*bump*
Skriver här för att jag håller med om de som beklagar sig över att personlig kod försvinner, vilket i stort sett tar bort BankDroid som app. Jag hoppas innerligt att det går att lösa på något sätt, men jag ser inte alls hur det skulle kunna fungera. Möjligtvis att Swedbank själv utvecklar lösningen som gör bankdroid så briljant, men jag har svårt att tro det.
Det som gör bankdroid så smart är just notifieringarna vid konto-förändring. Det handlar alltså inte om att det är enkelt eller svårt att logga in med mobilt bankid, utan att jag vet inte om att jag behöver logga in. Men när saldot på kontot förändras, så vill jag bli informerad om det direkt. Varför? För att kunna larma stöld direkt.
Mitt exempel: en söndagsmorgon så vibrerade mobilen till och då såg jag i bankdroid att det precis försvunnit 3000:- från mitt konto. Självklart var det inte jag som hade handlat utan att jag vetat om det, så jag ringde telefonbanken direkt och låste mitt kort. Det visade sig att det var någon som skimmat mina kredikortsuppgifter, troligtvis när jag lämnat iväg kortet vid restaurangbesök el dyl och tack vare bankdroid kunde jag låsa kortet vid första tillfället då tjyven använde sig utav mitt kort så att inte fler stölder skedde. Fr.o.m att bankdroid slutar att fungera kommer jag alltså inte att ha någon aning om att det försvinner pengar från mitt konto förrän jag aktivt går in och tittar på saldot, vare sig jag måste logga in med bankid eller skakar på telefonen när jag har startat swedbanks app.
Stor försämring av funktion

! Hoppas verkligen att swedbank kan få för sig att aktivera notifieringar vid saldo-förändring av konton...
Click to expand...