SweSpel (Styket, Europa, Måltips, Lotto, Keno, Oddset, Triss och Tia)

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av ReaPadda, 30 jan 2011.

  1. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Idag blir det en pausdag i utvecklandet pga besök. Sen funderar jag på att släppa testversionen utan Oddset. Det finns ju ändå Stryktips, Europatips, Måltips, Lotto, Keno, Triss, Tia, Inloggning/Utloggning samt Mina Spel att testa.

    Har dock hunnit lägga in en tjänst i appen som tidsbegränsar den så att den inte får vingar. Vill inte ha en halvfärdig version ute och snurra.

    En fråga dock: För att appen ska kunna anropa Svenska Spels servrar så behöver jag ju sätta rättigheter på den att få gå ut på Internet. Det jag inte gillar är att den då får rätt att anropa vartsomhelst. Det kan upplevas "läskigt" för användarna eftersom man anger ett lösenord i appen. Finns det nåt sätt att begränsa rättigheterna till att bara gälla utvalda servrar så att det syns vid installationstillfället?

    Nu vet ju jag att jag inte gör nåt fuffens med lösenordet utan det används ju bara till att logga in på Svenska Spel via https men det kan ju inte användarna vara helt säkra på.
     
  2. uncoloured

    uncoloured Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2010
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Bra jobbat! Tyvärr kan man inte begränsa sig vad gäller internetåtkomsten... Håller med om att det vore en bra idé att kunna speca särskilda adresser för denna permission.
     
  3. Kingcool

    Kingcool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    Hade kontakt med Anders Fors idag, som är affärsutvecklare på SvS ang. en android app:
    Pinsamt att dom tänker köra på den mobila webbsidan. Men det gör ju bara att det finns ännu mer anledning att du skall fortsätta utveckla din!:)
     
  4. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Det beror nog helt enkelt på att de inte har några Androidutvecklare in house. Varför skulle de annars ha sökt just den kompetensen i en jobbannons i december?

    Men sen kan man ju läsa det finstilta både på Android Market och på Iphone AppStore. Där står att man inte får lägga upp appar som främjar hasardspel. Det kanske är det som är den riktiga anledningen? Att göra en webbsida avsedd för mobila enheter är ju ett sätt att komma runt problemet i så fall.
     
  5. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Pinsamt? De tänker helt rätt. Att göra plattformsspecifik programvara ökar bara risken för säkerhetsluckor. Vilka lokala finesser känner du att du behöver som inte kan göras av en anpassad webbsida?
     
  6. Kingcool

    Kingcool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    Hur många normalanvändare använder mkt hellre en anpassad app ist för en mobilsida? Det är väl lite det som är finessen med en app, att slippa klydda med en mobil sida. Finns fler fördelar med en app, tex widgets.

    Sent from my X10i using Tapatalk
     
  7. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Ja du, frågan är hur säker denna app är om den inte kommer från SVS officielt? jag skulle iaf inte logga in i mitt konto med något som inte SVS har släppt, tyvärr.
     
  8. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Och därför är denna app inte för dig.
     
  9. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    nää som sagt den är inget för mig, m.svenskaspel.se funkar lika bra också tills SVS släpper en app
     
  10. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Kan dock tillägga att min app inte kräver inloggning förrän det är nödvändigt. Således kan man sätta samma kuponger, skrapa testlotter osv utan att vara inloggad.

    Det är först när det ska bli ett RIKTIGT spel som appen frågar efter användarnamn / lösenord. Precis som det BÖR fungera om man designar en app som autenticerar sig mot en extern server.
     
  11. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Du har givetvis rätt men som användare kan man bli väldigt fundersam när appar som inte är officiella använder login. Det som hjälper som ex bankdroid är att göra den till öppen källkod. Om folk är skeptiska då kan då kompilera sin egna version.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  12. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Inget illa menat, du får gärna fortsätta utveckla denna app och den ser riktigt bra ut men som zooklubba säger så vågar jag inte chansa med en inloggning såvida det inte är en officiel app. Lycka till annars.
     
  13. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Men det jäkliga är ju att jag egentligen inte behöver lösenordet för inloggning utan det enda jag behöver är spelkortnr och ett aktivt sessionsid. Man kanske kan ta vägen via en webbläsare?
     
  14. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Om ni undrar vad som händer på utvecklingsfronten för AndroidSvS just nu så kan jag nämna att den slutliga testversionen är färdig. Jag avvaktar dock med att släppa den eftersom jag har fått kontakt med Svenska Spel och vill avvakta att se vad de har för önskemål / krav / synpunkter på den innan jag tar nåt beslut alls.
     
  15. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Vad tror ni? Finns det ett behov av att kunna skapa kuponger och kunna spara dem för att sen kunna ta fram dem och fortsätta jobba med dem? Tex att man på en tisdag börjar med sitt stryktips, man sparar raden och fortsätter under veckan med att komplettera raden tills det är dags att lämna in den framemot helgen?
     
  16. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Absolut!
     
  17. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Behöver några som kan ställa upp att testa en sak åt mig. Har ett problem bland annat med HTC Hero men ni med andra lurar kan också vara användbara. Gärna såna som har lite sämre specar på sina lurar men det är inget krav. Skicka mig ett privat PM så kan ni få bli en första testpatrull åt mig.
     
  18. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Hoppas SVS gör detta till officiela appen för android, väntar ivrigt på resultatet :)
     
  19. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    I väntan på att min kontakt på Svenska Spel får tummen ur och loggar in här igen för att läsa det privata mail jag skrev till honom för ett par dagar sedan så fortsätter jag att lägga till funktioner och finesser i appen.

    Nu är tex funktionen för att spara temporära spel och kunna fortsätta jobba med dem vid ett senare tillfälle implementerad och klar.

    Tänk er tex att ni påbörjar en Stryktipsrad i början av veckan men vill inte lämna in den ännu. Därför sparar ni den temporärt. Därefter hämtar ni den nån dag senare och kompletterar ni den lite osv fram tills att det blir lördag och inlämningsdags.

    Har byggt tjänsten så att man inte ens behöver ha tillgång till Internet när man hämtar och kompletterar ett sparat spel. Tänkte det kunde vara bra.

    Skickar med en liten skärmdump på hur det kan se ut. Designen kommer antagligen snyggas till lite under kvällen.

    P.S. Behöver fortfarande ett par personer som vill testa lite åt mig. Hör av er via direktmeddelande till mig.
     

    Bifogade filer:

  20. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Har börjat snickra lite på Oddset Lången nu.
    Har mest handlat om layouten eftersom jag måste göra om den från grunden om den ska få plats i en telefon.

    Men jag tror nog att den kommer funka.

    Skickar med skärmdump hur det ser ut just nu. Borde bli klar med själva spelet under kvällen.

    Tror att nästa projekt blir Bomben.
     

    Bifogade filer: