon minut, för att sedan tystna ca 10 s, 1 minut igen, tyst en stund, osv. Förr eller senare kraschar programmet. Samma effekt om jag går direkt på strömmen via m.sr.se och lyssnar via mediaspelaren - Alltså inget specifikt problem med appen, snarare med mediaplayer.

Cybermarre gillar detta.
  2. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Eftersom problemet även är då du lyssna via deras hemsida så är ju tyvärr problemet relaterat till GB, alternativt GB i kombination med RTSP. Oavsett orsak så är det ju jävligt illa ifall de ännu en gång infört buggar i mediaspelaren!!

Finns problemen även på en Nexus S med 2.3.3, någon som vet? Logcat dump eftersöks i sådana fall.

3. ZilverZurfarn

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Vad jag kan se, loggas detta, när spelaren tystnar:
    Kod:
    D/SverigesRadioPlayService(11004): PlayerService onCompletion!

I/SverigesRadioPlayService(11004): Not stopped restarting !!
    /Mats

4. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

När man får ett "OnCompletion" så indikerar detta att medispelaren anser att strömmen har nått slutet, dvs att servern meddelat att detta var det sista paketet. När man lyssnar på live så skall detta aldrig kunna hända och därför så initierar man mediaspelaren igen och startar. Frågan är hur/varför ett "OnCompletion" händer!?! Det framgår inte ifall man kan få det ifall bufferten töms och den inte lyckas fylla på men då tycker jag man borde få ett error istället.

Kan du se medispelarens loggar innan detta ifall den buffrar som den skall eller har det hänt något innan detta händer som gör att den slutar buffra?

5. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Bra jobbat JDS, den senaste uppdateringen var riktigt nice. Har ett önskemål till SR som du kanske kan framföra och det är att de gärna anger recent changes när de uppdaterar appen. Alla kommer inte söka sig till SR:s hemsida för att ta del av det.

Edit: En fråga till vet du om honeycomb stöder rena ACC-strömmar?

Last edited: 24 feb 2011
  6. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Nu är jag ju dock medveten om att de Gingerbread romar som är ute nu saknar lite "riktig" kod då Google inte släppt Nexus one uppdateringen förs nu. Så det kan hända att det magiskt fixar sig i och med att utvecklarna fått tag i den "riktiga" koden för Nexus one. Dock funkade det hur fint som helst med custom rom på 2.2, var först vid 2.3 som problemet började, och jag upplever det som att det bara är livesändningarna som spökar. Får dubbelkolla lite senare.

Så vi får väl försöka samla så mycket information som möjligt och försöka avgöra om det är en officiell bug i 2.3, eller om det beror på custom romar som kör lite blandat.

Har vi några Nexus S användare som kan testa? hoppas n1 2.3 kommer snart!

7. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Det snackas lite om AAC men jag är inte säker och jag är nog tyvärr tveksam. Det hade varit skönt att slippa RTSP men majoriteten kommer ha 1.6-2.X bra länge och då får vi leva med AAC paketerat i RTSP.

8. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Angående changelog så gjordes en för det stora släppet igår men i de akutfixarna som gjordes så skrevs ingen changelog. Jag har framfört önskemålet det kommer läggas in för 1.2.2 så det framgår vad som hänt i 1.2.X

9. ZilverZurfarn

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Det är som att leta i en nål i en höstack - Vad ska jag titta efter, förutom loggningar från SverigesRadioPlayService ? Kan inte se något misstänkt innan detta vid en snabb titt.
    <edit>: Jo!
    Kod:
    E/ARTSPConnection(  140): Server unexpectedly closed the connection.
    bara några rader innan.

Last edited: 24 feb 2011
  10. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Ja det ser ju onekligen ut som en väldigt stor bov!! Det är ju klart svårt för appen att hantera detta på något annat sätt än att starta om strömmen ifall servern stänger ner kopplingen! Frågan är ifall det är systemet som på något sätt stoppar strömmen och det är ett följdfel eller det verkligen är så att deras mediaserver ballar ur. Det skulle klart förklara varför detta felet har ökat efter att de bytt server. Antingen är det den nya servern som tycker något är fel eller är det helt enkelt att den inte klarar lasten. I dagsläget så startas närmare 2miljoner strömmar, varje månad av Sveriges Radio Play (iPhone+Android) så belastningen är ju inte jätteliten.

11. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Dåliga nyheter gällande Android 2.3! Det finns en officiell buggrapport rörande AAC över RTSP som gör gällande att detta är förstört i 2.3. Rapporten kan ni hitta här.

Det gör att ifall man har en Nexus S med 2.3 eller använder en ROM med 2.3 så finns det stor risk att live och sändningar inte fungerar! Poddavsnitt är MP3-filer över HTTP och påverkas inte av denna buggen.

Jag hoppas verkligen att denna buggen inte finns med i 2.3.3!

Eftersom appen använder mediaspelaren i Android så är det utanför min kontroll i dagsläget.

12. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Synd men då fick jag iaf en anledning till att det inte fungerade för mig heller

13. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

......blir bara så jävla trött. Hur är det möjligt att ett så stort företag inför så stora buggar i sin mediaspelare. Först spolbuggen och nu denna......:mad:

14. yeppeyump

yeppeyump Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Ett litet problem noterat...

Jag får FC ganska ofta när jag försöker spela ett nedladdat avsnitt. Oftast hjälper det att radera o tanka igen, men det kan också hjälpa att bara försöka spela avsnittet igen.

Stock ROM 2.2.

*** Skickat från min HTC Desire Z ***

15. Ruscam

Ruscam Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Är detta rätt forum för att föreslå en förbättring?

Kan erkänna att jag inte läst igenom resten av tråden, men då funktionen inte finns idag så vill jag kolla om det är möjligt att få till.

När jag lyssnar på podsändningar via SR player så händer det att telefonen tappar sändningen (ofta i samband med inkommande samtal). När detta händer så börjar sändningen om och det är ett helsike att trycka på den lilla listen för att komma dit man tidigare var.

Skulle det inte gå att lägga in en funktion där man kan skriva in till vilken tid i sändningen man vill hoppa? När man trycker på listen har den en tendens att hoppa 4-5 minuter i taget vilket är lite frustrerande.

MVH
    /Marcus

16. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Låter väldigt mysko. Har det alltid varit så eller enbart i den nya? Hur gör du exakt när det inte funkar, försöker du lyssna direkt efter det är nedladdat, direkt när du startat appen eller på något annat sätt?

Vore väldigt tacksam ifall du kunde skicka en Logcat dump när det händer så kan jag säkert hitta en lösning på problemet, själv har jag tyvärr aldrig set felet.

17. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Det är helt rätt stället för förbättringar och man kan även skicka mail till SR. Din önskar är väldigt vanlig och jag tror jag svara på den rätt så många gånger.

Vi inkommande samtal så skall appen enbart pauas och då automatiskt återgå till där den var. Jag testad det precis på min telefon med 1.2.2 och det fungerade utan problem. Funkar inte detta på din?

Ifall den däremot har tappat synk eller något annat problem har uppstått så att mediaspelaren måste initieras om så spolar jag inte fram till där jag var. Anledningen är helt enkelt att spolning idag inte fungerar på en stor del av telefonerna pga en bugg i Android ifrån 1.6-2.1 (ibland även i 2.2).

18. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Den officiella 2.3.3 är här och jag har goda nyheter! Buggen med trasig AAC över RTSP som verkar funnits i Nexus S med 2.3 är inte längre kvar. Uppdaterade precis min Nexus One till 2.3.3 och det verkar som att allt (i alla fall vad jag snabbt hunnit testa) fungerar som det skall i Sveriges Radio Play.

Man får inte längre någon procent när den buffrar vid live lyssning men strömmen kommer igång och fungerar, även podd, nedladdning, offline och sändningar fungerar.

19. yeppeyump

yeppeyump Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Kan vara falskt alarm!

Jag avinstallerade och installerade (borde jag testat från början, sry!). Efter det har jag inte fått ngn FC, återkommer om det dyker upp igen!

Kan iaf meddela att det var efter uppdateringen, hände ej innan. Letade upp ett program, långtryckte, sen "ladda ned". Därefter favoriter och klickade på det nedladdade programmet jag vill lyssna på, då FC ibland.

Men som sagt, just nu lugnt igen :D

Last edited: 25 feb 2011
  20. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Bra att det löste sig med det verkar som om det finns något problem då flera rapporterat FC problem. Tyvärr så får jag varken supportmail och har inte möjligheten att se felrapporterna i Market då SR har kontot numera.

Eftersom det verkar som det löste sig när du ominstallerade så skulle jag gissa att det är något problem med DB uppdateringen. Får du problem igen så hör av dig.