Sveriges Radios Androidspelare

Discussion in 'Applikationer' started by ChristianSR, Jun 18, 2010.

1. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har en fråga om inställningarna och funktionen för "Beteende för stäng av". Att den inte ska kombineras med widget är ju svårt att missa men hur funkar det ihop med användning av alarm?
    Kan jag checka den rutan, dvs få det till "stoppar tjänsten" utan att alarmet ballar ur?

//dl

2. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det spelar ingen roll ifall du stoppar tjänsten eller inte.

Inte ifall du har widget heller längre. Widgeten kommer dock starta servicen igen men den är "tom" och gör enbart något ifall man har en liven kanal och ställt in att man skall hämta program-info vid pausen.

Då allt är "dödat" skall alarm ändå starta då detta går via alarm-manager. Det är därför appen behöver rättigheten att veta när telefonen bootat klart, för att registrera eventuellt alarm igen.

200dl likes this.
  3. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Anledningen att jag undrar är att alarmet har strulat igen. Denna gång efter att Samsung släppte en uppdatering till SGS. Den de kallar för 2.2.1, JS7. I stort har den gjort underverk för luren men...

Jag drog ner den och gjorde en wipe. Jag har inte formaterat sd-kortet så SR mappen finns kvar inkl. favorites.xml
    Installerade om SRplayer från min backup. Larmet funkade inte morgonen efter.
    Avinstallerade playern och tog ner den igen från market. Larmet funkade inte.

Det skumma är ett den inte vill på morgonen. I förrgår gick den inte alls upp. I går var den uppe men spelade inte. Dvs. jag såg ikonen uppe på rullgardinen.
    Om jag däremot ställer in larmet 2 minuter från nu, stänger appen, släcker skärmen och lägger ner luren så kommer det att fungera. Jag har provat flera gånger både igår och idag.

Jag funderar på om det kan ha blivit någon konflikt eftersom det första jag gjorde efter ominstallation var att ställa in mitt vanliga alarm. Därefter hittade jag funktionen "importera favoriter" och gjorde det.
    Jag ser inget om alarm i favorites.xml men kan det ändå vara så att två larm ligger på samma tid och stökar till det?
    Kan jag i så fall rätta till det på något vis?

4. smyran

smyran Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan bekräfta att det verkar löst hos mig med.
    2

5. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Trevligt och tack för din testhjälp och feedback!

6. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Ja, det strömmar på utan avbrott. Dock har jag små "hack" då och då (lyssnar man på musik, låter det som om trummisen tappar takten lite emellanåt), men jag skyller det på förhistorisk hårdvara.

7. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Haha.....ja när skall du byta ut din gamla telefon Mats, dags för en dual-core kanske? ;)

8. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    OT: Bra fråga! Var lite sugen på en Meizu M9 ett tag, men... LG 2x är inte fel, men fysiskt tangenbord vill jag ha för de pengarna. Dezire Z låg bra till ett litet tag, men vem vill ha en 800MHz-maskin idag? Å när dyker första LTE-luren upp? Många frågor. Få svar.
    Och sanningen att säga: Gamla G1-an har aldrig varit så så snabb och pigg som nu med 2.3.3

9. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det du kan testa är att byta till en annan kanal, stäng av och sätt på larmet och sedan välja den kanalen du vill ha och igen stäng av och sedan sätt på larmet igen så finns det ingen risk att någon felaktig gammal url är satt i alarm hanteraren.

10. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

God morgon. Det verkar ha gjort susen. Tackar!

11. MarcusDaze

MarcusDaze Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag provade på denna app igår och låg och lyssnade på hockeyn runt 8tiden, det fungerade lysande i typ 5min sen så låg det bara och buffrade.. lyssnade via 3g nätet och hade full mottagning hela tiden. Jag provade att starta om appen, avinstallera och installerade igen. Inget fungerade, vad kan felet vara?

12. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ser att du har 3. Samma här och de verkar ha haft problem på sistone. Jag har fått extremt dålig fart på 3G när jag har mätt de senaste veckorna.
    Nu snackade jag med 3-supporten och de sa att deras nät är rätt hårt belastat i hela landet men särskilt i storstäderna.
    Ladda ner speedtest eller bredbandskollen och se vad du får för resultat.

Jag har också märkt att SR-player hackar som tusan mellan varven men då har det varit i samband med dålig fart på datatrafiken.
    Du kan ju testa att sänka ljudkvalitén till låg och se om det hjälper.

Last edited: Mar 15, 2011
  13. MarcusDaze

MarcusDaze Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag gjorde ingenting men nu fungerar den iaf, måste ha varit som du skrev, hög belastning i 3's nät :)

14. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för att du återkommer med feedback på ditt problem! Det är väldigt intressant ifall detta skulle kunna vara förklaringen på att vissa har problem med ständig buffring trots full 3G täckning. Alla problem som är slumpmässiga och som kommer och går är alltid väldigt svåra att felsöka så all information kring vad som kan orsaka dem mottages tacksamt.

15. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Får jag fråga vilken storstad du befinner dig i?

16. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Sthlm. Här har det varit helt hopplöst de senaste veckorna. Särskilt i T-banan och liknande ställen där man kan tänka sig att det finns mkt folk som pillar med sina smarta telefoner. Mätte upp 0,35 Mbit/s nedströms härom dagen. Och då har jag deras största datapaket... På kollektivtrafiken i rusningstrafik kan jag inte lyssna på SRplay ens med lägsta bitraten. Det hackar så mkt att det är olyssningsbart.
    På morgonen däremot, när alarmet (som jag tjatat om i den här tråden) går igång är det inte minsta lagg. Men klockan 05:59 kan man nog tänka att det är lugnare på nätet.
    Synd att de inte bygger ut sina basstationer i samma takt som de kränger smarta lurar.

17. MaZk

MaZk Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Även jag upplever hack och buffring på min SR Player.
    Kör 99% WiFi och ändå hackar det.
    Brukar gå bra i några minuter, sen börjar buffringen.

18. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Surt. Själv har jag aldrig upplevt hack över wlan. Konstigt att det funkar i några minuter. I mina öron låter det som något skumt med antingen router eller lur.
    Jag skulle testa att streama SR med en laptop (iofs helst en annan android med SRplayer) mot samma router. Min förra router var helt j-a hopplös på det viset. Den klippte konstant.
    Annars kan du inte tanka ner en annan webbspelare från market och se om den funkar. Det behöver ju inte nödvändigtvis gå att lyssna på SR men det är ett sätt att se om det går bra att streama med en annan app i samma lur och över samma nät.

19. yeppeyump

yeppeyump Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Måste meddela att för mig fungerar den SR Player helt suveränt på alla punkter numera, tack!

Så nu blir det förslag på förbättringar istället....
    Jag har länge använt sovtimern, men har på sistone även börjat använda alarmet. Med anledning av det har jag två förslag.

1 - En notifieringsikon i listen att alarmet är inställt och på, så man ser det enkelt utan att gå in i menyerna. Kanke även möjlighet att se att sovtimern är igång i notifieringslisten?

2 - Möjlighet att ställa in volymen på alarmet. Pod-programmet jag somnar till har mycket lägre volym än live-sändningen jag vaknar till, vilket resulterar i att jag i det närmast flyger ur sängen när alarmet ljuder. Kanske bra iofs... ;-)
    En lösning skulle kunna vara en volym-normalisering, men jag tror personligen mer på att kunna ställa in volymen manuellt på alarmet, då vissa vill ha högre, andra lägre.

Tack på förhand!

20. MaZk

MaZk Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har provat med HTC Desire och det går hur bra som helst.

Verkar vara min lur (SGS med 2.2.1) som inte lirar med spelaren.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk