Swedroid rabatt på XPERIA Z från CDON.COM

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av CDON.COM, 22 jan 2013.

1. Emptiness

Emptiness Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Tagga ner nu killar, det är skittråkigt att läsa er hets i den här tråden. Dels har ni orealistiska förväntingar på vad enskilda individer i ett stort företag med en sjuhelsikes massa olika led ska ha koll på. Och dels får man faktiskt jobba lite på sitt tålamod om man nödvändigtvis måste boka av en order en halvtimme efter att ett leveransdatum förändrats.
    Ta det lugnt, ta en toy och försök fokusera på nåt annat än en telefon nån minut.

2. Kherberos

Kherberos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Köpt min från Clove. Leveransdatum på en dag med Dhl, och den finns i lager. Sjukt nöjd än så länge. Det här var i alla fall första och sista gången jag beställde från CDON.

3. Kherberos

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Mina förväntningar är allt annat än höga. Utöver det har jag full förståelse för att ett preliminärt leveransdatum inte är ett löfte skrivet i blod, och därför var det aldrig tesen i diskussionen.
    Vi pratar om huruvida CDON sköter det hela och att deras informativa metoder är åt helvete. Varför blir man tex inte aviserad som kund att en beställning man lagt är försenad via mail? De är ju kapabla till att skicka mail, då jag nästan får dagliga mail om erbjudanden på ljudböcker och plattor jag kan köpa, men när det handlar om triviala saker som min beställning, inte ett ljud.

De verkar kort och gott ha lika stor koll på läget som vi, och att byta leveransdatum under några få timmar för att därefter byta tillbaka, följt av ett ryck på axlarna åt alla som kliar sig i huvudet är bara oprofessionellt.

4. variant

variant Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

lev tid 1 dag från uk? jätte troligt inte ens med express frakt

haktech gillar detta.
  5. BrittBastard

BrittBastard Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Orealistiska förväntningar? Tycker jag inte. Alla kan göra fel, absolut.
    Men en förklaring till varför dom ändrat fram och tillbaka tycker jag verkligen inte är för mycket begärt.

Men du har rött, nu ska jag tänka på annat.

Kherberos gillar detta.
  6. Kherberos

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

De hävdar det. Tar det längre tid tar det då i värsta fall 3 dagar. Får den oavsett senast på måndag.

7. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

När jag köpte min nuvarande telefon Galaxy Note ifrån Amazon.de så tog det mindre än 24 timmar för DHL att skicka den till Sverige. Jag fick den dagen efter de hade skickat den, som vanlig postgång i Sverige.

8. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    ElGiganten vidhåller v10 för den vita.. svårt att tro att det stämmer, men är det så, så offrar jag min trådlösa högtalare och bokningen via Tele2. :)

9. BrittBastard

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Haha, skulle kolla med CDON igen vad som hänt...

Det var samma person som jag chattade med tidigare...undrar varför personen ifråga valde att avsluta chatten?!

10. Remuz

Remuz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S10 FE 5G
    Troligen för att du med flera beter er som rättshaverister. Herregud, avbeställa för att man hör om en försening, sedan när det inte är en försening längre, kräva att ordern återskapas. Dom har troligen hållit oss med den information som personen i fråga hade just då. Tror du/ni att CDON annonserar en försening som sedan försvinner för att jävlas? Dom har ju inget att vinna på det.

onekw och pmugghc gillar detta.
  11. tizian

tizian Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var väl så att den första batchen var slut, men så avbeställde några så blev det några lediga igen. :)

12. BrittBastard

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Haha, rättshaverister?!? Snacka om att överdriva. Jag ville bara ha en förklaring men när man inte får det så tycker jag det är dåligt. Om du har problem med det skiter jag ärligt talat i.
    Att jag väljer att avboka är väl helt upp till mig, jag har aldrig krävt att ordern ska återskapas.

Jaja, skitsamma. Vi släpper det nu så får CDON förklara imorgon.

EDIT: Har nu fått detta svar från CDON angående ändring av datum hit och dit:

Märkligt att det då bara är CDON som har ändrat fram och tillbaka...

Last edited: 28 feb 2013
  13. TommyTS

TommyTS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

The handset is also available across European countries such as Belgium, France, Germany, Italy, Netherlands, Russia and Spain. Those in the Nordics will have to wait a bit longer. The Xperia Z is expected to launch in Finland on 5 March according to Gigantti and in Norway on 13 March according to elkjop.no. The Sony Mobile Swedish webstore says stock is “coming soon”, but we’d expect it to launch in a similar time frame, the same applies to Denmark.

Så vad vet jag :l

14. Kamblad

Kamblad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

15. TommyTS

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Någon info om din telefon än? :)
    Hoppas fortfarande på att telefonen kommer i tid till CDON, nu är det ju helg så spelar ingen större roll att vänta några dagar till, nästa vecka är det ju trots allt den 4:e på Måndag.

Lite dyr dock och dessutom utan NFC Högtalarna.
    Men men, vill man ha den fort så antar jag att man får kompromissa :money:

16. Kherberos

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Högtalarna får jag med, men dockan inkluderas inte. Ärligt talat bryr jag mig inte särskilt mycket om dockan. Betalade 5450:- med DHL leverans. Den skall skickas idag under dagen och på måndag lär jag ha den. Har suttit och mailat med de ett tag och dubbelkollade så de faktiskt har den på lager. Räknar med den i början av nästa vecka :)

17. TommyTS

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Låter ju bra.
    Dock är dealbreakern för mig att företaget är utomlands.
    Vill väldigt gärna att den finns i Sverige för snabbare support och garantiärenden.
    Även att den är mer attraktiv på marknaden om man skulle besluta sig för att sälja den.

Vet dock ingenting om butiken du köpte ifrån, tvivlar nog inte på att det är några problem där heller, men får väl hoppas på att den kommer på Måndag till dig och någon gång nästa vecka åt mig ;)

18. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Pratade med Tele2 (Brightpoint) precis, och enligt dom är det v10 som gäller, på svart och vit.
    Uppdaterad lista igår sa hon.

Lika med, jag sitter still i båten! :)

19. Kherberos

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Ptja.. jag kan ju säga såhär: Deras kundsupport är MYCKET bättre än det jag upplevt hos CDON, och de har utöver det ett direktnummer man kan ringa, vilket CDON saknar. Garantin lär inte bli mer problematisk än vad den skulle bli hos (återigen) CDON då jag i bägge fallen får skicka iväg luren med posten.

20. TommyTS

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Hur som helst, det har varit 6:e som lanseringsdatum så kan inget annat än vänta och se vad som händer.
    Nog för att jag sitter med en riktigt gammal Nokia för tillfället och sett mig om efter andra telefoner, men när man väl tänker efter vill man ju naturligtvis ha denna skönhet.

Dom har precis fått besked om att den svarta versionen ska anlända den 6:e och den vita 2 veckor senare.