Sveriges Radios Androidspelare

Diskussion i 'Applikationer' startad av ChristianSR, 18 jun 2010.

  1. t68

    t68 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Bra app! Ett utvecklingsförslag: på p4 extrakanalerna vore det kanon om det redan i listan gick att se vilka program som spelas. Lite jobbigt att behöva klicka in på varje för att hitta ex rätt hockeymatch.
     
  2. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
  3. 200dl

    200dl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Härom dagen så började SRs app att bete sig konstigt. Det funkar inte att lyssna live. Pod går utmärkt. Går jag däremot in på SRs mobilsajt går det fint att lyssna live.
    Jag kör Samsung Galaxy S med Froyo.
    Det skumma är att problemet inte kom i samband med någon uppdatering.

    Någon annan som upplever det här?
     
  4. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Samma här. När man klickar på play så står det bara "Buffrar 0%".
     
  5. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Vilken kanal gäller det? Jag testade precis på min N1:a och det fungerar bra med P1, P2 och P3. Har ni båda Galaxy S?
     
  6. 200dl

    200dl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det här är mycket skumt. Jag testade just och nu lirade både P1-2-3 utan problem efter att ha legat nere i en vecka. Innan var det samtliga kanaler som stannade på "buffrar..." när man skulle lyssna direktsänt.
    SR kanske blev skraja när problemet läckte ut på Swedroids forum. :)
    Jag uppdaterar om det börjar krångla igen.
     
  7. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Låter väldigt underligt att det skulle legat nere en hel vecka. De bytte ju ljudserver den 27 oktober så det är ifall det varit något strul med övergången på vissa ställen i sådana fall.
     
  8. 200dl

    200dl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Kan vara någon dag mindre men nästan en vecka i vart fall. Testar varje dag i och med att jag har den grymma alarmfunktionen (stort tack för den) som väckning. Märkte att jag inte vaknade ett par mornar och när jag kom igång för egen maskin så hade appen studsat igång som den skulle men stod och buffrade 0%.
    Och så har det varit enda tills nu. Appen är uppe men luren är tyst. Var tvungen att ställa in det vanliga larmet i luren men då får man ju inte nöjet att vakna till morgonekot.
    Jag har gjort lite vanliga tester. Bootat luren och slitit ut batteriet. Testat via wlan och mobilt nät. Installerat om sr-appen men inget har hjälpt. Tills nu när det verkar funka.
    Det är bara att tacka och ta emot men jag håller med om att det är skumt. Det kom ju inte i samband med någon uppdatering av varken OS eller SR-app. Tror dessutom att det funkade även någon dag efter den 27e då de bytte server.
     
  9. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Jag har haft exakt samma problem med min HTC Desire som de problem 200dl beskriver. Dock med den skillnaden att det fortfarande står "Buffrar 0%" för mig oavsett vad jag gör för att få det hela att fungera.

    HTC Desire med Froyo. Ingen root.
     
  10. coolacrille

    coolacrille Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja fy fan vad irriterande det är att testa en kanal och sen vara tvungen att scrolla ner igen för att ta nästa... :mad:
    Det kan inte vara så att du nu har uppdaterat appen och att den därför kopplar till rätt serveradress? :innocent:
     
  11. 200dl

    200dl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

     
  12. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Är det ett känt problem som är under utredning varför spelaren sällan kommer ihåg var man pausar i nedladdat (eller streamat för den delen) material?

    Jag lyssnar ofta på P3 dokumentär men inte hela avsnitt. 9 gånger av 10 när jag skall fortsätta lyssna och startar SRP och sen går till Spelare så står det bara på P1.
     
  13. osterberg

    osterberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Bara för att klargöra vad som gjordes den 27:e.
    Vi stängde av den gamla streamingmiljön, och detta ska inte ha drabbat "Sveriges Radio Play" appen eftersom den använder länkarna till den nya streamingmiljön sen några veckor tillbaka.

    Däremot om JDS gamla "SR Player" app använder länkar till den gamla miljön kan ju det förklara varför det inte fungerar...
     
  14. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Testade precis att lyssna direktsänt på p1 och det står fortfarande bara "Buffrar 0%".

    Sveriges Radio Play v 1.1.2 i en HTC Desire med Froyo.
     
  15. Fredriko

    Fredriko Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sedan morgonen den 27:e är det precis likadant för mig (1.1.2 i Desire med Froyo), trots flera omstarter och ominstallationer. Har även testat flera olika trådlösa nätverk samt via 3G.

    Det är för övrigt likadant när jag testar i min frus Wildfire (1.1.2, Wildfire med Eclair), så det känns som att för en hel del av oss så kan inte appen snacka så bra med den nya servern av någon anledning. Det är himlans trist, för det går ju inte att köra den inbyggda streaming-appen i bakgrunden, eller jag har i alla fall inte lyckats med det...
     
  16. 200dl

    200dl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja och även jag är tillbaka på ruta ett. Det funkade en stund igår och även i morse men nu går det "sådär" att buffra igen.
    Testa att starta om både app och mobil för säkerhets skull men det hjälpte inte det minsta.
    Samma med wlan eller 3G.
    Jag har efter misslyckat försök även varit inne och dödat appen i tjänster och pgm som körs för att se till att det verkligen startas om.
    Den vill helt enkelt inte.
     
  17. 200dl

    200dl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    För det första kom det en buggfixad version av Froyo till SGS idag. Den gjorde ingen skillnad för mitt problem men...

    Jag har kommit på en grej gällande att SR play inte buffrar. Testa detta:
    Öppna appen och testa spela något direktsänt. Det kommer troligen inte att lira.
    Gå istället in i program och spela upp något från arkivet. Det har hela tiden funkat för mig. Om det gör så för någon annan så fortsätt då med att klicka på "direkt" och välj en kanal. För mig funkar det varje gång.
    Jag blir inte ett dugg klokare på vad det kan bero på men det spelar som det ska. Tyvärr hjälper det inte ett dugg om man har alarmfunktionen i appen som väckning.
    Är det bara jag eller fungerar det här för någon annan också?
    Någon som ser logik i det här?
     
  18. mrdrutt

    mrdrutt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad skumt! Gjorde nån uppdatering innan den 27e av sr appen och aldrig några problem... Har samsung galaxy. Rensa cache?
     
  19. 200dl

    200dl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Mmm... Rensat cache, ominstallerat app, you name it. Har gjort allt jag kan komma på (se mina tidigare inlägg) utom att kasta telefonen i väggen. Inte för att jag inte varit sugen utan för att jag är tveksam till om det skulle hjälpa.
     
  20. Fredriko

    Fredriko Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte om någon hos SR pillat på nån inställning eller nåt, men just nu funkar det faktiskt för mig igen! :)