Problem: Svullet batteri men..

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av r12500, 21 okt 2013.

1. dek

dek Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Angående service center i Stockholm.. Finns det bara ett i kista? Eller är det google som inte vill hitta andra?

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

2. Petoter

Petoter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Poco F7

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Poco F7
    Platta:
    Xiaomi Pad 7
    Samsung service.

Fick detta till svar idag när ja Mailade Samsung service gällande utbyte av batteri.

Tack för ert E-mail till Samsung Electronics Nordic.

Om det är samsung orginal batterier så kan du lämna in din telefon och batter via din återförsäljare, vi måste ha både telefonen och batterierna för att undersöka vad som har orsakat problemet med att batterierna blivit dåliga.

Ha en bra dag.
    Fredrik

Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor.

Med vänliga hälsningar

:mad: :teeth: :mad:

3. Petoter

Petoter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Poco F7

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Poco F7
    Platta:
    Xiaomi Pad 7
    IDIOTER!!
    Dom vet ju felet, kassa batterier...!

4. skrewie

skrewie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Trött man blir på samsung! Allt jidder med knox Och dom allt för att jävlas med oss som flashar roms..... Aldrig mer samsung. Har haft s2 s3 och nu s4. Nexus 6 blir min nästa lur..... + kommer aldrig rekommendera någon att köpa en Samsung igen! Vilket är rätt många som frågar mig angående telefoner......

5. Florre1970

Florre1970 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

CR service

För er som bor i Malmöregionen, ta er till CR-service i Åkarp. Fick mitt "kinesbatteri" utbytt idag, tog ca 10 min. :)

6. emanuelj

emanuelj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Någon som vet om man kan skicka in till CR-service eller var man smidigast vänder sig för att få sitt kinesbatteri utbytt? Bor i Jönköping.

Sent from my RM-821_eu_sweden_235 using Tapatalk

7. Obetsak

Obetsak Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Telecare verkar hålla till i Ljungby och är auktoriserade på Samsung. Kan ringa och kolla med dem. Tar du det inte via återförsäljare får du antagligen stå för frakten.

8. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Antenn och TV service byter ut över disk vad jag har förstått :-) ligger nere vid Solåsen.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

emanuelj gillar detta.
  9. SaberBlade

SaberBlade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Där ser man. Har exakt samma problem nu med min S4, startar om och hamnar i en boot-loop. Trodde det var något fel på mobilen och har bara blivit värre de senaste dagarna. Men kände idag när jag tog ut batteriet att den verkade svullen. :( Också ett batteri från Kina. Får beställa nytt för jag har inget serviceställe i närheten och jag kan inte vänta 2-3 veckor på ett sketet batteribyte. Hoppas bara man får ett bra batteri. ;)

Eller, hur stor chans är det att man kan få byta batteri i en Tele2 butik? Det har jag lite närmare till.

10. Snoogiloo

Snoogiloo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Du kan alltid kolla med dom. Det går utmärkt att bara skicka in endast batteriet och det händer ganska ofta att butikerna löser kunden direkt i butik då dom vet om att dom garanterat får ett nytt batteri till S4an :)

11. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Mitt batteri är "Made in Japan / Assembled in China", Ligger jag då i någon riskzon? :)

12. Snoogiloo

Snoogiloo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Inte mer än vanliga batterier. Det är just dom cellerna som är tillverkade i kina som det är problem med.

13. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Ah okey :)

14. superg

superg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Min telefon började starta om sig vid godtycklig användning (10 min spel, film, webbläsare...alltså ingen speciell app) och hamnade i boot-loop till dess att batteriet tog slut eller jag tog ut det. Att ansluta laddare hjälpte, då startade telefonen som vanligt. Att låta telefonen vara avstängd ett tag hjälpte också.

Tog ut batteriet och la det platt på ett bord. När jag tryckte på något av hörnen lyfte det motsatta hörnet från bordsytan. Jag hade dock glömt hur batteriet såg ut som nytt, så jag gick till Samsung service i Kista och frågade. Dom kunde bara genom att känna på baksidan av telefonen konstatera att batteriet var svullet och bytte det på två minuter (utan någon kostnad).

Nu tog jag ut det nya batteriet och la det plant på bordet. Det ligger väldigt stabilt och det går inte att få det att lyfta genom att trycka på hörnen. Det ligger inte helt smack mot bordet, men nästintill.

15. Dajv

Dajv Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5X
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Xperia Z1 Compact
    Telefon 3:
    Xperia Z3 Compact
    Jag har också haft problem med att mitt batteri på SGS4an har svullnat upp. Dock fick jag utbytt det genom garanti via Telia. När jag hade det svullna batteri så dog telefonen och startade om sig och hamnar i en boot-loop tills man laddar batteriet igen. När jag pratade med Telia/service om det så trodde dom att omstarten kunde bero på att batteriet blir för varmt när har svullnat upp vilket resulterar i omstart(såsom datorer gör vid överhettning).

Har man garanti kvar så tycker jag att operatören enkelt borde byta mot nytt batteri i butik om personal kan se att batteriet är svullet. Då slipper man lämna in telefonen och dom sparar väl pengar på att slippa skicka iväg den till någon serviceverkstad. Borde vara win-win för båda.

16. r12500

r12500 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 PRO - Svart

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 PRO - Svart
    ROM:
    IOS 16
    Platta:
    Huawei mediapad m5 LTE 64gb
    ROM:
    Helt stock
    måste dela det här med er. eftersom batteriet hade svullet , så jag skickade in min s4 igen på lagning och då var det 3:de gången så nu får jag en ny mobil .. jag tror att jag får välja en mobil som har ungefär samma pris och jag ska välja Nexus 5 eftersom jag är missnöjd med samsung och det här var mitt första och sista samsung mobil.

så felet var i mobilen och den gick inte att fixa så det var bara och skrota liksom.