Synkar alla Gmail och FB kontakter

Diskussion i 'Xperia X8' startad av villelele, 4 dec 2010.

1. villelele

villelele Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ett problem. Min X8 synkronieserar alla mina Gmail och Facebook kontakter till telefonlistan, och där vill jag bara ha såna som har telefonnummer. Jag har kryssat i att jag bara vill ha såna med telefonnummer, men ändå finns det såna som bara har email. Jag har även tagit bort att den ska synka med Gmail och FB, men den gör det ändå. Så nu i min lista har jag bara ett fåtal som har telefonnummer och det blir jävligt jobbigt att scrolla genom cirkus 500 kontakter för att hitta en så hur kan jag åtgärda detta?

Tack

EDIT: Nu fick jag bort alla FB kontakter genom att ta bort mitt FB konto på mobilen. Det måste ju gå att lösa på ett mindre gayigare sätt tycker man!

Last edited: 4 dec 2010
  2. villelele

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har fått bort alla kontakter förutom SIM-kontakter tidigare, men har bara ett fåtal SIM-kontakter så alla andra försvinner. Det är som att den synkar med FB när jag går in på FB på mobilen.

3. flawlless

flawlless Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Använder du LauncherPro? Jag gör det och det verkar inte som att genvägen 'där nere' är samma som vanliga kontakt-boken, så jag bytte ut min genväg mot den vanliga och slapp då alla 'konstiga' kontakter som jag innan valt att inte visa.

4. villelele

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det gör jag, och tack för ditt svar det ska jag genast göra!

5. villelele

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur får man telefonboken dit ner då? När man håller ner den och kommer till hemskärmen så kan man ju inte dra ner den för där finns ju sopkorgen

EDIT: Hittade det nu, nu hag jar alltså "kontakter" där, men om jag öppnar den finns bara "Lägg till kontakt" osv, som om jag inte skulle ha några nummer. Alltså vilken noob jag är, men vad ska jag göra?

Last edited: 4 dec 2010
  6. flawlless

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

lång-tryck på den genväg du vill ändra.

7. villelele

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alltså är det "kontakter" man ska lägga dit? För där har jag inte nummer, men om jag kollar i inkorgen och samtal osv så ser jag att jag har sparade nummer.

8. flawlless

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

hmm.. varför har du inga kontakter där? Jag har alla mina nummer synkade med gmail, så jag har alla mina gmail-kontakter i Kontakter, men dom utan nummer syns inte, och mina facebook-kontakter syns inte alls om jag går via Kontakter. Om jag däremot går via LauncherPros genväg så ser jag alla kontakter. Precis alla.. Facebook..tele2's kundsupports epost.. allt jävla skit jag sparat på mig i gmail.

9. villelele

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alltså det här är ju helt sjukt, inga nummer i kontakter men har de ändå på telefonen. Jävla skit.

10. villelele

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag installerat om Launcher Pro och nu får jag helt enkelt ha alla mina FB kontakter synkade. Första grejen jag stör mig på nu med X8an.

11. Nilschen

Nilschen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta felet har redan konstaterats. Det är LauncherPro som är boven. Inget svar från devs än så länge men förhoppningsvis fixas detta till.