Sveriges Radios Androidspelare

Diskussion i 'Applikationer' startad av ChristianSR, 18 jun 2010.

  1. rokker

    rokker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma sak för mig :(
     
  2. JollyJumper

    JollyJumper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    funkar nu dock.. men inte dom jag redan laddat ner med gamla spelaren
     
  3. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Underligt och du importerade dina favoriter? Gjorde du något speciellt för att det skulle fungera? Har du kvar den gamla?

    Kan vara något strul vid övergången men jag hoppas detta skall vara problem som är tillfälliga och som försvinner när bara en så apparna används.
     
  4. zippiz

    zippiz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    374
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    Ok, fattade inte att det var en ny app på gång, men laddar ned o testar så klart... gillar verkligen det här samarbetet härligt när det blir "win, win" på riktigt :)

    Min app hängde sig... står typ "hämtar lista" och har stått så i 10 min nu.... startar om hela telefonen o testar, kanske ingen intressant info men...
     
    Last edited: 24 jun 2010
  5. ChristianSR

    ChristianSR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det där hände mig också, skälet är, tror jag, att listan den hämtar (P1's poddflöde) är så förbaskat lång - det finns mycket att lyssna på mao och har man lite knackig anslutning för stunden så blir hämttiden ohemult lång.
    Det löste sig lite senare när anslutningen blev stabilare och jag tror (JDS?) att appen cachar listan så felet inte ska uppstå igen.
     
  6. JollyJumper

    JollyJumper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nä jag bara pröva att ladda ner såna jag inte laddat ner tidigare. Dock låg filerna kvar så jag kunde lyssna på det jag laddat ner i musikspelaren
     
  7. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Programmet letar inte igenom sd kortet för att bedömma ifall den har laddat ner några avsnitt eftersom varje nedladdat avsnitt innehåller information om vad filen heter men även vad programmet avsnittet hämtades ifrån, information om avsnittet m.m m.m m.m och all denna data ligger i databasen. Hade du importerat dina favoriter (Meny->Importera favoriter) så hade databasen ifrån det gamla programmet importerats till det nya och du hade kunna lyssna på dina redan nedladdade avsnitt och även haft kvar alla dina favoriter.

    Ifall du någon gång gör en wipe av telefonen eller gör in uppdatering som gör en wipe eller köper en ny telefon är det även då smart att göra en export så kan du sedan importera dem igen efterom en wipe inte rensar sd kortet.
     
  8. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Två saker.

    * Skulle vart nice om det lades in en sleep timer i appen så man kunde somna till P1 på riktigt.
    * Min widget funkar inte åt båda hållen. Det funkar att tryck play men pause funkar inte. Jag måste då gå in i appen och stänga av.
     
  9. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Sveriges Radio Play har både sleeptimer och alarm och de fanns i den gamla appen sedan länge. Du kommer åt båda via meny knappen (Meny->Starta sovtimer samt Meny->Alarm).

    Testade precis både 4x1 widgeten och 2x1 widgeten och hade inga problem vare sig med play eller pause. Har du någon specialrom eller har du någon special "home" applikation? Vissa av dessa har problem med vissa typer av widgetar.
     
  10. ehnvis

    ehnvis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    1 302
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
  11. dekadans

    dekadans Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    986
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  12. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Hur är mopttagningen på denna jämfört med den inbyggda FM-sändaren?
     
  13. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 686
    Mottagna gillanden:
    2 041

    MINA ENHETER

    Antar att du menar mottagare och inte sändare. Mottagningen på appen kan väl sägas vara sämre eftersom den kräver att du är i ett område där datatrafik (dvs 3G eller möjligen GSM) fungerar. Det är också en skillnad att FM-mottagaren kostar inget annat än batteriström medans appen kostar datatrafik vilket beror på ditt abonnemang om det kostar extra eller inte.
     
  14. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    aha, okej. Tack. Jag har väl 6 Mbit, men den är rätt usel mellan varven, skulle finnas något partytrick för att koppla in desire till bilstereo.
     
  15. astor

    astor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Komihåg vad man har lyssnat på

    Jag lyssnar mycket på de streamade programmen som finns, favoriten är På Minuten. Efter ett tag så är det svårt att komma ihåg vilka program man har lyssnat på.

    Det skulle vara väldigt bra med en markering så att man kan se vilka program som man har startat en streaming på och vilka program som man har lyssnat klart på (spelat klart).

    Kan inte spelaren lägga upp en lyssnat fil som appen kan kolla mot och visa lyssnings status.
     
  16. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    +1 till det.
    Jag började plöja igenom ''Mammas nya kille'' i väntan på nya avsnitten. Där finns några stycken, så en sådan markering hade varit guld!
     
  17. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    En feature som jag saknar väldigt mycket som vissa andra spelare har är ett val att enbart ladda ner/streama när man är uppkopplad mot wifi.

    Sen har jag en fråga; Varför autostartas programmet som en service vid reboot? Jag för min del använder programmet max en gång i veckan, varför ska det ligga och ta prestanda i bakgrunden?
     
    Last edited: 28 jun 2010
  18. Brasse83

    Brasse83 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Alarmet fungerar inte för mig av någon anledning.
    Det fungerar finfint i det äldre "SR-player", någon som har en aning om vad som är fel?
     
  19. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Skulle även vilja ha som i vanliga musik appen att det visas hur långa de nedladdade pod avsnitt är. Nu måste jag börja spela upp innan jag ser längden. I den vanliga syns det när jag skrollar bland de nerladdade filerna.
     
  20. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Fungerar på min N1:a med Froyo. Testa att avinstallera den gamla (ifall du har kvar den) och sedan att stänga av och sätta på larmet igen i den nya så att telefonen registrerar om larmet i systemet och se ifall det hjälper.