Sveriges Radios Androidspelare

Diskussion i 'Applikationer' startad av ChristianSR, 18 jun 2010.

  1. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    JDS; lust att svara på min fråga?
     
  2. Elfson

    Elfson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    571
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Roligt att ni valde att samarbeta, helt grymt snarare. Nu väntar jag bara på P4 Göteborg :)
     
  3. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Vid uppstart så startas programmet för att kontrollera ifall den behöver registrera något Alarm (systemet tar bort dem då telefonen startas om och man måste registrera om dem vid uppstart) men detta startar inte servicen.

    Har du däremot widgeten på ditt skrivbord så startar systemet dessa vid uppstart och dessa startar servicen för att hämta kanalinfo i inställt intervall. Idag så startar de tjänsten även om man satt att kanalinfo aldrig skall hämtas men tjänsten är då "emtpy".

    Servicen är ofast sk. "empty" då den inte hämtar kanalinfo eller sköter mediaspelaren men eftersom den innehåller broadcast receivers som reagerar på ett telefonsamtal, ifall man trycker på mediaknappen m.m så väljer systemet att ha kvar den för att snabbt kunna starta den men behöver den minnet så slänger den bort den.

    I inställningar kan du även välja att när du väljer "Stänga av" så dödas även tjänsten.
     
  4. Brasse83

    Brasse83 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det fungerade. Kanon :) Tackar.
    Och bra jobbat med appen, bästa väckarklockan någonsin. Och grattis.
     
  5. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Bra att det löste sig och tack! Verkar blivit lite strul vid övergången men jag hoppas som sagt att det skall vara övergående problem.
     
  6. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Har nyss laddat hem den och är jättenöjd, har bara 1 fråga, kan man genom denna app lyssna på elitseriematcher i hockey under radiosportenfliken? Om inte, något som kan ordnas innan säsongen drar igång?
     
  7. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Dessa matcher sänds via deras extrakanaler som du hittar under "Direkt".
     
  8. pubisboy

    pubisboy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Fantastisk app och massa kred till SR som istället för att förbjuda och tvinga bort den existerande spelaren istället valde att samarbeta med JDS. Bra jobbat!
     
  9. KamratJonas

    KamratJonas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fantastisk app! Använder den dagligen och är en av de mest frekvent använda apparna på min telefon.

    Jag har några förslag på funktioner jag skulle vilja bidra med.

    Jag använder programmet mest när jag, motionerar; cyklar och joggar. Det skulle i dessa situiationer vara grymt om man kunde lägga upp spellistor så man slipper stanna och börja fippla med telefonen när ett program är slut.

    Det skulle vara fraäsigt om det även gick att lägga in live-strömmarna i spellistan. Så att man t ex kan lägga en nedladdad pod först i spellistan och sen få programmet att påbörja livemottagning när poden är slut.

    Något som skulle gå att implementera kanske?

    //Jonas
     
  10. dattacine

    dattacine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hur fungerar alarmet nu, skulle gärna se att det går att välje hur länge det ska vara igång då jag tidigare använt min mp3-spelare som "klockradio" och den kunde man välja hur länge den skulle köra alarmet i mellan 1-90 minuter eller så.
    Gillar ju att dra mig på morgonen så att gå upp precis efter en ekosändning kanske kan vara bra så kan man ha koll på tiden fast man blundar. Borde vara en enkel funktion att lägga till.

    Tackar för en grym app f.ö.
     
  11. Brasse83

    Brasse83 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har en till fundering angående larmet, eller snarare ett önskemål om en funktion.
    Det händer att jag spelar lite ibland, och brukar då dra ner mediavolymen på 0, den inställningen stannar tills man höjer den manuellt igen.
    Och förståeligt nog så är det inte så jättebra när man använder Sveriges Radios Androidspelare som alarm.

    Så, skulle du kunna lägga till en funktion som höjer mediavolymen till en specificerad nivå i samband med alarmet?
     
  12. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Hatten av för SR
     
  13. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    #Brasse83 och #dattacine tack för era synpunkter och ideer på förbättringar. Allt är möjligt, det är bara frågan om tid och prioriteringar ;)
     
  14. ChristianSR

    ChristianSR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag samlar ihop önskemål so far:

    • Lyssna på lokala stationer (kommer)
    • Visa vad som sänds på extra kanalerna redan i kanal listan
    • Möjlighet att ställa in så att appen startar på en valfri kanal när man slår igång den.
    • Markering så att man kan se vilka program som man har startat en streaming på och vilka program som man har lyssnat klart på.
    • Bara ladda ner/streama vid Wifianslutning (3G stopp)
    • Visning av längd på poddavsnitt
    • Spelistefunktion (inkl blanda podd+live)
    • Automatiskt höjning av mediavolymen för larm
    • Schemaläggning av nerladdning av poddar
     
    Last edited: 1 jul 2010
  15. Marwin

    Marwin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Prenumera på nedladdning

    Hej

    Är supernöjd med denna app. Jag undrar dock om man kan ställa in att nedladdning av favorit program sker vid ett givet tillfälle.

    Tex

    Jag gillar programmet plånboken på P1. Det sänds onsdagar men då jobbar jag och kan inte lyssna. När jag sitter på pendeln på väg hem så har appen laddat ner programmet till minnet eftersom jag ställt in det för att göra detta när nya program dykt upp eller vid ett visst tillfälle.

    Mvh

    Stefan
     
  16. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Programmet har i dagsläget inte stöd för prenumerationer men det är ett önskemål som uttryckts av andra så det bör läggas till i listan.
     
  17. dattacine

    dattacine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Du missade val av hur länge larmet ska stå på, dvs klockradiofunktion eller vad man kallart.

    Detta tillsammans med bluetoothstreaming till stereon vore ett fantastiskt trevlig sätt att vakna upp på, det senare funkar förstås redan så nu saknas bara möjligheten att hålla streamingen igång länge nog.
     
  18. 4004

    4004 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Två önskemål som uppkom vid stranden häromdan. Lyssnade på Sommar i P1 som podradio när det blev något strul med 3G mottagningen. Podcasten stannade och när jag tyckte play så började den om på noll igen.

    1. Kan man på något sätt skriva ner ett bokmärke var tionde sekund eller så? "Om slutet inte nått, fortsätt vid sista bokmärket". En resumefunktion typ.

    2. Om ovan inte går att implementera (eller både och)... Mer exakt spolfunktion. Att försöka ta sig 22 minuter 30 sekunder in i en podcast är svårt. Det blir +/- ett par minuter då uplösningen på seekbaren är lite för låg.

    I övrigt bockar vi djupt till alla inblandade i denna app. Det är den som gjort att tjejen snart sitter med en HTC Desire. :)
     
  19. Greensea

    Greensea Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Håller fullt med om båda dina punkter. Det är också väldigt irriterande om t.ex. någon kommer och pratar med en medan man lyssnar på en podcast, och man missar typ 10-20 sekunder, och därmed missar nåt viktigt. Som det är nu så hamnar man ofta några minuter tillbaka istället när man spolar, och får höra dessa igen; väldigt irriterande. Gör spolknappar som direkt hoppar 30 sekunder fram eller bak (intervallet skulle kunna anpassas genom inställningsmenyn), och möjlighet att mata in en exakt tidpunkt att hoppa till; det vore verkligen toppen! :D
     
  20. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Önskemål som från den gamla tråden.
    Om man lyssnar på en tex POD och vill spola fram eller tillbaka så är det väl svårt att träffa rätt på "seekbaren" med fingret eftersom POD:arna oftast är långa. Om man vill hoppa 30s framåt så kanske man kommer 4 minuter framåt.
    Då skulle det underlätta om man kunde spola i små 5sekunder steg med styrkulan/styrknappen. Alternativt om det fanns knappar för detta.