Sveriges Radios Androidspelare

Diskussion i 'Applikationer' startad av ChristianSR, 18 juni 2010.

1. Zawaq

Zawaq Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Samsung S22
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Får bara en vit sida i aLogcat.
    Fungerar inte att lyssna live. Buffrar upp till hundra, sedan börjar den buffra om.

Vet att det funkade att lyssna live innan.

2. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Ifall inte aLogCat heller fungerar så är det ju lite jobbigt att få en dump. Finns säkert andra appar som gör samma sak men ifall nu din custom ROM har något underligt för sig så kanske inte det hjälper.

När du säger att Live funkade innan, var det innan du tryckte in 2.2 eller förra versionen av appen?

3. Zawaq

Zawaq Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Samsung S22
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Skickar dig ett PM med en logg från catlog, hoppas att den loggen kan bringa klarhet.

Jag har för mig att det har funkat i en annan version när jag hade 2,2, men jag kan inte svära på det.

Last edited: 1 mars 2011
  4. smyran

smyran Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker att sedan jag fick Gingerbread på min N1 så har SR playern börjat strula. Den slutar spela efter någon minut men det står inget om att det buffrar. Ibland kommer den igång igen men ofta har den hängt och kräver en forcerad nedtagning. Jag har rapporterat via den inbyggda felrapporten ett par gången denna vecka.

Innan jag fick Gingerbread så var det inga problem.

5. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Ja, det är mest om Gingerbread och de nya buggarna som lyckats introduceras i Android MediaPlayer som den senaste veckans inlägg här handlat... ;)

6. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag har fått låsning av hela telefonen, utan att sveriges radio play är igång, ett par gånger sedan jag fick GB så något är inte riktigt helt ok. Har fått starta om hela telefonen i de lägerna. Om det är någon app som orsakar det eller något i GB är svårt att säga.

När det gäller sveriges radio play så verkar man inte längre få korrekt "OnBufferUpdate" ifrån medispelaren så den skriver inte längre ut hur många procent den har buffrat men den kommer igång och spelar när jag har testat.

Jag skall se ifall jag kan få några freeze loggar ifrån SR för att se ifall man kan få någon ledråd men risken är att GB fortarande inte är helt stabilt :(

7. smyran

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, risken är väl att det är ett OS problem i grunden. Jag har också fått göra en kraftreset på min telefon ett par gånger.

Det stämmer det du skriver att buffringen inte räknar upp numera. Den går från "Buffrar" till att spela utan någon feedback.

Jag får känslan att spelaren hänger i väntan på att buffringen ska bli klar. Ungefär som om att inga events hanteras under tiden. Sedan när buffringen är klar så svarar den igen. Må hända beror hängningarna i SR spelaren just på att det behöver buffras och sen är det som du säger knas med mediaspelaren så SR spelaren ligger och väntar på ett event som aldrig kommer och under tiden hanteras inga andra event heller.

Hur som, jag uppskattar verkligen spelaren och det verkar som om problemet är tillräckligt förkommande att det blir en lösning så småningom. :)

8. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

I och med att den inte längre visar hur långt den har buffrat så finns risk att användaren tror att appen hängt sig. När det gäller spelaren så kommunicerar man asynkront med Androids mediaspelare så den skall inte kunna "hänga" sig på det viset.

9. smyran

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag förstår.

Jag har ingen koll på hur Android bedömer huruvida en app har hängt, jag får iaf. rätt ofta upp dialogen om att playern slutat fungera nu sen uppgraderingen till Gingerbread.

Om SR playern konsumerar mediaspelaren asynkront och mediaspelaren är den som hänger så kanske det mot operativet rapporteras som att det är SR playern som hänger när det egentligen är mediaspelaren som är boven i dramat.

10. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Oavsett vad som hängt sig så är det ju illa och man bör titta på det sen är ju frågan om jag kan lösa problemet. Är det en "bugg" i GB så är det ju troligen svårt om det inte finns någon enkel workaround.

En fråga: Låser den sig oavsett vad du lyssna på eller hur (podd/live/3G/Wifi)?

Last edited: 2 mars 2011
  11. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Nu när jag kör 2.3.3 så får jag också problem med att den spelar en liten stund för att sedan behöva buffra igen.

Jag körde aLogCat och tittade i loggarna för att se vad som händer och det som händer är följande:
    E/ARTSPConnection( 68): Server unexpectedly closed the connection.

Jag ser inga underligheter innan dess så frågan är varför streaming servern stänger ner kopplingen.

12. luckeb

luckeb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Ser samma här (med A 2.3.2 & senaste player). Men det såg jag inte tidigare i veckan, utan det beteendet är nytt för idag. Har SR pillat på servern/servrarn?

13. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag vet inte, skall skicka loggen till dem, jag tror tyvärr snarare att mediaspelaren har ändrat sitt beteende mot servern och antingen sker någon form av timeout eller så tycker servern att något är fel.

14. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Det tycks ju dessutom som om det är något fel på AAC+ också, i Media framework. Kan inte Google köpa nå't företag som kan få ordning på de här bitarna? De är trots allt rätt centrala i ett tablet/smartphone-operativ...

15. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

För varje version av Android jag kört på så är det olika namn på medispelaren så antingen är det ett nytt företag varje gång som får chansen med nya buggar varje gång :(

Last edited: 2 mars 2011
  16. luckeb

luckeb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Min Android version och mediaspelare har inte ändrat sig på ett par dagar utan de är samma som tidigare under veckan - men beteendet nu är iaf nytt.

17. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Nytt som i att den får buffra om stup i kvarten?

18. luckeb

luckeb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Exakt

19. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Testade precis på en Desire med stock 2.2 (nya versionen av appen) och där fungerar det fortfarande så för mig var det definitivt övergången till 2.3.3 som gjorde att det slutade fungera....om det inte finns någon annan gemensam faktor för oss som har detta problemet...operatör, annan app...??

20. smyran

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För mig var det också definitivt 2.3.3 som fick det att sluta fungera.

Min binärversion av SR Play appen är: 1.2.2

Operatör är tre och det är en Nexus One.